PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کیهان ورزشی-

امروز نهم مهرماه است، پنج سال پیش در کوران برگزاری مسابقات لیگ برتر، هادی نوروزی کاپیتان تیم پرسپولیس، دارفانی را وداع گفت.
هادی نوروزی‌پوری در تاریخ 1 تیر 1364 در شهر بابل متولد شد. او نخست به ورزش کشتی روی آورد. اما بعد از آن به فوتبال علاقه‌مند شد و به‌طور حرفه‌ای این رشته را آغاز کرد. نوروزی7 سال در باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران بازی کرد و در سال آخر حضور در این تیم، توانست کاپیتان اصلی پرسپولیس شود اما نتوانست تعداد گل‌های خود را برای پرسپولیس به عدد 24 برساند. همچنین او سابقهٔ بازی در تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه‌های پرسپولیس قائم‌شهر، پاسارگاد تهران، فجر سپاه تهران، داماش ایرانیان و نفت تهران را داشت. هادی نوروزی در سال 1385 به باشگاه پرسپولیس تهران پیوست اما حتی یک بار هم بازی نکرد و بعد از یک فصل نیمکت‌نشینی در تیم بزرگ پایتخت، به داماش ایرانیان پیوست و در 22 بازی ۱۰ گل به ثمر رساند. پس از درخشش در لیگ آزادگان، به پرسپولیس بازگشت و در اولین فصل حضور مجددش، بیشتر به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان می‌رفت و به‌ مرور به یکی از بازیکنان ثابت تیمش تبدیل شد و در بیشتر بازهای آسیایی، یکی از بازیکنان اصلی پرسپولیس بود. سال 1388 را با درخشش آغاز کرد و در اولین بازی فصل مقابل تیم مس کرمان دو گل به ثمر رساند. در دربی 68 نیز توانست گل تساوی پرسپولیس را به ثمر برساند. وی در این فصل، بازهای زیادی را در پست‌های هافبک- مهاجم راست و مهاجم نوک انجام داد که در نهایت افشین قطبی او را به تیم ملی دعوت کرد و...
هادی نوروزی در بامداد روز پنجشنبه 9 مهر 1394 ساعت 4 صبح بر اثر ایست قلبی درگذشت. انتقال او به بیمارستان آتیه تهران هم نتیجه‌ای در پی نداشت. پس از مراسم تشییع جنازه که در روز جمعه 10 مهر 1394 در ورزشگاه آزادی جمعیتی نزدیک به 40 هزار نفر برگزار شد. پیکر نوروزی به زادگاهش منتقل و در روستای کپورچال بابل به خاک سپرده شد.
روحش شاد و یادش گرامی باد.
*سعید حاجی بابایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار