PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۵۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
بسکتبـال ،الگویی برای فوتبال باشد

پنج شنبه این هفته،سوپر لیگ فصل جدید بسکتبال ایران بعد از چند ماه وقفه بالاخره آغاز می شود. به گفته اکثر کارشناسان ،آمدن یک دو جین بازیکن خارجی(که چند تایی از آن ها هم آمریکایی هستند)می تواند بر زیبایی های لیگ برتر افزون کند . بازیکنی مثل پری پتی ، که فصل گذشته برای شهرداری گرگان بازی می کرد همیشه از بازی کردن در ایران احساس رضایت می کرد یا کورین هنری بازیکن باکیفیت و موثر فصل گذشته تیم آویژه صنعت که به تازگی به تیم اکسون پیوسته است بارها اظهار کرد از این که در ایران است بسیار خوشحال بوده و 100 درصد احساس آرامش میکند و...

حضور بازیکنان خارجی که بسیاری از آن ها به قول معروف «امتحان پس داده » هستند اتفاقی خوشحال کننده است که برای پیشرفت بسکتبالیست های جوان ایرانی می تواند فرصتی مغتنم باشد ، چرا که شانه به شانه بازیکنان با کیفیت و طراز اول بازی کردن ، می تواند تجربیات و آموزش های خوبی را به همراه داشته باشد . اما هستند بازیکنانی که نام و نشان کمتری دارند و به تازگی جذب تیم های لیگ کشورمان شده اند و ناخودآگاه این بیم را به وجود می آورد که در این وانفسای اقتصادی و دلاری که به سقوط کمتر از 30 هزار تومانی راضی نیست (!) شرایطی مثل بدهکاری ها و شکایت کشی ها در فوتبال رقم نخورد . همان طور که می دانید پرونده بدهی های ایران در فیفا بسیارترسناک شده است. ۴۵ میلیون دلار بدهی برای فوتبالی که شاید سال هاست در زمینه مالی مشکل دارد ولی بیش و پیش از آن دچار ورشکستگی مدیریتی شده و جذب بازیکن خارجی هم ممنوع .

با توجه به شرایط موجود امیدواریم باشگاه های بسکتبال مثل سال های گذشته (به جز چند مورد معدود) بتوانند الگوی خوبی برای سایر رشته ها من جمله فوتبال باشند و با خوش حسابی در پرداختی بازیکنان خارجی و البته داخلی که اکثرا از طریق بسکتبال امرار معاش می کنند ، پرونده های شکایت از ورزش ایران را در دادگاه های بین المللی قطورتر نکنند ! ضمن این که باید منتظر ماند و دید بازیکنان تازه وارد خارجی از چه کیفیتی برخوردار هستند تا خدای ناکرده مثل «کبوتر باز» های فوتبال از آب درنیایند.

*کامران خطیبی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار