PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- پرسپولیس ایران پس از تساوی یک بر یک در وقت های معمولی و اضافی ، توانست با پیروزی 5-3 در ضیافت پنالتی ها و در مجموع بابرتری 6-4 مقابل النصر عربستان، حضور خود در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا را جشن گرفت . دراین بازی ، پهلوان در دقیقه 104 اخراج شد و پنالتی مایکون از النصر بی ثمرماند. بازی فینال روز 29 آذر بین پرسپولیس با تیم برتر شرق آسیا برگزار می شود.
- وحید امیری با کارتی که در مسابقه پرسپولیس با النصر دریافت کرد ، قادر نیست در دیدار فینال تیمش را همراهی کند.
- هواداران استقلال که در روزهای گذشته مقابل ساختمان باشگاه  و فدراسیون فوتبال تجمع کرده بودند، این بار به نشانه اعتراض به وضعیت تیم‌شان مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.این عده از عدم مشخص شدن وضعیت سرمربی و بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی ابراز ناراحتی کرده و علیه مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش شعار دادند و خواهان استضیاح وی شدند.
- احمد احمدی ملی‌پوش و کاپیتان تیم بادبانی ایران  پس از مشخص شدن ترکیب نهایی تیم ملی ، تمریناتش را برای حضور در این رویداد مهم آغاز خواهد کرد.حضور در این رقابت ها یک اتفاق تاریخی برای قایقرانی ایران به حساب می آید.
-  کاوه رضایی، مهاجم ایرانی شارلوا از نگاه مجله فوتبال به عنوان بهترین بازیکن ماه لیگ بلژیک انتخاب شد.
- تیم پاری سن ژرمن در آغاز هفته ششم لیگ فرانسه با نتیجه 6-1 تیم آنژه را مغلوب کرد ، نیمار  و امباپه با 2 و یک گل ازجمله گلزنان تیم پاریسی بودند.
- فدراسیون کشتی کرواسی با ارسال نامه‌ای، رسما از تیم کشتی فرنگی ایران برای حضور در رقابت های بین المللی جایزه بزرگ زاگرب دعوت کرد. این پیکارها در تاریخ 16 تا 19 آبان ماه سال جاری در شهر زاگرب و در 10 وزن برگزار خواهد شد.
- تیم آنتورپ در هفته هشتم لیگ بلژیک و در غیاب علیرضا بیرانوند سنگربان ایرانی خود ، با نتیجه پرگل 4 بر یک مقابل میشلن به پیروزی رسید.
-  باشگاه زووله قرار بود مقابل والویک در لیگ هلند قرار گیرد که این بازی لغو گردید،علت این اتفاق را کرونایی شدن 4 بازیکن دیگر زووله گزارش داده‌اند. باشگاه میزبان تا الان باید 8 نفر خود را قرنطینه کند،این تعداد می‌تواند بیشتر هم بشود و به همین علت بازی امروز تیم قوچان نژاد لغو گردید.
- درست سه ساعت قبل از بازی نیمه نهایی پرسپولیس با النصر در دوحه ، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد کمیته انضباطی آنها ،  عیسی آل کثیر، مهاجم پرسپولیس را به دلیل نقض قانون 58.1 انضباطی برای مدت 6 ماه از هر گونه فعالیت ورزشی محروم کرده است .این محرومیت آل کثیر به دلیل شادی بعد از گل با پاختاکور بود که حرکتی نژاد پرستانه لقب گرفت . همچنین این بازیکن 10 هزار دلار جریمه نقدی هم شد. اعتراض نماینده کشورمان به حکم مقامات فوتبال قاره کهن هم بی نتیجه ماند.
- فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) 4 شرط اضطراری را برای لغو مسابقه های انتخابی جام جهانی 2022 قطر اعلام کرد. در این اصلاحیه حداقل حدنصاب هر تیم ملی برای حضور در هر بازی 14 بازیکن سالم است که باید یکی از این بازیکنان دروازه بان باشد. حداکثر تعداد لیست بازیکنان هر تیم در مسابقات 23 نفر خواهدبود.
- محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، عالی ترین نشان IPC را که سال گذشته از رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک و به عنوان یکی از چهره های تاثیرگذار چهل سال اخیر در این جنبش دریافت کرده بود، بر گردن سردیس شهید گرانقدر «ابراهیم هادی» آویخت که این نشان از این پس در تالار مشاهیر موزه ملی ورزش، المپیک، پارالمپیک در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
- در شرایطی که باشگاه استقلال چندی پیش مبلغ 10 میلیارد تومان از یکی از اپراتورهای تلفن همراه برای حل مشکل شفر و پرداخت طلب دیاباته و میلیچ دریافت کرد  اما تنها یک میلیارد تومان پول از این رقم در حساب باشگاه استقلال باقی مانده است!اینکه چرا مطالبات شفر، دیاباته و میلیچ پرداخت نشده خودش یک سوال است اما باید دید مبلغ 9 میلیارد تومان دیگر این پول صرف چه هزینه هایی شده است؟ قرار است در جلسه هیات مدیره استقلال پیرامون این مساله بحث و گفت و گو شود.
- وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد هزینه پرواز تیم ملی برای انجام دو دیدار دوستانه در ترکیه و ازبکستان معادل یک و نیم میلیارد تومان خواهد بود.
  - جلسه دراگان اسکوچیچ و  وحید هاشمیان سرمربی و مربی تیم ملی با جواد نکونام سرمربی فولادخوزستان پیرامون برپایی دوبازی تدارکاتی برای تیم ملی در هتل المپیک برگزار شد.
- مراسم معارفه خرید تازه بارسا به نام «دست» که باید به عنوان  مدافع راست انجام وظیفه کند در نیوکمپ برگزارشد.خرید 19 ساله بارسلونا ازرویای بزرگش گفت و اعلام کرد می خواهم در آینده به «دنی آلوز» تبدیل شوم .
 - دربازیهای برگزارشده لیگ های داخلی فوتبال این نتایج به دست آمد : اورتون 4 - برایتون 2 ، چلسی 4 - کریستال پالاس صفر ، لیدز یک - منچسترسیتی یک ، نیوکاسل 3 - بارنلی یک ، لانس 2 - سنت اتین صفر ، نیس 2 - نانت یک ، دورتموند 4 - فرایبورگ صفر ، فرانکفورت 2 - هافن هایم یک ، کلن یک - گلادباخ 3 ، اودینزه صفر - رم یک ، آتلتیکو صفر - ویارئال صفر ، سوسیه داد 3 - ختافه صفر ، والنسیا صفر - بتیس 2 ، برمن یک - بیله فلد صفر ، اشتوتگارت یک - له ورکوزن یک
- هواداران تیم الهلال عربستان که تیم‌شان به علت تعداد بالای کرونایی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد، پس از حذف رقیب داخلی خود از آسیا (النصر) توسط پرسپولیس با انتشار تصاویر و ویدیو به جشن و شادی در شبکه‌های اجتماعی پرداختند.
- ازسوی اسکوچیچ اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی ایران برای برپایی دو دیدار تدارکاتی اعلام شد : 
امیر عابدزاده، محمدرشید مظاهری، پیام نیازمند ،  صادق محرمی، میلاد محمدی، حسین کنعانی زادگان، عارف غلامی، شجاع خلیل زاده، مجید حسینی، سیامک نعمتی، مجتبی نجاریان ،  احمد نورالهی، علی کریمی، وحید امیری، مهدی ترابی، سامان قدوس، احسان حاج صفی، امید نورافکن، علی قلی زاده ، سردار آزمون، مهدی طارمی، کاوه رضائی و مهدی قایدی
- گل محمدی مربی پرسپولیس بعد از بازی با النصر در نشست خبری گفت : محرومیت عیسی انگیزه ما را بیشتر کرد ،  زیاد نمی توانم، درباره بازی صحبت کنم، زیرا باید از خیلی ها تشکر کنم. از همه هواداران که حمایت کرده اند و همیشه پشتیبان ما بودند، همه مادران ایرانی به ویژه مادر عیسی که می دانم، خیلی دوست داشت، فرزند خود را در بازی با النصر ببیند، تشکر می کنم. خیلی ها هم دوست نداشتند، این اتفاق برای ما رخ دهد که جواب محکمی به همه آنها دادیم. از این اتفاق خیلی خوشحالیم و ان شاالله بتوانیم، در فینال هم قهرمان شویم.
- ویتوریا سرمربی النصر عربستان بعد از باخت مقابل پرسپولیس، گفت : بازی سختی برای هر دو تیم بود، هم تیم ما موقعیت زیادی داشت و هم رقیب فرصت های برای گلزنی پیدا کرد. به بازیکنانم به خاطر عملکرد خوبشان تبریک می گویم، اما می توانستیم، بازی را به شکل بهتری به نفع خودمان به پایان برسانیم .
-  با توجه به 24 تیمی برگزار شدن جام باشگاه های جهان و اختصاص 4 سهمیه از سوی فیفا به قاره آسیا در سال 2021 ، پرسپولیس با صعود به فینال لیگ قهرمانان از همین حالا سهمیه حضورش در جام  باشگا‌ه های جهان را قطعی کرده است و در صورت قهرمانی در لیگ قهرمانان امسال هم  می‌تواند در جام باشگاه های 2020 شرکت کند. 

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار