PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۵۸۴۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- تیم بارسلونا با برتری یک بر صفر برابر تیم الچه فاتح نبرد جام خوان گمپر اسپانیا شد. این جام هرسال به صورت چهارجانبه به میزبانی بارسا به یاد خوان گمپر موسس اولیه این باشگاه قبل از آغاز لالیگا برگزار می شود اما امسال به خاطر کمبود وقت ، این جام در یک بازی خلاصه شد. گل بارسا را گریزمن به ثمر رساند.این جام ازسال 1966 دردستور کار قرارگرفت.
- روسای باشگاه الهلال عربستان قبل از مصاف با تیم شهرخودروی ایران به دلیل مبتلا شدن چند بازیکن تیمشان به ویروس کرونا از ای اف سی خواستند که زمان این مسابقه را تغییر دهند اما کمیته برگزاری این بازیها تقاضای الهلالی ها را رد کردند.
- شرکت اتومبیل آئودی ، اسپانسر تیم بایرن مونیخ آلمان درآغاز بازیهای این فصل بوندس لیگا به هر بازیکن این باشگاه یک ماشین هدیه داد. بایرنی ها طبق قرارداد موظفند هرروز با این اتومبیل درتمرینات حاضر شوند.
- در مسابقه رفت مرحله پلی آف لیگ دسته دوم فوتبال ایران که بین دوتیم شهرداری آستارا و پاس همدان در انزلی برگزار شد تیم پاس با گل دقیقه 15 حمید حیدری به برتری یک بر صفر رسید . روز سه شنبه (اول مهر) در ورزشگاه شهید بابایی همدان دیدار برگشت انجام خواهدشد. برنده این مسابقه نیز به عنوان سومین تیم به لیگ دسته اول صعود خواهد کرد. قبل ازاین چوکای تالش و استقلال ملاثانی به عنوان صدرنشینان دو گروه جواز صعود به لیگ دسته اول را دریافت کرده بودند.
- مسعود پورمحمد دروازه بان فصل گذشته پارس جنوبی جم با عقد قراردادی رسمی به باشگاه سایپا تهران پیوست.
- صائب محبی مدافع گیلانی فصل گذشته رایکا بابل با عقد قراردادی رسمی به عضویت  باشگاه هوادار تهران درآمد.
- سه بازیکن  الدحیل به اسامی بسام الراوی ، مادبو  و مهدی بن عطیه به خاطر آسیب دیدگی و همچنین محرومیت نمی‌توانند تیم خود را برابر پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا همراهی کنند.
- نشریه «اوجوگو» چاپ پرتغال به تمجید از مهارت مهاجم ایرانی تیم پورتو پرداخت و نوشت: مهدی طارمی برای اولین بار در یک بازی رسمی برای پورتو به میدان رفت. او اگرچه در دقیقه 86 وارد زمین  شد اما این زمان کوتاه برای ستاره ایرانی کافی بود تا یک پنالتی بگیرد. بازی پورتو با براگا ، سه بر یک به سود تیم طارمی خاتمه یافت.
-  سید سیروس پورموسوی به عنوان سرمربی صنعت نفت آبادان در لیگ بیستم انتخاب شد.
- قبل از مسابقه شهرخودرو با الهلال ،  رازوان لوچسکیو سرمربی تیم عربستانی هم به ویروس کرونا مبتلا شد.
- تیم زنیت پیترزبورگ روسیه در هفته هشتم لیگ فوتبال این کشور در حضور 65 دقیقه‌ای سردار آزمون به یک امتیاز بسنده کرد. این تیم در زمین اورال یک بر یک کرد.
- از هفته پنجم رقابت‌های لیگ فوتبال کرواسی، تیم گوریکا میزبان تیم ایسترا بود که با تساوی دو بر دو به پایان رسید. یونس دلفی بازیکن ایرانی که به تازگی به تیم فوتبال گوریکا منتقل شده ، در این بازی در دقیقه 89 موفق به گلزنی شد تا تیمش از شکست رهایی یابد.
- با آنکه علیرضا جهانبخش از دقیقه 89 برای تیمش برایتون مقابل نیوکاسل به زمین رفت اما باشگاه او توانست این مسابقه را با برتری سه بر صفر به پایان برساند.
- غزل کیانی تکواندوکار ایرانی در وزن  49 - کیلوگرم برای حضور در بازیهای المپیک در ترکیب تیم ملی فلسطین به دنبال کسب سهمیه از رقابت‌های قاره‌ای است. کیانی چند سال قبل با مسئولان فدراسیون تکواندو فلسطین به توافق رسید تا با دریافت پاسپورت این کشور برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک تلاش ‌کند.
-  مهسا میرزاطبیبی برای اولین بار درتاریخ دوومیدانی زنان ایران توانست درماده پرش با نیزه ، رکورد 4 متر را ثبت کند.
- رافائل نادال مدافع و قهرمان 9 دوره تنیس مسترز رم با قبول شکست برابر دیه‌گو شوآرتسمن از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.
- درهفته دوم لیگ برتر انگلیس تیم منچستر یونایتد برابر کریستال پالاس 3-1 مغلوب شد.
- گرت بیل مهاجم ولزی رئال که مدتها بحث جدایی‌اش از باشگاه مادریدی مطرح بود، با قراردادی یک ساله به  تاتنهام پیوست و در فصل جدید لیگ‌برتر فوتبال انگلستان زیر نظر مورینیو کار خواهد کرد.او قبل از پیوستن به رئال عضو باشگاه تاتنهام بود.
- نواک جوکوویچ دارنده چهار عنوان تنیس مسترز رم با برتری دو بر یک برابر دومینیک کِپ‌فر آلمانی به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات صعود کرد.
- کمیته برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال آسیا ، جایزه تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها را اعلام کرد.
تیم قهرمان :‌ 4 میلیون دلار ، نایب قهرمان: 2 میلیون دلار، حضور در نیمه نهایی : 250 هزار دلار ، حضور در یک چهارم نهایی : 150 هزار دلار ، حضور در یک هشتم نهایی: 100 هزار دلار ، پیروزی در مرحله گروهی و سایر مراحل حذفی : 50  هزار دلار ،  تساوی در مرحله گروهی و سایر مراحل حذفی : 10 هزار دلار
- دیدار شهرخودرو با الهلال عربستان از گروه دوم لیگ قهرمانان فوتبال آسیا با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید. این اولین امتیاز شهرخودرو پس از پنج مسابقه بود.
- تاکنون حضور 3 تیم الاهلی عربستان، النصر عربستان و الهلال عربستان در مرحله یک هشتم نهایی منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا مسجل شده است.
- مسابقه استقلال با الشرطه عراق ازگروه اول پیکارهای لیگ قهرمانان آسیا بانتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید تا دیدار آخر آبی پوشان پایتخت با الاهلی سرنوشت ساز شود. استقلال در بازی با حریف عربستانی محتاج پیروزی بالاتر از دوگل است.
- درادامه بازیهای لیگ های فوتبال انگلیس ، آلمان ، فرانسه ، ایتالیا و اسپانیا این نتایج رقم خورد : چلسی صفر - لیورپول 2 ، نیس صفر - پاری سن ژرمن 3 ، نانت 2 - سنت اتین 2 ، ساوتهمپتون 2 - تاتنهام 5 ، لستر 4 - بارنلی 2 ، لایپزیگ 3 - ماینز یک ، وولفسبورگ صفر - له ور کوزن صفر ، پارما صفر - ناپولی 2 ، بتیس 2 - وایادولید صفر ، گرانادا 2 - آلاوز یک و..........
- استقلال در شرایطی صعود خواهد کرد که باید در هرصورت الاهلی را شکست دهد‌. درصورت پیروزی یک بر صفر آمار تفاضل و گل زده و خورده استقلال و الشرطه برابر خواهد شد و با توجه به اینکه الشرطه یک کارت قرمز در این رقابت ها دریافت کرده است، استقلال به جواز صعود دست می یابد پس هرنتیجه‌ای در مقابل الاهلی که منجر به پیروزی استقلال شود، این تیم را راهی مرحله بعد خواهد کرد؛ به شرطی که استقلال در دیدار بعد کارت قرمز دریافت نکند.

*کامبیز هوشمند
‌‌‌‌
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار