PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
کیهان ورزشی-

امروز 29 مهرماه است، 19 سال پیش در چنین روزی، تیم ملی فوتبال کشورمان باخت عجیب و سنگینی را برابر تیم ملی بحرین متحمل شد و از صعود به جام جهانی 2002 بازماند.
ایران که در دور مقدماتی جام جهانی 2002 با تیمهای بحرین، عربستان، عراق و تایلند در یک گروه قرار گرفته بود، بازیهای خودش را با برد برابر عربستان شروع و با باخت برابر بحرین به پایان برد. از این گروه، یک تیم به صورت مستقیم به جام جهانی راه پیدا می کرد و تیم دوم نیز به مرحله پلی آف آسیا و اروپا راه پیدا می کرد. ایران تا روز آخر، صدرنشین گروهش بود و در یکقدمی صعود به جام جهانی قرار داشت، باخت به بحرین در روز آخر اما تمام رشته ها را پنبه کرد!
تیم پرستاره و پر امید ایران، در برابر بحرین می توانست کار را تمام کند و منتظر نتیجه بازی همزمان عراق و عربستان نماند. بازی شروع شد اما ملی پوشان ما بازیکنان، بازیهای قبلی نبودند، انگار داروی بی حسی یا خواب آور استفاده کرده بودند. هیچ کس در حد و اندازه های خودش نبود. در زمین راه می رفتند. گل اول، دوم و سوم را دریافت کردیم و بازیکنانمان عصبی شدند و متعاقب آن اخراجی دادیم و وضعمان بدتر شد. نتیجه پایانی 3 بر 1 شد و تیم ایران که یکقدم با جام جهانی فاصله داشت، از صعود مستقیم بازماند. چیزی که بیشتر از باخت به بحرین و عدم صعود به جام جهانی، مردم ایران را آزرده خاطر کرد، رقص بحرینی ها با پرچم عربستان در ورزشگاه مدینه عیسی شهر منامه بود. بحرینی ها خوشحال بودند که ایران را شکست داده اند تا عربستان به جام جهانی برود. ایرانی ها هنوز هم بابت حرکات زشت و تحریک آمیز بحرینی ها دلخور هستند.
تیم ایران با ترکیب ابراهیم میرزاپور، مهدی مهدوی کیا، رحمان رضایی، افشین پیروانی، کریم باقری، جواد نکونام، سیروس دین محمدی، حامد کاویان پور (46 - علی سامره)، علی کریمی و علی دایی (کاپیتان) و به مربیگری میروسلاو بلاژوویچ در برابر تیم بحرین حاضر شد. بازی در شهر منامه انجام شد و داور آن، " باترز گونزالز" گواتمالایی بود.
*سعید حاجی بابایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها