فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۵۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
کیهان ورزشی-

سه شنبه 20 مهر 1395، تیم ملی فوتبال ایران در یکی از بازیهای حساس خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم ملی کره جنوبی رفت. در بازی بین تیم ملی فوتبال ایران و کره جنوبی که با روز تاسوعای حسینی همزمان شده بود، تماشاچیان با لباس مشکی در ورزشگاه حضور داشتند و در بین دو نیمه هم در سوگ این ایام نشستند. در جریان بازی هم تماشاگران بارها شعارهای مذهبی سر دادند. رسانه های جهان، توجه ویژه ای روی این بازی داشتند که نظر برخی از آنها را برایتان نقل می کنیم:

نیویورک تایمز با انتخاب عنوان  "ایران یک بازی بزرگ را برد اما با تشویق های غیر معمول" در ادامه نوشت: « آنها بازی را بردند و عزاداری کردند. رسانه ها از مردم خواسته بودند بجای سر دادن فریاد شادی، فریاد یا حسین سردهند. »
سایت انگلیسی زبان بی بی سی در تیتر خبر خود نوشت: «طرفداران فوتبال ایران در یک روز مقدس پیروزی تیم ملی کشورشان بر کره جنوبی  را با نتیجه یک بر صفر تماشا کردند.»  
نشریه میرور انگلیس با اشاره به شرایط حاکم بر این بازی نوشت: «طرفداران تیم ملی ایران در  بازی مقدماتی جام جهانی به احترام روز تاسوعا از خواندن سرودهای همیشگی سرباز زدند.»
عنوان سایت ورزشی "فورفورتو" برای این بازی « پیروزی ایران با گل سه امتیازی سردار آزمون» بود.
"کره تایمز" به «اولین شکست کره در بازی های مقدماتی» اشاره کرد و "یونهاپ کره" نیز با تیتر جالب « بازی کاملا برتر ایران، نفرین تهران ادامه دارد» به سراغ این بازی رفت.
"فارین پالسی" نیز با اشاره به واکنش طرفداران تیم ملی کره جنوبی در تهران نوشت : به نظر نمی‌رسید آنان با وضعیت ایجادشده در ایران مشکلی داشته باشند آنان نیز با پوشیدن بازوبند مشکی همبستگی خود با طرفداران ایرانی را نشان دادند.
*سعید حاجی بابایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار