PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: شرایط خیلی سختی را تحمل کرده و می‌کنیم، امیدوارم با حمایت هم و در کنار هم بودن، از مدیریت تا بازیکنان بتوانیم روزهای خوبی را برای هواداران رقم بزنیم.
کیهان ورزشی-

یحیی گل محمدی در گفت‌وگویی با رسانه باشگاه پرسپولیس در خصوص مسائل مختلف صحبت کرد.

*در بازی ایران و یرلند شما نقش مهمی داشتید. پس از 19 سال در مورد این بازی چه صحبتی دارید؟

بعد از اینکه بازی های مقدماتی تمام شد به عنوان تیم دوم یا سوم به پلی‌اف رفتیم. متأسفانه نتوانستیم از گروه به عنوان تیم اول راهی جام جهانی شویم. مجبور شدیم در پلی‌آف با امارات و ایرلند بازی کنیم که بازی آخر ما با ایرلند بود علی رغم اینکه می‌توانستیم یک گل بزنیم و موقعیت‌های خوبی داشتیم 2 بر صفر باختیم. حتی اگر دو بر یک هم در آنجا می‌باختیم و در ایران یک بر صفر می‌بردیم می‌توانستیم به جام جهانی صعود کنیم ولی آنجا نتوانستیم گل بزنیم اینجا هم کار سخت شده بود.

تیم‌مان خیلی خوب بود و حقمان بود به جام جهانی صعود کنیم ولی متأسفانه این اتفاق نیفتاد. بازی برگشت را یک بر صفر در تهران بردیم ولی گلی هم که من زدم در وقت اضافه بود. می‌دانستم بعد از این گل فرصتی هم نیست. چند ثانیه بیشتر فرصت نبود. خاطره واقعا تلخی بود. آن هم می‌توانست از گروهش صعود کند. تیم خوب و یکدستی بود. نسل خیلی خوبی از فوتبال بود اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد.

*به پرسپولیس برگردیم. این تیم بعد از تساوی مقابل سایپا برای بازی با صنعت نفت آماده می‌شود شرایط را چطور ارزیابی می‌کنید.

شرایط تیم با توجه به اینکه بعد از صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا از روزی که پایمان را به تهران گذاشتیم مشکلاتمان یکی یکی شروع شد. هنوز هم که هنوز است نمی‌دانم دلیل بروز این مشکلات برای ما چه بود. البته فکر می‌کنم در ایران هر کسی خوب موفق و سلامت عمل کند برایش مشکلاتی به وجود می‌آورند. به نظرم این کل قضیه بود. خیلی‌ها از صعود ما به فینال ناراحت بودند و دوست نداشتند این اتفاق بیفتد. به نظرم برایشان سنگین تمام شد و دست به کار شدند. دیدید بعد از اینکه آمدیم چقدر مشکلات داشتیم بازیکنانمان را از دست دادیم. خیلی راحت علی‌رغم اینکه می‌توانستیم این قضیه را مدیریت کنیم ولی متأسفانه با این قضیه خیلی ساده برخورد کردیم و بازیکنانمان را از دست دادیم.

کار سخت بود. هم مشکلات مالی وجود دارد و هم اینکه احترامی که باید به ما گذاشته می‌شد، نشد. بی‌احترامی‌های زیادی به ما و بازیکنان شد. این قضایا مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورد. نادری و خلیل‌زاده را بعد از اینکه آمدیم از دست دادیم. جایگزین کردن آن‌ها با توجه به شرایط موجود و در زمانیکه همه، تیم‌هایشان را بسته‌اند خیلی سخت است و روزهای خیلی سختی را می‌گذارنیم.

ولی در هر صورت برای فینال آسیا باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که در بهترین شرایط به آن بازی برسیم. در بازی اول (در لیگ برتر) نتوانستیم برنده باشیم. علیرغم اینکه موقعیت‌های زیادی داشتیم. در مجموع تیم از لحاظ روحی و روانی شرایطی که باید به عنوان تیمی که به فینال رفته و مورد تقدیر و تجلیل قرار بگیرد را نداشت. حداقلش این بود که مشکلاتی را برای تیم به وجود نیاورند. متأسفانه این اتفاقات نیفتاد. تیم، بازیکنان و خود ما روزهای خیلی سختی را گذراندیم ولی تمام انگیزه ما این است که در فینال موفق باشیم و دل هواداران را شاد کنیم که این به ما انرژی زیادی می‌دهد برای اینکه قدرتمندانه جلو برویم. کارمان امسال واقعا سخت است و روزهای سختی خواهیم داشت.

با مدیریت جدید دو-سه جلسه داشتم. سمیعی برنامه‌های خوبی برای اینکه مشکلات یکی یکی حل شوند، دارد. باید به او اعتماد کنیم و پشت هم باشیم. ان‌شاالله این مشکلات را با کمک هواداران و بازیکنان که این شرایط سخت را تحمل می‌کنند به زودی پشت سر بگذاریم. بازیکنان هم واقعا خوب تمرین می‌کنند. تحمل زیادی دارند. این شرایط را خوب درک کردند.امیدوارم بتوانیم در نهایت فینال را ببریم که تمام مشکلات از یاد همه برود و فراموش کنند.

*شما با رأی قاطع هواداران در نظر سنجیAFC بهترین مربی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب شدید. در مورد این افتخار فردی صحبت کنید.

عنوانی که به دست می‌آید قطعا به تنهایی هیچ وقت نمی‌توانستم آن را کسب کنم و بهترین مربی غرب آسیا شوم مگر اینکه بازیکنان و هواداران پشت من بودند و کمک زیادی کردند. از همه آن‌ها تشکر می‌کنم. این افتخار برای پرسپولیس، همکارانم، بازیکنان و هواداران است. بدون حمایت هواداران واقعا هیچ بودیم. هرچه داریم از برکت وجود آن‌هاست. از تک تک آن‌ها تشکر می‌کنم. آن‌ها هم روزهای سختی را گذراندند و می‌دانم مشکلات زیادی دارند. 

امیدوارم بتوانیم طوری کار کنیم که این مشکلات را زود فراموش کنند. واقعا این فینال برای ما روز خیلی مهمی است و ان شاالله نتیجه خوبی بگیریم و قهرمان آسیا شویم. این کمترین کاری است که می توانیم برای شادی هواداران انجام بدهیم.

*بازی‌های منطقه شرق آسیا از فردا در قطر انجام می‌شوند.

قطعا این بازی ها را رصد می کنیم.

*دوست دارید چه تیمی حریف پرسپولیس در فینال شود؟

تیم هایی که از کره و ژاپن و چین می آیند مدعی اصلی صعود هستند. هرتیمی بیاید قطعا شایسته است. امکانات فراوانی دارند. با توجه به اینکه فوتبال سرعتی و خوبی را انجام می دهند فکر می کنم هر تیمی به فینال برسد شرایطمان خاص خواهد بود. قطعا همه تیم ها را آنالیز می کنیم. فرقی نمی کند برای ما چه تیمی به فینال برسد. یک هدف بزرگ داریم و برای آن حاضریم جانمان را هم بدهیم که به قهرمانی آسیا برسیم.

* در مورد جذب مهدی مهدیخانی چه نظری دارید؟

او با توجه به اینکه سهمیه حساب نمی شود و جوان است و از لحاظ فنی هم با من در شهر خودرو کار کرده انرژیک و پرقدرت است. امیدوارم به تیم کمک کند. ان شاالله بتوانیم از او خوب بازی بگیریم. شناخت خوبی از او داریم. دوست دارم شرایط طوری باشد که روز به روز پیشرفت کند. مانند عیسی جواب بدهد و با دل و جان کار کند. قطعا هم همینطور است. شخصیت خوبی دارد. باید به بازیکنان فرصت بدهیم تا خودشان را پیدا کنند. تا فردا برای گرفتن بازیکن فرصت داریم و باید حداقل یک بازیکن دیگر در خط دفاعی بگیریم. 

واقعا شرایط جذب بازیکن خیلی سخت است. همه تیم‌ها بازیکنانشان را جذب کردند و بازیکنان با کیفیتی که بتوانند به ما کمک کنند تیم دارند. امیدوارم شانس هم داشته باشیم و روز آخر بازیکنی که در حد نام پرسپولیس باشد را بتوانیم به تیم اضافه کنیم. امیدوارم اتفاقات خوب بیفتد. شرایط خیلی سختی را تحمل کردیم و تحمل می‌کنیم. امیدوارم با حمایت هم و در کنار هم بودن، از مدیریت تا بازیکنان بتوانیم روزهای خوبی را برای هواداران رقم بزنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار