PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
کیهان ورزشی-

اردن، کشوری است که در دو دهه اخیر، رشد زیادی در فوتبال داشته است. این کشور عربی که در غرب قاره کهن قرار دارد، در دهه هشتاد شمسی، چند مرتبه تیم ملی فوتبال ایران را واقعا به دردسر انداخت. اردن در مراحل مقدماتی جام ملت های 2004 و جام جهانی 2006، دو مرتبه تیم ایران را شکست داد و تا مرحله حذف ایران از مرحله مقدماتی پیش رفت!
17 سال پیش در چنین روزی ( 14 شهریور 1382)، تیمهای ملی فوتبال ایران و اردن در مرحله انتخابی جام ملت های آسیا 2004، در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند. در آن بازی، تیم ایران در برابر حریف سختکوش خودش، به پیروزی 4 بر یک دست پیدا کرد. علی دایی در دقایق 45 و 87، علیرضا نیکبخت واحدی در دقیقه 76 و ایمان مبعلی در دقیقه 80 برای تیم ایران، گلزنی کردند. عبدالحمید ابراهیم از کشور بحرین، قضاوت بازی ایران و اردن را برعهده داشت. همایون شاهرخی سرمربی تیم ایران در بازی با اردن از این ترکیب استفاده کرد: دروازه بان: ابراهیم میرزاپور
مدافعان: حسین کعبی (73 - ایمان مبعلی)، محمد نصرتی، یحیی گل محمدی و سهراب بختیاری زاده
هافبک ها: علیرضا واحدی نیکبخت، جواد نکونام، محرم نویدکیا و علی کریمی (81 - ادموند بزیک)
مهاجمان: علی دایی (کاپیتان) و فرهاد مجیدی (67 - جواد کاظمیان).
یک هفته بعد، اردن این شکست را در کشور خودش، جبران کرد و نهایتا به همراه ایران از گروه به مرحله نهایی راه پیدا کرد. در این گروه لبنان و کره شمالی هم حضور داشتند.

*سعید حاجی بابایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار