PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۵۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱

زبان سرخ/چند نکته از شروع فصل جدید سوپر لیگ

1-بالاخره و بعد از گذشتن حدود 8 ماه، فصل جدید سوپر لیگ بسکتبال ایران آغاز شد. در این مدت فدراسیون بسکتبال با دستی که به سر و گوش سالن پیر آزادی تهران کشیده، شرایط را برگزاری شکیلتر مسابقات مهیاتر کرده. نصب LEDهای تبلیغاتی، بازسازی جایگاه خبرنگاران، تعمیر سکوها، تقویت پروژکتورها و... از جمله تغییرات مثبتی بود که شکل و شمایل سالن آزادی را را زیباتر کرده است اما چیزی که در اولین مسابقه لیگ شاهد بودیم،کمی نگرانکننده بود. پروتکلهای بهداشتی آنطور که باید و شاید، رعایت نمیشد و حضور افراد مختلف در سالن بدون تب سنجی و ضد عفونی صورت میگرفت اما خدا را شکر در بازی دوم یعنی مس رفسنجان مقابل نفت آبادان این نقیصه تا حدود زیادی برطرف شد و این نوید را می داد که عزم فدراسیون برای رعایت اصول بهداشتی بسیار جدی تر شده است.

2-وقتی از 4 بازی اول لیگ مردان، دو بازی به دلیل ابتلای بازیکنان به کرونا ویروس، لغو میشود، این هشدار را میدهد که راهی پرفراز و نشیب را برای بسکتبال ایران در پی خواهیم داشت. نمیدانیم در شرایط موجود و با بالارفتن تعداد مبتلایان در کشورمان چه اصراری بر برگزاری لیگ داریم؟ بدون شک هر عقل سلیمی بر این قضیه صحه خواهد گذاشت که ما از لحاظ امکانات با مشکل مواجه هستیم و توان برگزاری مسابقات را با شرایط ایدهآل نداریم، تا دیر نشده باید فکری به حال نحوه برگزاری مسابقات (چه در رده مردان و چه در رده زنان ) بکنیم و به خاطر داشته باشیم جان انسانها از همه چیز مهمتر است. درست است که به قول مصطفیهاشمی، باید چراغ بسکتبال روشن باشد اما با توجه به لغو چند دیدار لیگهای مردان و زنان در همان هفته اول مسابقات، بعید میدانیم این روشنی، پایدار بماند.

3-وقتی با حمید عباسی، مشاور رسانهای رامین طباطبایی صحبت میکردیم، این خبر مسرتبخش را شنیدیم که شبکه ورزش سیما قول پخش زنده اکثر مسابقات لیگ امسال را داده و به قول معروف، برای بسکتبال در کنداکتور تلویزیون جای ویژهای را باز کرده است اما متاسفانه رادیو ورزش که به عنوان یکی از مهمترین رسانههای تخصصی ورزش کشور محسوب میشود، هنوز گامی را در این مسیر برنداشته است. از مسئولین محترم رادیو ورزش خواهشمندیم، تا نگاه ویژه تری نسبت به بسکتبال که یکی از رشتههای المپیکی ورزش ایران به حساب میآید داشته باشد.

گفتنی است سال گذشته برخی تیمها با پرداخت مبالغی به شبکه تلویزیونی ورزش، برای بازیهای تیم خودشان حق پخش میگرفتند که این باعث میشد تا تیمهایی که از تمکن مالی کمتری برخوردار بودند، نسبت به این مورد اعتراض داشته باشند اما ظاهرا مدیر جدید شبکه ورزش با همکاری فدراسیون بسکتبال جلوی برخی از این بند و بستها را گرفته است.

* کامران خطیبی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار