PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۵۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
کیهان ورزشی-

تیم ملی فوتبال ایران تاکنون سه مرتبه در فینال جام ببن قاره ای شرکت کرده و دو مرتبه موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است. ایران در سال 1357 در فینال جام بین قاره ای آسیا و آفریقا، بر تیم ملی غنا غلبه کرد و قهرمان شد. تیم ایران سال 1370، در فینال جام بین قاره ای آسیا و آفریقا، این بار اما مغلوب الجزایر شد و دستش به جام قهرمانی نرسید. تیم ملی ایران در سال 1382 در فینال بین قاره ای آسیا و اقیانوسیه شرکت کرد و توانست برنده شود و قهرمان لقب بگیرد. جمعه 5 مهر 1370  تیم ملی فوتبال ایران، قهرمان بازیهای آسیایی 1990 پکن و تیم ملی الجزایر قهرمان جام ملت های آفریقا 1988، بازی رفت جام بین قاره ای آسیا و آفریقا را برگزار کردند. در مسابقه مذکور، تیم ایران ضمن ارائه یک بازی تماشایی و تاریخی توانست به برتری 2 بر 1 دست پیدا کند. صمد مرفاوی در هر نیمه یک گل برای تیم ایران به ثمر رساند و رباح ماجر نیز زننده تک گل الجزایری ها بود. بازی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و یکصد هزار نفر تماشاگر داشت. نزاروتی از کشور سوریه  قضاوت بازی را بر عهده داشت. در تیم ایران، زرینچه، مطلق و مرفاوی ستاره های بازی بودند. اسامی بازبکنان تیم ایران و نام باشگاه های آنها به این شرح است:
احمدرضا عابدزاده (استقلال) - جواد زرینچه (کشاورز تهران) - محمد پنجعلی (پرسپولیس) - رضا حسن زاده (استقلال) - مجتبی محرمی (پرسپولیس) - مجید نامجومطلق (استقلال) - سیدمهدی ابطحی (وحدت تهران) - مهدی فنونی زاده (استقلال) - صمد مرفاوی (استقلال) و اصغر مدیرروستا (پاس تهران).
در شروع نیمه دوم نادر محمدخانی از باشگاه پرسپولیس به جای محمد پنجعلی وارد میدان شد و پنجعلی برای همیشه از تیم ملی خداحافظی کرد. در دقیقه 79 نیز مدیرروستا از بازی خارج شد و ناصر محمدخانی عضو باشگاه پرسپولیس بجای وی وارد میدان شد.
*سعید حاجی بابایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار