PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۵۸۴۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
کیهان ورزشی-

تیم ملی فوتبال ایران در سال 1372، در مسابقات مقدماتی جام جهانی 1994 شرکت کرد. تیم ایران در دور اول در گروهی قرار گرفت که تیمهای ملی سوریه، تایوان و عمان نیز در آن قرار داشتند. ایران از این گروه، راهی دور دوم شد (خرداد 1372) و تا مرحله نهایی، شش ماه فرصت داشت تا خودش را آماده کند. بازیهای مرحله دوم در کشور قطر و به صورت متمرکز برگزار شد و تیم ملی کسورمان در حضور تیمهای ملی کره شمالی، کره جنوبی، ژاپن، عراق و عربستان، در گروه شش تیمی، پنجم شد و از رسیدن به جام جهانی بازماند. تیم ایران طی ماه های خرداد تا آذر 1372، به جهت تقویت خود این بازبهای تدارکاتی را انجام داد:
2 بازی با تیم باشگاهی "روشوزوف" لهستان - بازی با تیم باشگاهی "هامبورگ" آلمان - بازی با تیم باشگاهی "نست وود" دانمارک - بازی با تیم باشگاهی "کلن" آلمان - بازی با تیم منتخب اروپا (منتخب دتمار کرامر) و بازی با تیم ملی بوسنی.
بازی ایران و "نست وود" دانمارک، روز 30 شهریور 1372 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و دو تیم با ارائه یک بازی پایاپای، در نهایت به تساوی بدون گل  رضایت دادند. علی پروین سرمربی تیم ملی در برابر تیم دانمارکی از این ترکیب استفاده کرده بود: بهزاد غلامپور - جواد زرینچه - رضا حسن زاده - نادر محمدخانی - کریم باقری - مهدی فنونی زاده - حمید درخشان (کاپیتان) - سیدمهدی ابطحی (بهزاد داداش زاده) - صمد مرفاوی (بهروز پرورش خواه) و علی دایی.
*سعید حاجی بابایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار