PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
سالن وزنه برداری پهلوان سیامند رحمان با حضور تنی چند از مسئولان ورزش کشور و با دستان پدر آن زنده‌یاد افتتاح شد.
کیهان ورزشی- 

مراسم نامگذاری سالن وزنه‌برداری سیامند رحمان امروز سه شنبه ۲۵ شهریور در محل فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین با حضور سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی‌ پارالمپیک، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و همگانی وزارت ورزش و جوانان، پدر پهلوان زنده‌یاد سیامند رحمان و  برخی از مسئولان ورزشی کشور و ورزشکاران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، کلیپی از مرحوم بهمن گلبارنژاد دوچرخه‌سوار کشورمان که در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو به دلیل سانحه‌ دردناک درگذشت، پخش شد. همچنین یاد مرحومه مرجان شیرمحمدی پارتیروکمان نیز گرامی‌داشته شد.

سپس رئیس کمیته ملی‌ المپیک در بخشی از سخنانش اظهار داشت: بیش از مدال به اخلاق نیاز داریم. در ادبیات جامعه شناسی سرمایه‌های مادی و اقتصادی مثل نفت و گاز می‌سوزد و ماندگار نیست ولی سرمایه‌ انسانی و اخلاقی سرمایه ماندگار است. زنده یاد تختی و رحمان تا ابد ماندگار هستند.

وی ادامه داد: ما برای فضلیت انسانی اینجا جمع شدیم. ورزشکاران برای بالا از رفتن از سکوی پهلوانی تلاش می‌کنند. فقط با سخن گفتن نمی‌شود ادای دین کرد و با عمل باید برای این ورزشکاران کار انجام داد. باید هر چه در توان داریم برای توسعه ورزش جانبازان هزینه کنیم.

* در بخش‌های مختلفی از این مراسم، پدر سیامند رحمان پس از دیدن فیلم‌های از پسرش، با اندوه فراوان می‌گریست.

* در اکثر مدت زمان این مراسم که در حیاط فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین برگزار می‌شد، محمود خسروی وفا از دور ایستاده بود.

 * از طرف فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین هدیه ای به پدر سیامند رحمان اهدا شد.

* این سالن وزنه‌برداری با دستان پدر سیامند رحمان افتتاح شد و سپس مرادی و امیرجعفری دو ملی‌پوش جانباز و معلولین کشورمان به صورت نمادین وزنه زدند.

* در پایان نیز صالحی‌امیری روی تخته یادمان سالن سیامند رحمان امضای یادگاری خود را حک کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار