PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۵۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
معاون قهرمانی وزیر ورزش می‌گوید که نمایندگان مجلس اگر می‌خواهند به پرسپولیس و استقلال کمک کنند به جای مصاحبه‌های تلویزیونی قانون را تغییر دهند.
کیهان ورزشی-

مهدی علی‌نژاد، معاون قهرمانی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مجمع سالانه فدراسیون دوچرخه‌سواری در جمع خبرنگاران بیان کرد: در مجمع سالانه دوچرخه سواری خوشبختانه شاهد انضباط مالی خوبی را شاهد بودیم. امیدوارم بعد از وضعیت کرونا شاهد این باشیم که ورزشکاران این رشته خوش بدرخشند. البته دوچرخه سواری توانسته لیگ‌های خود را برگزار کند.

او در مورد درخواست کمک هیات‌ها از وزارت ورزش در مورد حل مسائل مالی و واردات دوچرخه گفت: ما به هیات‌ها از دو مسیر کمک می‌کنیم؛ یکی از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها و دیگری از طریق فدراسیون‌ها. اما هیات‌ها باید عمده هزینه‌های خود را از طریق جذب اسپانسر حل کنند. قرار شد آقای قمری نامه‌ای بنویسد تا مکاتبه‌ای را  با وزارت صمت داشته باشیم تا ورود دوچرخه به داخل کشور تسهیل شود.

علی‌نژاد در مورد خداحافظی قمری و این که قرار نیست دیگر در انتخابات باشد تصریح کرد:  خود او بحث خداحافظی را عنوان کرد و به نظر می‌رسد تمایل ندارد در دوره آینده حضور داشته باشد اما محدودیتی از سوی وزارت ورزش نیست. شاید خود او فضای هشت ساله را کافی می‌داند. او از مدیران خوب است و در مسوولیت‌های دیگر از او استفاده می‌شود.

وی در مورد گلایه ورزشکاران از پاداش دو میلیونی برای سال ۹۷ بیان کرد: پرداخت پاداش‌های سال ۹۷ تقریبا به پایان رسیده است. اما سکه وجود ندارد چرا که بودجه کشور براساس سکه و ارز نیست بلکه بر اساس ریال است. سوء تفاهمی ایجاد شده که ورزشکاران فکر می‌کنند که ما سکه را معادل ۲ میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم اما این‌طور نیست.

علی‌نژاد در مورد حل معضل مرگ دوچرخه‌سواران حین تمرین در جاده‌ها گفت: این موضوع یکی از معضلات جدی است که وجود دارد و ما این نگرانی را به حق می‌دانیم. حتما فدراسیون‌ها و هیات‌ها باید تمهیداتی را داشته باشند که سلامت ورزشکاران حفظ شود. اسکورت باید باشد چون تصادفات جاده‌ای ما زیاد است و تمرین دوچرخه سواران در جاده‌ها اتفاق خطرناکی است. اسکورت و وجود تمهیدات مناسب خطرات را به شدت کاهش می‌دهد.  قطعا در تمرینات مرتبط با هیات و فدراسیون اگر موضوعات ایمنی رعایت نشود و اتفاقی بیفتد مسوولیتش با آن‌ها خواهد بود.

معاون ورزش قهرمانی در مورد علت برگزار نشدن مجامع انتخاباتی و برگزاری مجامع سالانه نیز گفت: فکر می‌کنم کاملا مشاهده کردید مجمع سالانه چه تفاوتی با انتخابات دارد و در مجمع انتخاباتی دوومیدانی سالن جای سوزن انداختن نداشت. از طرفی سفر در این شرایط اتفاق خوبی نیست و ما رعایت می‌کنیم. امکان برگزاری انتخابات الکترونیک هم نیست و براساس نامه مجمع باید حضوری باشد و خلاف آن نمی‌توانیم عمل کنیم تا جای شک و شبهه باقی نماند. از طرفی تا کاندیداها تایید صلاحیت نشوند نمی‌توانیم مجمع برگزار کنیم. تا الان به جز شطرنج کاندیداهای تایید صلاحیت شده انتخابات‌ دیگر نیامده است و هر وقت تایید صلاحیت‌ها آمد، براساس شرایط کرونا مجوزها را می‌گیریم و انتخابات را برگزار می‌کنیم.

او هم‌چنین در مورد وضعیت پرداخت بدهی‌های پرسپولیس و استقلال تاکید کرد: از زحماتی که سرپرست پرسپولیس و هیات مدیره کشیدند تشکر می‌کنم. اتفاق خوبی که افتاد این بود بدهی قابل توجه به برانکو و دستیارانش پرداخت شد و پنجره پرسپولیس باز شد و این بدهی میراثی بود که از گذشتگان باقی مانده بود. در مورد استقلال هم با پیگیری‌هایی که آقای مددی انجام داده و حمایت‌های وزارت ورزش، تامین منابع مالی شد و بدهی به شفر، پاختاکور و جپاروف که حدود  ۲۸ میلیارد می‌شد پرداخت شد  و از همه تشکر می‌کنم. با تاییدیه از سه مجموعه، پنجره استقلال نیز فکر می‌کنم دو سه روز آینده باز شود. کارها در دو باشگاه خوب پیش می‌رود و در فصل نقل و انتقلات بازیکنان خوبی گرفتند.

او ادامه داد: طبق قانون دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نمی‌توانند از بودجه دولتی استفاده کنند و نماینده‌های مجلس اگر می‌خواهند فراتر از مصاحبه‌های تلویزیونی و هم‌اندیشی‌ها کمکی کنند، تغییر قانون را داشته باشند. چون به واسطه تحریم‌ها نمی توان  پول از  فیفا و AFC  گرفت و همه این مشکلات، کار را سخت کرده است. تمام تلاش ما این است که آسیبی به دو باشگاه نرسد.

او در مورد تعیین مدیرعامل باشگاه استقلال نیز گفت: باید هیات مدیره تصمیم بگیرد. قطعا مددی با تمام اختیارات مدیرعامل در حال رفع مسائل باشگاه است.

علی نژاد در مورد صحبت‌های رسول پناه، مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس که باعث حواشی زیادی شد تصریح کرد: رسول پناه زحمات زیادی کشید و در دوره او پرسولیس به فینال لیگ قهرمانان رسید و ۹ پرونده پرسپولیس در فیفا بسته شد. همه می‌دانید آن فیلم هم به چه شکل گرفته شد و خودش خلاف قانون است. البته صحبت شایسته نبود و رسول پناه هم به احترام افکار عمومی و مردم استعفا داد و عذرخواهی کرد. اما نباید در کشور به گونه‌ای عمل کنیم که خدمات یک فرد، به‌خاطر یک ضبط صدای غیرقانونی نادیده گرفته شود.

وی در مورد پرداخت پاداش سال ۹۸ قهرمانان گفت: در مورد سال ۹۸ ارزیابی را شروع کردیم و از فدراسیون‌ها خواسته‌ایم گزارش‌های مربوطه را ارائه کنند تا به جمع بندی برسیم. اما  قولی نمی‌دهم.
برچسب ها: مهدی علی نژاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار