PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۶۰۰۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶
علی دایی اسطوره فوتبال ایران در گفت و گو با رسانه ایتالیایی درباره رسیدن کریس رونالدو به رکورد او صحبت‌هایی را انجام داد.
کیهان ورزشی-
کریس رونالدو فوق ستاره پرتغالی تاکنون موفق به ثبت ۱۰۲ گل زده شده است و ۷ گل تا شکستن رکورد علی دایی به عنوان آقای گل فوتبال جهان فاصله دارد.

رونالدو شب گذشته این فرصت را داشت که بتواند مقابل فرانسه گلزنی کند و فاصله خود با دایی را کاهش دهد اما این اتفاق رخ نداد. در همین باره وی می‌تواند روز سه شنبه مقابل کرواسی به میدان برود و گلزنی کند تا یک قدم دیگر به رکورد اسطوره فوتبال ایران نزدیک شود.

در همین باره توتو مرکاتو رسانه ایتالیایی با علی دایی اسطوره فوتبال ایران گفت و گویی به شرح زیر داشت:

علی دایی درباره احتمال شکسته شدن رکورد گلزنی او توسط رونالدو اظهار داشت:

من صمیمانه امیدوارم که کریستیانو بتواند به رکورد گلزنی من در تیم ملی برسد.

آیا ناراحت نمی‌شوید که رونالدو از رکورد شما پیشی بگیرید؟

به هیچ وجه؛ این افتخار بزرگی برای من خواهد بود اگر بازیکنی در کلاس رونالدو بتواند این کار را انجام دهد. کریستیانو رونالدو نه تنها در این دوران ، بلکه همیشه یکی از بهترین بازیکنان است او یک یک پدیده مطلق در عرصه فوتبال است.

اگر این لحظه فرا برسد و رونالدو رکورد شما را بشکند، چه کاری انجام می دهید؟

ساده است، من مستقیماً به او تبریک می‌گویم. اما اول باید او به این رکورد برسد. کریستیانو رونالدو 102 گل برای پرتغال زده است و رکورد من را خواهد زد، مطمئن هستم او این کار را انجام می‌دهد اما رونالدو هنوز هفت گل فاصله دارد. (با خنده).

دایی در زمان خود توجه زیادی را به خود جلب کرده بود. از حضور در جام جهانی در سال 98 و کسب عناوین دیگر در سطح فردی و باشگاهی تا ماجراجویی در بوندس لیگا در پایان دهه 90. آیا دوست  داشتید در ایتالیا هم بازی کنید؟

مطمئنا بله. متاسفانه من هرگز در سری آ بازی نکرده‌ام ، اما من لذت بازی در برابر باشگاه‌های معروف و تاریخی در لیگ ایتالیا مانند میلان و اینتر را داشتم. من هرگز آن شب‌های شگفت انگیز فوتبال را فراموش نمی‌کنم ، من همیشه آنها را در ذهن خودم دارم.

نظر شما در مورد فوتبال ایتالیا به طور کلی چیست؟

من اغلب آن را دنبال می‌کنم و البته این لیگ را بسیار دوست دارم. از دیدگاه من باشگاه های ایتالیا شرایط منحصر به فردی در فوتبال دارند. من فقط می‌توانم برای همه بازیکنان به عنوان یک هوادار سری آ، در این لحظه سخت بهترین ها را آرزو کنم.

امروز علی دایی چه کاری انجام می دهد؟

من مدتها است در کشورم (ایران) تمرین می‌کنم. تا رسیدن به 51 سالگی، تیم ملی فوتبال ایران و چندین باشگاه را هدایت کردم. دیروز در زمین بازی سرگرم بودم، امروز هم همین کار را روی نیمکت انجام می‌دهم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجاهد جمیل نیا
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
درود بر علی دایی آقای فوتبال جهان،تواضع شما ستودنی است و بدان که خارج از زمین فوتبالم در قلب مردم جا داری
امیدوارم دوباره شما را روی نیمکت لیگ برتر ببینم
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار