PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۶۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به مسیر صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 پرداخت.
کیهان ورزشی- 


سایت AFC نوشت: همچنان همه چیز بستگی به بازی ها در لیگ قهرمانان آسیا 2020 در منطقه شرق دارد اما در آن طرف باشگاه پرسپولیس ایران تنها یک بازی پیش رو دارد تا بتواند جام قهرمانی آسیا را لمس کند.

قهرمان لیگ ایران جایگاه خود را در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 در تاریخ 19 دسامبر(29 آذر) بعد از عملکرد درخشانش در این رقابت ها به میزبانی قطر تثبت کرد.

پرسپولیس در دو بازی ابتدایی اش در این رقابت ها تنها دو امتیاز کسب کرد ولی بعد از توقف چند ماهه این رقابت ها به دلیل کرونا  و از سرگیری مسابقات قهرمان ایران هیچ اشتباهی را مرتکب نشد.

اگر می خواهید از سیر صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا( این دومین صعود پرسپولیس به فینال در 3 سال گذشته است) آگاه شوید این گزارش را مطالعه کنید:

*مرحله گروهی

پرسپولیس استارتی ضعیف داشت و در گروه سوم رقابت ها در اولین بازی مقابل الدحیل قطر با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد و در بازی دوم مقابل شارجه به نتیجه تساوی 2 بر 2 رضایت داد. پرسپولیس قهرمان لیگ ایران و نائب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا 2018 در زمان ازسرگیری مسابقات در قطر حاشیه کمی برای اشتباه داشت.

پرسپولیس اما آغاز مجدد این رقابت ها را با پیروزی یک بر صفر مقابل التعاون عربستان آغاز کرد. و این نتیجه ای بود که در دور چهارم رقابت ها هم تکرار شد. در دور پنجم رقابت ها پنالتی المعز علی باعث شد تا الدحیل با نتیجه یک بر صفر پیروز شود ولی پرسپولیس در بازی پایانی و تعیین کننده مرحله گروهی موفق شد شارجه را با نتیجه 4 بر صفر شکست دهد و به عنوان صدرنشین گروهش به مرحله بعد راه پیدا کرد.

*مرحله یک هشتم نهایی

آنچه که می توان به صورت مسلم گفت پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی مقابل السد قطر رقیب همیشگی اش قرار گرفت. پرسپولیس پیش از السد قهرمان لیگ قهرمانان آسیا 2011 را در سال 2018 در مرحله نیمه نهایی حذف کرده بود. دوباره این تراژدی به صورت دراماتیک برای ژاوی و بازیکنانش رخ داد چون عیسی آل کثیر در دقیقه 88 بازی موفق شد گل پیروزی را به ثمر برساند و قهرمان ایران را به مرحله یک چهارم نهایی برساند.

*مرحله یک چهارم نهایی

آل کثیر بار دیگر قهرمان پرسپولیس شد چون موفق در نیمه دوم بازی با پاختاکور ازبکستان دوباره گلزنی کند و باعث پیروزی پرسپولیس شود. پاختاکور از 11 سال گذشته برای اولین بار بود که به مرحله یک چهارم نهایی رسیده بود. اما این تیم در دقیقه 15 بازی بعد از خطای خطرناک جلال الدین مشاریپوف روی پای کمال کامیابی نیا 10 نفره شد.

تیم ازبکستانی در نیمه اول موفق شد دروازه اش را بسته نگه دارد اما پرسپولیس در نیمه دوم فشار را زیاد کرد و بعد از گذشت 4 دقیقه از این نیمه حسین کنعانی یک پاس عرضی به سیامک نعمتی در سمت راست داد و آل کثیر موفق شد برای اولین بار دروازه پاختاکور را باز کند.

آنها در دقیقه 66 بار دیگر بوسیله عیسی آل کثیر به گل رسیدند تا پرسپولیس برای سومین بار در 4 سال گذشته به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

*مرحله نیمه نهایی

در طرف مقابل النصر عربستان قرار داشت که برای اولین بار به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده بود. پرسپولیس در این بازی عیسی آل کثیر را که تاکنون 4 گل برای تیمش به ثمر رسانده بود در ترکیب نداشت. کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا این بازیکن را به دلیل شادی گل مقابل پاختاکور برای مدت 6 ماه از میادین ورزشی محروم کرده بود.

در این بازی هر دو تیم می خواستند نتیجه را خیلی زود به نفع خود تمام کنند اما کار به خط پایان کشیده شد. با این وجود النصر بعد از 10 دقیقه از پایان نیمه اول با خطای بشار رسن روی خالد الغنام یک ضربه پنالتی دریافت کرد. عبدالرزاق حمدالله با اطمینان کامل آن را به گل تبدیل کرد تا تعداد گل هایش را به عدد 7 برساند.

پرسپولیس تنها 6 دقیقه بعد به بازی برگشت. وقتی وحید امیری عوض خمیس را کنار زد و با یک پاس خوب بشار رسن را تغذیه کرد و این بازیکن با ارسال دقیقش روی دروازه النصر مهدی عبدی را صاحب موقعیت کرد و این بازی با ضربه سر دروازه براد جونز را باز کرد. هر دو تیم نتوانستند در نیمه دوم به برتری برسند و کار به 30 دقیقه وقت های اضافه کشیده شد.

به نظر می رسد سبک بازی النصر با 10 نفره شدن پرسپولیس در دقایق پایانی نیمه اول وقت های اضافه تغییر کرد. احسان پهلون با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد. پرسپولیس برای مدت یک ربع خیلی خوب مقابل النصر دفاع کرد تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

*ضربات پنالتی و صعود به فینال

مدافعان میانی حسین کنعانی (پرسپولیس) و عبدالله مادو (النصر) پنالتی های خود را به گل تبدیل کردند، سپس سیامک نعمتی و پیتی مارتینز این کار را انجام دادند. میلاد سرلک نتیجه 3-2 را برای پرسپولیس رقم زد و عبدالرحمن آل عبید نیز به عنوان بازیکن تعویضی اطمینان حاصل کرد که پس از هر سه ضربه ، نتیجه مساوی است

نوبت به مدافع میانی رسید. شجاع خلیل زاده برای پرسپولیس گلزنی کرد اما در مقابل حامد لک موفق شد ضربه مایکون را دفع کند و تیمش را به برتری برساند. علی شجاعی آخرین پنالتی پرسپولیس را به ثمر رساند تا این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 راه پیدا کند و منتظر رقیب اش از شرق آسیا باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار