PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۶۰۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
کیهان ورزشی- 

سال 1358، سی و چهارمین فصل فعالیت باشگاه استقلال در فوتبال ایران و نخستین فصل حضور این تیم با نام کنونی‌اش بود. استقلال در این فصل تغییرات فراوانی را به خود دید و علاوه بر تغییر نام، مالک و مدیر باشگاه نیز دستخوش تغییرات شدند.
استقلال در آبان سال 1358 در جام باشگاه‌های تهران شرکت کرد. مسابقات باشگاه های تهران بعد از تنها دو هفته ناتمام رها شد. دلیل این امر نیز ورود تماشاگران تیم پرسپولیس به زمین مسابقه در یک دیدار دوستانه بین استقلال و پرسپولیس بود.
25 آبان 1358، تیمهای استقلال و پرسپولیس، اولین دربی بعد از انقلاب را برگزار کردند، مسابقه ای که برای یادبود مرحوم علی دانایی فرد، اولین سرمربی و یکی از موسسان باشگاه استقلال برگزار شد.  بازی با گل دقیقه 43 غلامرضا فتح آبادی به سود تیم استقلال در جریان بود که حدود دقیقه 75، با ورود تعدادی از تماشاگران پرسپولیس به داخل زمین، این بازی نیمه کاره رها شد. هروس باغومیان با کمک حسین دشتگرد و پرویز سیار، کار قضاوت بازی را بر عهده داشت. تیم استقلال با ترکیب حجت خاکسار تهرانی، شاهین بیانی، رضا فروزانی، اصغر حاجیلو، اکبر میثاقیان، سعید مراغه چیان، شاهرخ بیانی (60 - مجید سلیم پور) رضا نعلچگر، محمد خضرایی، غلامرضا برهان زاده و غلامرضا فتح آبادی و با مربیگری عباس رضوی قدم به دربی گذاشت. ترکیب تیم پرسپولیس نیز اینچنین بود: وازگن صفریان، محمد دادکان، محمد پنجعلی، ابراهیم کیان طهماسبی، حسین کاشی نژاد، علی پروین، محمد مایلی کهن، حمید درخشان، علیرضا حیدری (46 - محمود خوردبین)، عباس کارگر، جواد حسن زاده (46 - مجید درزی) به مربیگری مهراب شاهرخی.
*سعید حاجی بابایی

برچسب ها: تقویم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار