PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۵۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳

کیهان ورزشی-

در دهه شصت شمسی، شرایط فوتبال کشورمان خیلی عجیب و پیچیده بود. در ایران، لیگ سراسری نداشتیم و فقط مسابقات باشگاهی در شهرها و استانها برگزار می شد، مثل لیگ فوتبال تهران که در آن تیمهایی نظیر استقلال، پرسپولیس، شاهین، دارایی، راه آهن، هما، بانک ملی، پاس، تهرانجوان، عقاب، نیروی زمینی، اکباتان و...همه ساله به صورت دوره ای با هم بازی می کردند تا قهرمان پایتخت مشخص شود. در شهرهای شیراز، تبریز، مشهد، اصفهان و یزد نیز این مسابقات برگزار می شد و در استانهای مازندران و گیلان هم بازیها به صورت لیگ استانی پیگیری می شد و...
در اصفهان، تیمهای تام، سازمان گوشت، سپاهان، ذوب آهن، پلی اکریل و...در جام باشگاه های اصفهان رقابت نزدیک و فشرده ای با هم داشتند و قهرمان نصف جهان از بین این تیمها مشخص می شد. به جز سپاهان و ذوب آهن، اکثر تیمهای اصفهانی در اوایل دهه شصت متولد شدند مثل سازمان گوشت و پلی اکریل.
باشگاه پلی‌اکریل اصفهان به شرکت پلی‌اکریل اصفهان وابسته بود. این باشگاه سال 1361 در چنین روزی راه اندازی شد. پلی‌اکریل در جام حذفی سال 1366 درخشید و در سال 1370 با قهرمانی در سوپرجام استان اصفهان جواز شرکت در لیگ سراسری فوتبال ایران را کسب کرد اما به دلیل حضور سپاهان و تام از اصفهان در لیگ، به دسته سوم ایران رفت. این تیم در 5 دوره لیگ ایران حضور داشت. بزرگترین افتخار پلی اکریل در جام آزادگان 1374 بود که یک بازیکن این تیم به نام محمد مؤمنی با زدن 19 گل، آقای گل ایران شد. پلی اکریل در اوایل دهه هشتاد، فعالیت های حرفه ای خودش را تعطیل کرد.

*سعید حاجی بابایی
برچسب ها: پلی اکریل ، اصفهان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار