PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۵۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 
 
خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- محمد نصیری دارنده 11 مدال جهان و المپیک و چهره شاخص وزنه برداری ایران درباره حال عمومی خود گفت : متاسفانه مدت‌هاست با مشکل قلبی درگیر و دچار نفس تنگی در قفسه سینه هستم. امروز در کلینیک قلب تهران بستری شدم و طبق تشخیص پزشکان از ناحیه دریچه قلب دچار مشکل هستم که در آینده نزدیک باید تحت عمل جراحی قرار بگیرم. از مردم می‌خواهم که برای سلامتی‌ام دعا کنند. 
- بازیکنانی چون کوتینیو، پریشیچ، اودریوزولا و سرخیو ریکو با پایان قراردادهای قرضی خود باید به ترتیب به تیمهای بارسلونا، اینتر، رئال مادرید و سویا برگردند.
-  فدراسیون فوتبال ایران برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی، درصدد است تا قرارداد اسکوچیچ سرمربی تیم ملی را فسخ کند ، پس از پیوستن اسکوچیچ  به تیم ملی ، ایران تا امروز نه تنها یک بازی رسمی  نداشته بلکه تاکنون خبری از برگزاری مسابقه دوستانه و حتی یک جلسه تمرین نبوده است .
- اتحادیه فوتبال قطر تصمیم دارد با توجه به شرایط فعلی، مراسم برترین های این فصل لیگ ستارگان قطر را لغو کند و اسامی برندگان را از طریق وب سایت های رسمی و رسانه های اجتماعی اعلام نماید.
- آذری، مدیرعامل تیم فولاد اهواز به ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی گفت : این یک قانون خلق‌الساعه و دستوری است ، چون نمی‌توانند استقلال و پرسپولیس را مدیریت کنند، بقیه تیم‌ها هم باید متضرر شوند، ما باید مثل اروپا قانون فیرپلی  را اجرا کنیم.
-  طی حکمی از سوی مهرداد علیقارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز ، احمدرضا یزدانی به عنوان مشاور این فدراسیون منصوب شد. یزدانی که هم اکنون به عنوان عضو هیأت رئیسه و نایب رئیس هیأت تنیس روی میز استان تهران  فعالیت می‌کند،  عضو هیأت مدیره سازمان ورزش شهرداری تهران و همچنین دستیار ویژه شهردار پایتخت محسوب می شود.
- درتمرین تیم استقلال ، روزبه چشمی حضور نداشت و این بازیکن به دیدار با پرسپولیس نمی‌رسد. همچنین محمد دانشگر مدافع آبی‌پوشان که توسط کادر فنی بخشیده شده با مشکل آسیب‌دیدگی از ناحیه مچ پا مواجه است علی کریمی هافبک استقلال شرایط بهتری نسبت به سایر بازیکنان مصدوم این تیم دارد او برای تست در محل تمرین آبی‌پوشان شرکت کرد تا کادر فنی و پزشکی برای بازی روز چهارشنبه از وی آزمایش بگیرند.
- حجت الاسلام درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشوراعلام کرد : با پیگیری های صورت گرفته از سوی سازمان بازرسی کل کشور، «سازمان لیگ» به کارگیری سرمربی و بازیکن خارجی در سال جاری را ممنوع اعلام کرده و همچنین باشگاه‌ها ملزم به حذف سفرهای تدارکاتی غیرضروری به خارج از کشور و برگزاری آنها در داخل کشور شده‌اند.
- گفته می‌شود پیام حیدری قاضی  دیدار تیم ‌های استقلال و پرسپولیس پس از اتفاقات تعیین داور دربی وانتخاب او ، تصمیم به انصراف از قضاوت در دربی داشته است اما با اصرار از او خواسته‌اند مسابقه پرسپولیس با استقلال را قضاوت کند. این برای اولین بار است که او دیداردو تیم پرطرفدار پایتخت را داوری خواهد کرد.
- ریحانه مبینی در جریان مسابقات جایزه بزرگ دوومیدانی که  در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب در حال برگزاری است،  با ثبت رکورد 6 متر و 17 سانتی متر رکورد پرش طول ایران را بعد از 45 سال ارتقا داد.
- معاون منابع مالی وزیر ورزش گفت : به هیچ وجه امکان پرداخت غرامت قرارداد سرمربی پیشین تیم ملی از سوی وزارت ورزش وجود ندارد. به عنوان یک مسوول می‌گویم که قرارداد ویلموتس را ندیده‌ام ، فدراسیون‌ها مستقل هستند و خودشان برنامه‌ریزی می‌کنند. به آنها کمک می‌کنیم اما برنامه‌ریزی با خود فدراسیون‌هاست ، فدراسیون فوتبال مسوول کاری است که انجام داده است. اگر تخلفی صورت بگیرد، باید این رقم جبران شود و خسارت را بپردازند.
- نشریه «آبولا» پرتغال خبر داد مهدی طارمی، مهاجم ملی پوش ایرانی توسط سرجیو کونسیسیو، سرمربی پورتو به پرتغال احضار شد.
- محمددادکان ، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درخصوص پرونده ویلموتس گفت : مملکت ما به جایی رسیده که به عده ای از دزدها نه تنها کاری ندارند ، بلکه به آنها ترفیع هم می دهند!
- مانوئل نویر سنگربان بایرن مونیخ  پس از کاسیاس اسپانیایی و اشمایکل دانمارکی سنگربانان اسبق رئال و منچستر یونایتد ، سومین دروازه‌بان تاریخ مسابقات لیگ قهرمانان اروپاست که در نقش کاپیتان جام قهرمانی را بالای سر ‌برد. کاسیاس در سال 2014 با رئال و پیتر اشمایکل با منچستر یونایتد درسال 1999 جام قهرمانی را بالای سر بردند.
- دغدغه بزرگ فرهاد مجیدی مربی استقلال قبل از دربی پایتخت با پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی ، به خاطر خط دفاع ناقص تیمش است؛ جایی که سه مدافع مرکزی این تیم به بازی روز چهارشنبه نمی رسند.
 - سایت اتحادیه فوتبال اروپا، امروز تازه‌ترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی این قاره را منتشر کرد که بر این اساس بایرن مونیخ آلمان قهرمان فعلی لیگ اروپا صدرنشین جدید این رده بندی شده است.
- مسابقه فوتبال بین دو تیم تراکتور و نفت مسجدسلیمان در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام حذفی را بیژن حیدری قضاوت خواهد کرد. پیش از این قرار بود کوپال ناظمی قاضی این دیدار باشد. این بازی از ساعت 19/30 سه شنبه در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز شروع خواهد شد .
- اعضای تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان که پیش‌تر اعلام کرده بودند به دلیل مشکلات مالی در دیدار مرحله نیمه نهایی جام حذفی ایران مقابل تراکتور حاضر نمی‌شوند، ساعت 18 روز دوشنبه عازم تبریز شدند.
-  با نظر فرهاد مجیدی سرمربی تیم فوتبال استقلال، جهت حفظ آرامش تیم فوتبال استقلال پیش از دربی،  تا زمان بازی با پرسپولیس هیچ گزارشی ازتمرین تیم از سوی رسانه‌های رسمی باشگاه استقلال منتشر نمی‌شود.
 -  طبق آخرین خبر اعلام شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا هزینه اقامت تیم‌های لیگ قهرمانان را پرداخت می‌کند. این اقدام به علت حفظ سلامتی و همکاری تنگاتنگ با ارگان‌های بهداشتی کشور میزبان صورت گرفته است. همچنین تصمیم گرفتیم تا تیم‌ها در زمان از سرگیری دیدارهای خود در هتل‌ بدون پذیرش هرگونه میهمان دیگری مستقر می‌‌شوند. یک تیم پزشکی از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت تمام‌وقت در هتل می‌ماند تا موارد پیشگیرانه مطابق الزام‌های بهداشتی جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را انجام دهد.
- صفحه عربی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که ادامه بازی‌های منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا (2020) در کشور قطر با کمک داور ویدیویی برگزار خواهد شد.
- در جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش ، مجوز برگزاری اردوی تیم‌های ملی کشتی،‌ تکواندو، بوکس و ووشو صادر شد. قبل از این ،  لیگ های والیبال، تالو ، پومسه، تنیس و دوومیدانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازاین ستادمجوز شروع فعالیت دریافت کرده بودند.
- جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش در محل فدراسیون پزشکی ورزشی و با حضور برخی از روسای فدراسیون‌ها برگزار شد. در پایان این جلسه مقرر شد اماکن ورزشی و سالن‌های بدنسازی پس از دریافت مجوز‌های لازم، امکان بازگشایی داشته باشند. با این حال همچنان استخر‌های سرپوشیده اجازه فعالیت ندارند.
- با اعلام یوفا، مسابقه سوپرکاپ اروپا بین دو تیم بایرن مونیخ و سویا قهرمانان دو جام این قاره روز پنج شنبه سوم مهرماه99 ساعت 23/30 در ورزشگاه پوشکاش آره نای مجارستان برگزار خواهد شد.
- باشگاه بایرن مونیخ به اولین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که با رکورد صد درصد پیروزی فاتح این رقابت‌ها می شود. باواریایی ها تمام بازیهای این فصل لیگ قهرمانان را با برتری پشت سر گذاشتند.
- مردم پاریس که منتظر قهرمانی تیم خود در اولین حضورشان در فینال لیگ قهرمانان فوتبال اروپا برابر بایرن مونیخ آلمان بودند پس از باخت یک بر صفر ، به خیابان‌ها ریختند و اموال عمومی را تخریب کردند. پلیس ضدشورش 80 نفر از هواداران افراطی را دستگیر کرد.
- اوساگونا مهاجم خارجی پرسپولیس گفت : خوشحالم که فصل با اتفاقات خوبی برای ما تمام شد. یک قهرمانی به دست آوردیم و دو تورنمنت دیگر پیش رو داریم، باید تلاش کنیم شرایط بهتر از گذشته شود و اتفاقات خوبی را شکل دهیم.
- باشگاه پرسپولیس دور از حواشی و بی سروصدا در گوشه ای از پایتخت  تحت رهبری یحیی گل محمدی سخت به تمرین مشغول است تا باکسب آمادگی لازم خود را  به مسابقه روز چهارشنبه با استقلال در نیمه نهایی جام حذفی برساند.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار