PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۵۸۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۲
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- مراسم تقدیر از رادین خیام پینگ پنگ باز جوان و شایسته کشورمان که توانست رتبه خوبی را در کنکور سراسری 99 کسب کند باحضور جمعی از روسای این ورزش ازجمله رئیس فدراسیون در تالار امیر احتشام زاده برگزارشد. راکت به دست 17 ساله ایران موفق به کسب رتبه 101 منطقه ای و 148 کشوری در کنکور ریاضی شد.
- در مسابقه رفت مرحله فینال پلی آف لیگ دسته سوم فوتبال کشور ، دوتیم عقاب تهران و استقلال شوش به تساوی یک بر یک رسیدند . دیدار برگشت  روز دوشنبه 7مهر در  شوش برگزار خواهد شد. برنده این پیکار جواز صعود دریافت خواهد کرد تاکنون سه تیم ویستاتوربین ، شاهین بندرعامری و محتشم تبریز توانستند به دسته دوم صعود کنند.
-  طبق قوانین مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال آسیا، در پایان مرحله گروهی کارت زرد بازیکنان (یک کارت زرد) برای آغاز مراحل حذفی بخشیده می‌شود. همچنین کارت زرد دوم یا یک کارت قرمز در آخرین بازی مرحله گروهی، حداقل یک ‌بازی محرومیت در اولین بازی مرحله حذفی را به دنبال خواهد داشت.
- سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال و پدرش والیبالیست سابق برای پیروزی تیم شهرداری گنبد برابر فولاد مبارکه سپاهان در هفته چهارم لیگ برتر والیبال پاداش تعیین کردند.
-  فرهاد قائمی، دریافت کننده تیم ملی ایران و آنتونین روزیر، پشت خط زن سابق تیم ملی فرانسه در فصل جدید رقابت‌های لیگ والیبال قطر در ترکیب تیم الریان بازی خواهند کرد.
-  فراز امامعلی مهاجم فصل پیش تیم پیکان تهران با عقد قرارداد تازه به باشگاه مس رفسنجان پیوست.
- تیم استقلال درتنها مسابقه باقی مانده ازگروه اول لیگ قهرمانان فوتبال آسیا توانست با برتری سه بر صفر مقابل الاهلی عربستان ، جواز حضور در مرحله حذفی را بعد از این تیم به دست آورد. قایدی ، کریمی و دیاباته گلهای استقلال را به ثمر رساندند.
- تیم ملی فوتبال ایران  روز پنجشنبه (17 مهر) در نخستین دیدار دوستانه  در تاشکند به مصاف تیم ملی ازبکستان  خواهد رفت . ملی پوشان روز دوشنبه 21 مهر در دومین بازی دوستانه خود در آنتالیا مقابل تیم ملی مالی صف آرایی خواهند کرد. این دیدار در ساعت 17 روز دوشنبه برگزار خواهد شد.
- یوفا در اقدامی جالب توجه از توپ رسمی مسابقه سوپر کاپ اروپا رونمایی کرد که نقاشی‌های کودکانه بر روی آن طراحی شده است. مسابقه سوپرکاپ اروپا پنج شنبه شب میان بایرن مونیخ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و سویا قهرمان لیگ اروپا در بوداپست مجارستان برگزار می‌شود.
- در لیگ فوتبال استونی قانونی وجود دارد که باید در ترکیب اصلی هرتیم حتما دو  بازیکن بومی باشد . در بازی کالیو و لوادیا، مربی کالیو چون نصف تیم در قرنطینه بودند از یک جوان 16 ساله بومی در ترکیب تیم بهره برد اما 13 ثانیه بعد تعویضش کرد و یک اوکراینی را به داخل زمین فرستاد.
- فائق جفری بولکیا، ثروتمندترین بازیکن دنیای فوتبال به تیم ماریتیموی پرتغال پیوست.این بازیکن 22 ساله که پست تخصصیش هافبک نفوذی است برادرزاده سلطانِ کشور برونئی محسوب می شود که ثروت خانوادگی شان فراتر از 18 بیلیون یورو تخمین زده شده است . این بازیکن پیش از این با تیمهای ساوتهمپتون، لستر و حتی آرسنال هم تمرین کرده بود.
- امید نظامی پور و مصطفی اکرامی مدافعان راست وچپ فصل گذشته گل ریحان البرز با عقد قراردادی رسمی به باشگاه چوکای تالش پیوستند .
- هروویه میلیچ با دریافت کارت زرد مقابل الاهلی، دو کارته  و از دیدار احتمالی استقلال مقابل الهلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا محروم شد . 
- دربازیهای چهارجانبه فوتبال مناسبت هفته دفاع مقدس که در ورزشگاه پیام تهران انجام شد به ترتیب تیم هنرمندان و بنیادشهید ، یاران رسانه و استقلال اول تا چهارم شدند۰ در تیم هنرمندان بازیکنانی چون محسن تنابنده ، مهدی توتونچی ، علی لهراسبی ، سامان صفاری ، مجید مشیری ، خشایارراد ، فرشید فهیم و ...... عضویت داشتند.
- اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا ، نام لوسی برنز، وندی رنارد و پرنیل هاردر را به عنوان 3 نامزد نهایی دریافت جایزه بهترین بازیکن زن سال فوتبال اروپا معرفی کرد. بهترین فوتبالیست زن اروپا در مراسمی که روز پنجشنبه دهم مهر ماه ( اول اکتبر) در شهر نیون (سوئیس) برگزار خواهد شد، معرفی می‌شود.
- رابرت لواندوفسکی، مانوئل نویر و کوین دی‌بروین در لیست نهایی یوفا برای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال اروپا قرار گرفتند.
- برای اولین بار از سال 2010 ، اسامی کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در لیست نهایی نامزد های بهترین بازیکن سال فوتبال اروپا دیده نمی شود .
- مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان گفت : با وجود تمامی دردسرها و فشارها جلوی ورود بازیکن و مربی خارجی را حداقل برای یک سال آینده گرفتیم تا پس از آن ببینیم وضعیت تحریم‌ها به کجا خواهد رسید.این مصوبه حداقل تا یک سال آینده اجرا خواهد شد.
- یحیی گل‌محمدی مربی پرسپولیس  در نشست خبری پیش از دیدار مقابل شارجه امارات گفت : در گروه ما همه تیم ها شانس صعود دارند، بازی سخت و حساسی را در پیش داریم ، فردا با تمام وجودمان برای گرفتن سه امتیاز بازی خواهیم کرد ، بازیکنان از حساسیت بازی آگاه هستند.
- سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال هنگامی که قصد داشت تهران را برای قطر ورسیدن به اردوی تیم ترک کند توسط پلیس فرودگاه بازداشت شد . گویا پول همراه مدیرعامل استقلال 100 هزار دلار بوده که با احتساب دلار 27 هزار تومانی مبلغ 2 میلیارد و 700 میلیون تومان می‌شود. پس از بازجویی از سعادتمند، 50 هزار دلار این پول توقیف می‌شود، 15 هزار دلار به سعادتمند پس داده شده و 35 هزار دلار آن به باشگاه بازگردانده می‌شود. گفته می‌شود سعادتمند به همراه معاون باشگاه باید پس از بازگشت از قطر برای پاره ای توضیحات لازم در دادسرا حضوریابند.
- فرشاد پیوس ، مهاجم اسبق باشگاه پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران به عنوان سرمربی فصل آینده ویستا توربین تهران در لیگ دسته دوم کشور انتخاب شد. پیوس در فصل اخیر توانسته بود با چوکای تالش به لیگ دسته اول صعود کند.
-  دیدار تیم الهلال عربستان و شباب‌الاهلی امارات به دلیل به حد نصاب نرسیدن بازیکنان تیم الهلال لغو شد. 
- لوچسکیو، سرمربی الهلال عربستان درخصوص دیدار تیمش با شباب الاهلی گفت :  تمام بازی های خود را با وضعیت بد انجام دادیم. کنفدراسیون فوتبال آسیا باید به الهلال احترام بگذارد من الان 9 بازیکن سالم و 3 گلر در اختیار دارم، شما انتظار دارید با این بازیکنان چه کنم؟ باید AFC به دلیل شرایط استثنایی ما بازی مرحله بعد را به تعویق بیندازد.
-  نامجومطلق مربی استقلال  در نشست خبری پس از دیدار مقابل الاهلی گفت : بازی خیلی خوبی را انجام دادیم هر چند که یک سری از بازیکنان ما دچار مصدومیت بودند. در دقایق پایانی چند بازیکن ما دچار گرفتگی عضلانی شدند و با این شرایط خیلی با غیرت بازی کردند و فوتبال خوبی را به نمایش گذاشتند. می خواهم به طرفداران استقلال پیامی بدهم که ما با تمام توانمان برای خوشحال کردن آنها می جنگیم.
- طبق دستور ای اف سی ، تیم الهلال مدافع عنوان قهرمانی به علت به حدنصاب نرسیدن اسامی تیمش مقابل شباب الاهلی ،  از لیگ قهرمانان آسیا 2020 کنار گذاشته شد.
- با کنار گذاشته شدن الهلال از دور مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، تیم فوتبال پاختاکور به عنوان تیم اول گروه B حریف استقلال در مرحله یک هشتم نهایی خواهد بود. این دیدار روز شنبه 5 مهر ساعت 21:15 به وقت تهران برگزار خواهد شد.
- فرانک دی بوئر با قراردادی 2 ساله و تا پایان جام جهانی 2022 هدایت تیم ملی فوتبال هلند را به عهده گرفت.
- میلویویچ ، سرمربی تیم الاهلی گفت : چیزی ندارم درباره بازی بگویم چون بازیکنان زیادی در ترکیب نبودند و تعداد زیادی از بازیکنان جوان اولین حضورشان را در ترکیب تجربه کردند. ما می‌توانستیم گل بزنیم اما چندان مهم نیست و در بازی بعدی با بازیکنان اصلی جبران‌ خواهیم‌ کرد. برای من و تمامی مربیان شرایط بسیار دشوار است. من هفت بازیکن با یک‌ کارت زرد داشتم و‌ نمی‌توانستم آنها را در معرض محرومیت برای بازی مرحله یک هشتم قرار دهم.
- شهریار مغانلو پس از گذراندن تست های پزشکی، رسما به تیم سانتاکلارا پرتغال پیوست.
- تیم شهرخودروی ایران در ششمین مسابقه خود درلیگ قهرمانان آسیا با گل ماشاریپوف یک بر صفر برابر تیم پاختاکور مغلوب شد تا با پنج شکست و یک تساوی ، پرونده اش بایگانی شود.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار