PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
کیهان ورزشی-

روز 18 مهر 1383 تیم ملی  فوتبال کشورمان در ورزشگاه آزادی تهران میزبان تیم ملی پرافتخار آلمان بود که با تمام ستارگان خود و به مربیگری یورگن کلینزمان به تهران آمده بود. سعد کمیل(کویت) داور مسابقه بود و برای تیم ایران، این نفرات بازی کردند: ابراهیم میرزاپور، مهدی مهدوی كیا، یحیی گل محمدی (کاپیتان)، رحمان رضایی، جواد نكونام، علی كریمی، وحید هاشمیان، حسین كعبی، جلال كاملی فرد، محمد نصرتی و علیرضا نیكبخت واحدی. در تیم آلمان نیز این نفرات حضور داشتند:
ینس لمان، روبرت هوث، كریستین فدنز، گلریتز، برداریچ، رایسلر، میروسلاو كلوزه، میشائیل بالاک (کاپیتان)، ارنست، اشنایدر و لاهم.
در ابتدا این تیم ملی ایران بود که با حملات گسترده دروازه حریف را با خطر روبرو کرد اما این حملات تیم ملی در چند نوبت با دفع مدافعان آلمانی به نتیجه نرسید. در همین احوال بر خلاف جریان بازی در یک رفت و برگشت توپ نصیب "فابین ارنس" شد تا این بازیکن با شوتی سنگین از میان مردان دفاعی ما دروازه میرزاپور را باز کند.
در دقایق پایانی بازی نیز تیم ملی بر توپ و میدان تسلط داشت که این برتری نتیجه ای در بر نداشت تا نیمه نخست با همین نتیجه خاتمه یابد.
درنیمه دوم نیز این آلمانی‌ها بودند که همانند نیمه نخست زود به گل رسیدند و این بار "برداریج" در دقیقه 53 گل دوم آلمان را به ثمر رساند تادر نهایت این مسابقه با حساب دو بر صفر به سود آلمان خاتمه یابد. مصاف دو کشور آریایی در فوتبال، به سود آلمان خاتمه یافت اما در اخلاق هر دو تیم برنده شدند، زیرا این مسابقه به نیت خیرخواهانه و برای کمک به زلزله زدگان شهر بم برگزار شد. غایب بزرگ تیم ایران  علی دایی بود و ستاره ایران در این بازی هم علی کریمی. کریمی بارها با دریبل های جادویی خود، نظم تیم آلمان را به هم ریخت.
*سعید حاجی بابایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار