PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۵۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
آقایان ،مردم عقل و شعور دارند...
کیهان ورزشی-

بدون تردید یکی از دلنشین ترین اسم ها برای خیلی از طرفداران تیم استقلال در یکسال اخیر " آندره آ استراما چونی" است. اما اگر با عینکی   دیگر به ماجرای این مربی خوش قد وقامت ایتالیایی  نگاه کنیم، این نتیجه را هم می شود ‌گرفت که " استراماچونی" طی فصل گذشته بلای جان تیم آبی پوش تهرانی بوده است! حتما سئوال می کنید چرا؟ عرض می کنیم. استراماچونی که روزی با " رفتن مشکوک و سئوال برانگیزش" که هنوز پاسخ قانع کننده ای از سوی هیچکدام از مسئولان خیلی شفاف و خیلی صادق(!) ورزش و فوتبال در باره آن به مردم داده نشده است، موجب شد استقلال در شرایط صدر نشینی در لیگ تمرکز خود را از دست بدهد وبا نتایج ضعیفی که درمقابل تیم های پیکان و ماشین سازی در دیدارهای خانگی گرفت و شکست خارج از خانه مقابل  گل گهر کاملا از کورس قهرمانی لیگ فاصله بگیرد و از تیمی منسجم و با انگیزه به تیمی کم روحیه وآشفته احوال تبدیل شود، این بار بحث " آمدن باز مشکوک و سئوال برانگیزش" باعث شد استقلالی ها وارد حاشیه های ویران کننده شوند که اوج آن دردرگیری و اختلاف شدید مدیر عامل  و سرمربی این تیم در آستانه فینال جام حذفی تجلی پیدا کرد.و باز موجب شد انسجام و تمرکز و یکپارچگی این تیم - که از شرایط لازم موفقیت برای هرمجموعه ای است- از دست برود . این عدم تمرکز و به هم ریختگی ذهنی کاملا در نیمه اول بازی فینال به چشم آمد.‌ضعفی که تیم تبریزی با هشیاری تمام از آن نهایت استفاده را برد و درسه حضور خود در محوطه جریمه حریف ، ۳ گل با ارزش وارد دروازه  استقلال کرد. دروازه ای که ظاهرا دروازه بانش بیش از همه اجزاء و عناصر تیم تحت تاثیر اتفاقات باشگاه ،تمرکز دهنی و آمادگی فیزیکی خود را از دست داده بود!
با این توضیحات فکر می کنیم منظور تیتر و بحث مقدماتی ما روشن شد.

استراماچونی بلای جان استقلال!
نکته پایانی در این مقال کوتاه اینکه خوب است یک مدیر و مسئولی از خیل این همه مدیر که از سروکول این فوتبال و ورزش بالا می روند برای این مردم علی الخصوص طرفداران استقلال توضیح دهد که بالاخره ماجرای جدایی استراماچونی از این تیم چه بود؟ چه عاملی باعث شد این مربی موفق ایتالیایی که روزهای خوب و پرشوری را برای تیم تهرانی و دوستدارانش رقم زده بود، ناگهان و یکباره چنان ایران را شبانه ترک کند که دیگر پشت سر خودش را هم نگاه نکند. وخلاصه به سئوالی که ۷، ۸ ماه است ذهن دوستداران فوتبال و حتی رسانه ها و کارشناسان را به خود مشغول داشته است ، پاسخ دهند. آخر شفافیت و صداقت و راستگویی چیزی بدی هم نیست!!
و باز یک نفر از خیل این مدیران رنگارنگ ‌واکثرا غریبه و ناآشنا برای اهالی ورزش و فوتبال روشن کند که طرح موضوع آمدن استراماچونی در مقطع کنونی با چه هدف و منظوری صورت گرفته است؟!یعنی در مقطعی که تیم استقلال بامربی وطنی خود که از بازیکنان سابق و محبوب این تیم هست بعد از آن دوران پرتلاطم وتنش  داشت آرام آرام به ساحل آرامش می رسید وبا کسب مقام دوم لیگ شانس حضور در مسابقات باشگاهی آسیا را هم به دست  اورد و با پیروزی بر حریف دیرینه به فینال جام‌حذفی رسیده بود؟ شما اگر «استراماچونی بیار» بودید فراری اش نمی دادید و همان وقت نگه اش می داشتید! بالاخره پاسخ دهید کدام تفکر صادقانه و خیر خواهانه ونیت و اراده سالم پشت این داستان بود؟ راستی کدام مدیریت مدبر و متعهد برای مجموعه خودش چنین طراحی و برنامه ریزی می کند و چنین سناریویی را می نویسدکه هیچ دشمن و بدخواهی هم قادر به طراحی آن نیست!!  باورکنید مردم عقل و شعور دادند  ومعنای این کارها را می فهمند و...! بالاخره مدیران ارشد ورزش توضیح دهند با چه ماموریت و  کدام هدف این مدیران نوظهور را روانه تیم هایی می کنند که دل میلیون ها هوادار به عشق آنها می تپد و با آنها زندگی می کنند؟ ماموریت برای ساختن و آباد کردن و دل مردم را شاد کردن یا برای کوبیدن و ویران کردن...و چزاندن...؟!

  *گروه فوتبال

                                                                                               
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار