PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
این تصویر خاک خورده و پنهان شده در آرشیو کیهان ورزشی، بی نیاز به طول و تفسیر ،گویای تغییر شکل فوتبال این کشور و آدم های آن است.
با تماشای همین قاب سیاه و سفید می توان یک بغل حسرت خورد و دلتنگ آدم هایی شد که با کوهی از تجربه فوتبالی و  افتخار ، عاشقانه برای آب و خاک شان تلاش می کردند.
از آن جنس مردانی که فارغ از جایگاه و سابقه خود، آستین بالا می زدند و  کارگری می کردند و مثل برخی از مدیران امروز تنها به دنبال منافع خود در ورزش نبودند.
اینجا آشپزخانه اردوی تیم ملی فوتبال ایران در کوردوبای آرژانتین، یکی از شهرهای میزبان جام جهانی هزار و نهصد و هفتاد و هشت  است و این پیرمرد که در سمت چپ تصویر مشغول کار مشاهده اش می کنید، زنده یاد حسین صدقیانی نام دارد، بازیکن و مربی اسبق فوتبال ایران، همان که در روزگار دور به عضویت تیم اول ترکیه یعنی فنرباغچه درآمد و  لژیونر شد و به «حسین افندی» شهرت یافت؛ همان بازیکنی که حضور در لیگ بلژیک را با پیراهن شارلوا تجربه کرد و در مقطعی نیز در فوتبال اتریش پا به توپ شد و ...
ایشان همان بزرگمردی است که پس از بازگشت از اروپا در در سال هزار و سیصد و شانزده،  مقدمات توسعه فوتبال ملی ایران را فراهم کرد و ...
تصویر نشانگر فاصله ای طولانی از عصر عاشقی در فوتبال تا روزگار کاسبی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار