PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۳
با پایان سومین دور از مرحله مقدماتی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا تیم‌هایی که در قرعه‌کشی مرحله گروهی در گلدان‌های یک و دو قرار خواهند گرفت، مشخص شدند.
کیهان ورزشی-
چیدمان 16 تیم از 32 تیم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل 21-2020 مشخص شد.

بر اساس قوانین یوفا، قهرمانان لیگ‌های معتبر اروپا به همراه قهرمان لیگ اروپا و مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در سید (گلدان) یک قرعه‌کشی مرحله گروهی قرار می‌گیرند تا در این مرحله سرگروه باشند. براین اساس تیم‌های بایرن مونیخ قهرمان فصل گذشته بوندس‌لیگا و مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، یوونتوس قهرمان سری A‌ ایتالیا، رئال مادرید قهرمان لالیگای اسپانیا، لیورپول قهرمان لیگ برتر انگلیس، پاری‌سن‌ژرمن قهرمان لوشامپیونه فرانسه، پورتو قهرمان لیگ دسته اول پرتغال، زنیت قهرمان لیگ برتر روسیه و سویا قهرمان فصل گذشته لیگ اروپا سرگروه خواهند بود.

تیم‌های سید دوم اما بر اساس عملکردشان در پنج فصل اخیر رقابت‌های اروپایی در این جایگاه قرار گرفته‌اند. براساس رده‌بندی باشگاهی یوفا، تیم‌های بارسلونا و اتلتیکومادرید از اسپانیا، منچسترسیتی، منچستریونایتد و چلسی از لیگ برتر انگلیس، دورتموند از بوندس‌لیگای آلمان،‌ شاختار از لیگ دسته اول اوکراین و آژاکس از لیگ دسته اول فوتبال هلند  در مرحله گروهی تیم‌های سید دوم خواهند بود.

وضعیت سید‌های سوم و چهارم با توجه به جایگاه تیم‌های صعودکننده در قیاس با دیگر تیم‌هایی که پیش از این حضورشان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان قطعی شده است، مشخص می‌شود. در مرحله گروهی دو تیم از یک کشور با یکدیگر همگروه نخواهند شد.

قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا روز نخست ماه اکتبر در شهر نیون سوئیس برگزار خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار