PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارشی درباره بازی پرسپولیس با النصر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ارائه کرد.
کیهان ورزشی- 

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه برگزاری بازی پرسپولیس با النصر عربستان در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2020 به ارائه 5 نکته ای پرداخت که باید از مسابقه اطلاع داشت.

4 نکته AFC مربوط به پرسپولیس است که به شرح زیر می باشد:

* تقابل الغنام با نعمتی

از میان رقابت های جذاب و تماشایی در بازی امروز پرسپولیس با النصر می توان به رقابت در پست دفاع راست پرسپولیس و چپ النصر پرداخت. در این پست الغنام 19 ساله با سیامک نعمتی رقابت می کند. نعمتی در پست مدافع راست در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در دوحه نمایش خوبی داشته و توجه ها را به خود جلب کرده است.

الغنام  یکی از چشم اندازهای بسیار مورد توجه در عربستان است. او از جنب و جوش جوانی برخوردار است. همانطور که پیش از این نشان داد او از طریق دفاع در بازی با الاهلی عربستان به مارتینس توپ را رساند تا گل را به ثمر برساند. هیچ بازیکنی بیشتر از او در این رقابت ها دربیل سالم نداشته چون او 19 دریبل انجام داده است.

در این میان، نعمتی از سال 2018 یکی از مهره های کلیدی پرسپولیس است. او جایگاه خود را در سمت راست و خط میانی ثابت کرده است. با این وجود بعد از مصدومیت مهدی شیری در بازی هفته سوم لیگ قهرمانان مقابل التعاون باعث شد تا یحیی گل محمدی او را به پست دفاع راست منتقل کند. او تا اینجای رقابت ها درخشش خوبی داشته است. او در این پست هم ویژگی های هجومی اش را نشان داده و در بازی با پاختاکور ازبکستان به عیسی آل کثیر در خط حمله کمک زیادی کرد.

اگر نعمتی بار دیگر به عنوان مدافع راست مقابل النصر به کار گرفته شود جای تعجب ندارد چون او در 6 بازی در این پست بازی کرده است. به احتمال زیاد تیم تهرانی از قدرت این بازیکن در سمت راست مقابل تیم سعودی استفاده خواهد کرد. تقابل الغنام با نعمتی در بازی جذاب خواهد بود.

*  خاطرات خوش احساس پهلوان مقابل النصر

احسان پهلوان یکی از بازیکنان جدیدی است که قبل از آغاز مجدد لیگ قهرمانان آسیا به پرسپولیس پیوست. مثل حامد لک، عیسی آل کثیر، سعید آقایی  و میلاد سرلک او درخشش خوبی در ترکیب پرسپولیس داشت. پهلوان مهاجم توانمندی است و در بازی با شارجه 11 پاس تعیین کننده داد.

بازیکن 27 ساله هنوز نتوانسته از ابتدا در ترکیب اصلی تیمش باشد علی رغم اینکه اور در ذوب آهن یکی از مهره های اصلی تیمش بود. پهلوان از سال 2016 تاکنون برای تیم های مختلف در لیگ قهرمانان آسیا 26 بار بازی کرده و موفق شده تنها 3 گل در این بازی ها به ثمر برساند.

با این وجود پهلوان در بازی با امروز با النصر به دنبال افزایش تعداد گل های خود در آسیا است. او در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2016 به همراه ذوب آهن مقابل النصر دو بازی انجام داد. او در بازی اول دو گل برای تیمش به ثمر رساند. در بازی برگشت هم یک پاس گل داد.

بیست بازی از آن بازی تاکنون در رقابت های آسیایی بازی کرده ولی هنوز نتوانسته گلی به ثمر برساند. اما به نظر می رسد او به دنبال گلزنی دوباره در این رقابت ها است و می تواند در بازی با النصر به تیم ایرانی کمک کند.

* تقابل بهترین های لیگ قهرمانان آسیا(حامد لک مقابل جونز)

از میان دو تیم باقی مانده از منطقه غرب در لیگ قهرمانان آسیا واقعا سخت است که بگوییم کدام یک از گلرهای این دو تیم بهتر بودند. چون براد جونز و حامد لک عملکردی خوب در این رقابت ها داشتند. در 11 بازی انجام شده جونز در بازی تیمش با العین غایب بود. هر دو گلر در این رقابت ها تنها یک گل دریافت کردند.

تعدادی از تیم‌ها با وجود داشتن بزرگترین مهاجمان در غرب با تعداد زیادی از گزینه ‌های حمله به خود می بالیدند اما اشتباهات دروازه بان ها  برای آنها گران تمام شد ، از بین رفتند. در این شرایط جونز کهنه کار و لک باتجربه در  دروازه دو تیم النصر و پرسپولیس ، عملکرد فوق العاده ای داشتند و این دو تیم به نیمه نهایی رسیدند.

جونز با ورود به النصر در سال 2018 چیزی کم از یک خرید عالی نداشته است. او به دنبال افزودن یک جام قاره ای به کارنامه اش با النصر بعد از عنوان قهرمانی لیگ حرفه ای عربستان در 19-2018 است. این بازیکن 38 ساله در چهار بازی آخر در ترکیب النصر حضور داشت که بیش از هر دروازه بان دیگری سیو کرده است (24 گل) و فقط با گل دیرهنگام بغداد بونجاح او را شکست داد.

پرسپولیس قبل از آغاز مجدد لیگ قهرمانان آسیا با حامد لک قرارداد امضا کرد. او جانشین علیرضا بیرانوند شده بود که اعتماد زیادی به او داشتند. با این وجود او با کمک 4 مدافع پرسپولیس در 6 بازی تنها یک گل آن هم از روی نقطه پنالتی دریافت کرد.

* پرسپولیس در سومین تقابل با یک تیم ریاض شانس می آورد؟

پرسپولیس در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم های پایتخت عربستان بدشانس بوده و تاکنون 2 بار بوسیله الهلال دیگر تیم شهر ریاض در سال های 2015 و 2017 حذف شده است.

پرسپولیس برای اولین بار در سال 2017 به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسید اما آرزوی رسیدنش به فینال به دست الهلال به باد رفت. در بازی رفت الهلال با درخشش خربین پرسپولیس را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد و در مجموع با نتیجه 6 بر 2 پیروز شد. همچنین یک تقابل دیگر با الهلال در سال 2015 داشت که در نهایت با نتیجه 3 بر صفر الهلال به پیروزی رسید.

این سومین تقابل پرسپولیس با تیم های شهر ریاض است. پرسپولیس اکنون این بار به مصاف النصر می رود و می خواهد به بدشانسی خود در مراحل حذفی آسیا مقابل تیم های پایتخت عربستان پایان دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار