PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۵۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
کیهان ورزشی-

منصور پورحیدری نیاز به معرفی ندارد، دیگر همه می دانند که او در حق استقلال پدری و دلسوزی کرده و  همیشه در روزهای سخت در کنار این باشگاه بوده است. پورحیدری و امثال وی  هویت و شناسنامه استقلال هستند. 14 آبان، چهارمین سالگرد درگذشت این مرد زحمتکش فوتبال است.
منصور پورحیدری سال 1344 فوتبالش را از تیم دارایی تهران شروع کرد و سال 1347 راهی باشگاه استقلال شد. پورحیدری در استقلال به عنوان بازیکن و مربی به افتخارات زیادی دست یافت. او هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان سرمربی در جام باشگاه های آسیا، مقام قهرمانی را کسب کرد. نایب قهرمانی آسیا به عنوان مربی و مقام سومی آسیا، قهرمانی در لیگ های تهران و ایران و جام حذفی ایران، با عناوین بازیکن و مربی و...گوشه ای از افتخارات پرشمار کسب شده توسط منصور پورحیدری هستند. پورحیدری متولد تهران بود و پست اصلی بازی اش، دفاع راست. بی حاشیه بود و سربه زیر. در فوتبال ملی هم به درجات بالایی رسید. در دهه پنجاه بازیکن تیم ملی بود. در دهه هفتاد سرمربی تیم های ملی فوتسال و فوتبال شد و موفق گردید تیم ملی فوتبال ایران را در بازیهای آسیایی 1998 بانکوک، قهرمان کند. پورحیدری در دهه هشتاد نیز با عناوین مدیرفنی و سرپرست، در خدمت تیم ملی بود. وی پرافتخارترین و باسابقه ترین استقلالی تاریخ محسوب می شود.  در 8 دوره، سرمربی استقلال شد و سابقه سرمربیگری در تیمهای فجرسپاسی شیراز، استقلال اهواز، صنعت نفت آبادان و صنایع اراک و همچنین مربیگری در تیم الاهلی امارات را دارد و...

در آذرماه 1394 پورحیدری به دلیل بالا رفتن قند خون برای نخستین بار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ایرانمهر بستری شد. چند روز بعد از بیمارستان مرخص شد و به عنوان سرپرست به نیمکت تیم استقلال بازگشت اما 10 ماه بعد و در مهر 1395 با بدتر شدن حال عمومی‌اش دوباره در بیمارستان بستری شد. با وخامت حال پورحیدری وی به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد و سرانجام در صبح جمعه 14 آبان 1395 بر اثر بیماری سرطان ریه در بیمارستان ایرانمهر در 71 سالگی درگذشت. در 16 آبان مراسم تشییع پورحیدری در ورزشگاه شیرودی تهران برگزار شد و پیکر آنمرحوم در آرامستان بهشت‌زهرا (س) در تهران به خاک سپرده شد.
روحش شاد و یادش گرامی باد.

*سعید حاجی بابایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار