PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: ۶۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

 خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- سید نظام الدین موسوی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت : پرونده ویلموتس بسته نشده است و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. باید اطلاعات مختلف را بررسی کنیم تا متوجه شویم در انعقاد این قرارداد تخلف صورت گرفته است یا خیر؟
- علی دایی مهاجم اسبق ایران و رکوردداربیشترین گل زده ملی در جهان در گفت و گو با سایت توتومرکاتو ایتالیا گفت : هر زمان رونالدو رکوردم را بشکند مستقیم به او تبریک می گویم اما اول او باید به این رکورد برسد. رونالدو 102گل ملی با پرتغال زده و مطمئن هستم او رکورد مرا می شکند.ازطرفی افتخار می کنم که یک بازیکن بزرگ دنیا رکوردم را جابجا می کند.
- باشگاه استقلال درخواست خود برای اعتراض به رأی پرونده مربوط به شکایت آندره‌آ استراماچونی مربی سابق و ایتالیایی خود از این باشگاه را رسماً در دادگاه حکمیت ورزش به ثبت رساند. گفته می‌شود با توجه به درخواست باشگاه استقلال و همچنین لایحه 300 صفحه‌ای استراماچونی، دادگاه CAS از سه قاضی برای این پرونده استفاده خواهدکرد.
- کاروان تیم فوتبال شانگهای چین روز یک شنبه وارد دوحه شد تا خود را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2020 در منطقه شرق آماده کند. نکته قابل توجه از ورود این باشگاه چینی که خودشان منبع صدور ویروس کرونا در جهان بودند حضور با تجهیزات بهداشتی و تخصصی ضد کرونایی بود.  بازیهای باقی مانده منطقه شرق آسیا از روز چهارشنبه با دیدار پرث گلوری استرالیا برابر شانگهای شن هووای چین در گروه ششم به میزبانی دوحه قطر شروع خواهدشد.
- در حالی که گفته می شد شاهین طاهرخانی مدافع فصل گذشته تیم استقلال مذاکراتی با مدیران باشگاه پرسپولیس انجام داده و در آستانه امضاء قرارداد 2 ساله و پیوستن به جمع تیم قرمزپوش قرار دارد ولی مخالفت وزارت ورزش با این انتقال باعث شده تامدیرعامل جدیداین تیم از جذب این بازیکن منصرف شود.گفته می‌شود وزارت ورزش به سمیعی توصیه کرده برای پرهیز از هرگونه حاشیه جدید از جذب بازیکن به صورت مستقیم از استقلال خودداری کند. 
- اردوی تیم ملی شمشیرباری به علت مثبت شدن آزمایش چهار نفر از ورزشکاران به ویروس کرونا پیش از آغاز لغو شد.
- در پایان نشست هیات مدیره باشگاه استقلال، مقرر گردید احمد مددی همچنان سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال باقی بماند. مهم ترین خواسته هیات مدیره از مددی پیگیری پرونده استراماچونی در دادگاه عالی ورزش و کم کردن هزینه پرداختی آبی ها به این مربی ایتالیایی است.
- با پایان قضاوت مرحله فینال مسابقات آنلاین قهرمانی پومسه آسیا، تیم ‌ملی کشورمان موفق به کسب 17 مدال طلا، نقره و برنز در این رویداد شد.
- جردن باروس آزادکار نامدار تیم ملی کشتی آمریکا با انتشار پستی در اینستاگرام از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.
- با اعلام رئیس سازمان لیگ کشتی، دور برگشت رقابتهای لیگ های فرنگی و آزاد با یک هفته تاخیر از 9 آذر ماه آغاز خواهد شد.
- جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا با ارسال نامه به حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون ایران ،  ضایعه درگذشت زنده یاد محمود یاوری مربی و پیشکسوت فوتبال  را تسلیت گفت.
- منچسترسیتی قیمت گارسیا را در ژانویه 15 میلیون یورو اعلام کرده که این باعث شده بارسلونا از خرید او  منصرف شود اما قصد دارد پس از خاتمه قرارداد اورا در تابستان آینده به طور مجانی جذب نماید . همچنین بارسا می خواهد در ژانویه یک مدافع باتجربه را به طور قرضی به تیم خود فرابخواند.
- تیم ملی مکزیک در دیداری دوستانه توانست تیم ملی کره جنوبی را سه بر دو مغلوب کند.
- این روزها اوضاع وفق مراد یورگن کلوپ مربی آلمانی لیورپول انگلیس نیست چرا که هر چهار مدافع تیم او دچار مصدومیت شدند. آخرین آن اندی رابرتسون بود که از ناحیه همسترینگ آسیب دیده است. فن دایک ، گومز و آرنولد قبل از این دچار مصدوت شده بودند.
- پس از اینکه باشگاه آلومینیوم اراک بخش اعظم خواسته ‌های رسول خطیبی را با جذب بازیکنان موردنظر او برآورده کرد، این مربی عصر روز یکشنبه در تمرین سبزپوشان اراکی حاضر شد.
- سرخیو راموس، کاپیتان تیم‌ملی اسپانیا با حضور در دیدار مقابل سوئیس موفق به شکستن رکورد بوفون در تعداد بازی‌های ملی شد. حالا راموس با 177 بازی ملی بالاتر از گلر محبوب ایتالیایی قرار دارد اما این رکوردشکنی در شبی عجیب اتفاق افتاد. شبی که راموس دو بار پشت ضربه پنالتی ایستاد و هر دو فرصت را از دست داد.
- مهدی علی نژاد، معاون ورزش قهرمانی وزارت و جوانان با تست مثبت کرونای خود مواجه شد.
-  با اعلام دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه کورنتین تولیسو هافبک این کشور و باشگاه بایرن دچار مصدومیت شده و نمی تواند فرانسه را در ادامه دیدارهای ملی همراهی کند، وی برای درمان به مونیخ باز خواهد گشت.
- در مسابقه ای تدارکاتی تیم ملی عربستان با سه گل جامائیکا رامغلوب کرد .
- دوبازی استقلال با فولاد در روز جمعه (30 آبان ) و پرسپولیس با صنعت نفت در روز شنبه ( اول آذر) از هفته دوم لیگ بیستم  را به ترتیب ،  محمد حسین زاهدی فر و محمد رضا اکبریان سوت خواهند زد.
- دومینیک تیم اتریشی تنیس باز نامدار دنیا در نخستین روز از مرحله گروهی رقابت‌های فینال تور جهانی، دو بر یک مقابل استفانوس سیتسیپاس به پیروزی دست یافت.
- هیات مدیره باشگاه تراکتور ضمن قدردانی از زحمات محمد علیپور، با استعفای وی از سمت مدیرعاملی باشگاه موافقت کرد. بر همین اساس، حسن آذرنیا با حفظ سمت به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور منصوب شد.
- در دومین شب از بازیهای لیگ فوتبال ملتهای اروپا دو تیم هلند و بوسنی زودتر از همه به میدان رفتند که درنهایت تیم هلند سه بر یک پیروز شد. این اولین پیروزی هلند با مربیگری فرانک ده بوئر بود. در دسته دوم ، تیم ترکیه در خانه خود سه بر دو از سد روسیه گذشت . درسایردیدارهای دسته اول این نتایج رقم خورد : ایتالیا 2 -لهستان صفر ، بلژیک 2 - انگلیس صفر ، دانمارک 2 - ایسلند یک 
- مسابقه تیم های ملی نروژ و رومانی در لیگ ملت ها به علت ابتلای چند بازیکن تیم نروژ به ویروس کرونا لغو شد.
- سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی گفت : لیگ برتر فوتبال به تعویق نمی‌افتد و مسابقات بر اساس برنامه اعلام‌شده برگزار خواهد شد.  وزارت بهداشت مجوز برگزاری رویداد های ملی را به ما داده است و با توجه به برگزاری لیگ رشته‌های داخل سالن مثل هندبال، بسکتبال و والیبال، دلیلی ندارد که لیگ فوتسال برگزار نشود. 
-  با توجه به ممنوعیت تردد شهر به شهر به خاطر ویروس کرونا از اول آذر، احتمال تعلیق رقابت‌های لیگ برتر فوتبال قوت گرفت!
- جلال عسگری دبیر فدراسیون کشتی نیز به بیماری کرونا مبتلا شد.
- مسابقات لیگ یک قرار است از تاریخ دوم آذرماه آغاز شود.تیم ملوان  به حکم کمیته انضباطی در شروع مسابقات دو هفته از میزبانی در ورزشگاه تختی انزلی محروم است. به این ترتیب این باشگاه برای میزبانی در این دو هفته ، ورزشگاه با زمین چمن مصنوعی شهدای نوشهر را  به سازمان لیگ معرفی کرده است. 

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار