PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۵۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
کیهان ورزشی-

سرنوشت فوتبال ملی ایران در سال 1376 خیلی عجیب و غریب پیگیری شد، هر چند که در نهایت به دنبال صعود دل انگیز به جام جهانی، این سختی ها به شیرینی مبدل شد.
راه صعود ایران به جام جهانی 1998 فرانسه، با پیروزی های پر گل برابر مالدیو و قرقیزستان و برتری مقابل سوریه شروع شد و در دور دوم نیز با بردهای پرگل برابر چین و نتایج خوب برابر قطر (در دور رفت) و دو تساوی برابر کویت ادامه پیدا کرد و...بازی آخر ایران در دور دوم گروهی، برابر تیم قطر، سرنوشت ساز شد. ایران برای صعود مستقیم به جام جهانی 1998، باید قطر را در دوحه شکست می داد و در غیر این صورت به عنوان تیم دوم گروه، راهی بازی پلی آف با ژاپن می شد. شاگردان محمد مایلی کهن (ایران) در برابر شاگردان جمال الحاجی (قطر)، بازی احساسی و ضعیفی را انجام داده و نهایتا با دریافت دو گل، نتیجه را واگذار کردند. محمدسالم العنزی، ستاره تیم قطر در این مسابقه بود. بازی ایران و قطر، روز 16 آبان 1376 در ورزشگاه خلیفه شهر دوحه برگزار شد و 15 هزار نفر، تماشاگر داشت. "البرز وندور" از آرژانتین، داور بازی بود. در نیمه دوم، کریم باقری با زدن مشت به صورت بازیکن حریف، از بازی اخراج شد.
ترکیب ایران در بازی با قطر اینچنین بود: احمدرضا عابدزاده (کاپیتان) - مهدی مهدوی کیا - اکبر استاداسدی - محمدعلی پیروانی - محمد خاکپور - رضا شاهرودی (80 - محسن گروسی) - کریم باقری - حمید استیلی (70 - مهرداد میناوند) - علیرضا منصوریان - علی دایی و خداداد عزیزی (58 - اصغر مدیرروستا).
*سعید حاجی بابایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار