PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۵۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸
فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) ضمن تایید کلیات اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران، خواستار برخی اصلاحات جزئی شده است، اما این موارد چه چیزهایی هستند؟
کیهان ورزشی-
 فدراسیون فوتبال ایران که از مدتی پیش درگیر اصلاح اساسنامه خود بود و رفت و برگشت چند باره اساسنامه بین فیفا و AFC مشکل‌آفرین شده بود، به مراحل نهایی تایید اساسنامه رسیده و با این شرایط به زودی باید شاهد برگزاری انتخابات باشیم.

آخرین موردی که در اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران چالش برانگیز شد، بند یک اساسنامه بود که به موضوع «نهاد عمومی غیر دولتی» بودن فدراسیون اشاره داشت. چالشی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا ایجاد شد و با وجود اینکه فدراسیون پاسخ داده بود این شکل از فعالیت فدراسیون طبق قوانین داخلی جمهوری اسلامی ایران است و به تصویب مجلس شورای اسلامی (پارلمان) رسیده و تغییر آن نیاز به زمان دارد، اما تاکید بر تغییر این بند بود. با این حال فدراسیون فوتبال این بند از اساسنامه خود را تا جایی که به قوانین داخلی آسیبی وارد نشود اصلاح و برای فیفا ارسال کرد.

از 23 تیرماه (13 جولای 2020) که اساسنامه ارسال شده بود تا به امروز (چهارشنبه، 30 مهرماه) فیفا پاسخ رسمی در این خصوص نداده بود و بالاخره پس از 100 روز، تایید اولیه اساسنامه که موافقت با کلیات آن است، از سوی فیفا ارسال شد.

با توجه به ایراد وارد شده به بند یک اساسنامه که تغییر آن طبق قوانین داخلی جمهوری اسلامی ایران و مجلس نیاز به زمان و بررسی طولانی دارد، فیفا تاکید کرده در حال حاضر  موافقت خود را با این بند اعلام می‌کند، اما به فدراسیون مهلت می‌دهد تا نسبت به تغییر این بند و پیگیری آن از پارلمان و دولت، اقدامات لازم را انجام دهد. این مهلت از سوی فیفا اما مشروط به برگزاری انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن است و گویا با توجه به بلاتکلیفی فدراسیون فوتبال ایران و اداره شدن آن توسط سرپرست، فیفا تاکید داشته که باید هرچه زودتر انتخابات برگزار شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار