PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۶۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

-  برای دومین سال متوالی، فدراسیون بین المللی سامبو FIAS به همراه 15 فدراسیون بین المللی (IFs) و پنج کمیته ملی المپیک، جایزه ویژه کمیته بین المللی المپیک IOC را به عنوان "فرمانده آب و هوا در ورزش" به دلیل انجام‌ اقداماتی  موثر در راستای شناسایی و تسریع در رفع مشکلات آلودگی آب و هوا دریافت کرد.
- محمد جواد به آفرین، مدافع پیشین تیم‌های مقاومت، نیروی زمینی و رده‌های پایه استقلال، با عقد قراردادی 5 ساله به استقلال پیوست.
- شاهین طاهرخانی مدافع استقلال که برای انجام مذاکره با پرسپولیس به ساختمان باشگاه رفته بود پس از به توافق نرسیدن با سرخ پوشان با عقد قراردادی یک ساله به جمع شاگردان مهدی تارتار در تیم پیکان پیوست.
- با تایید فدراسیون فوتبال اروگوئه؛ پس از لوئیز سوارز، 12 بازیکن دیگر این کشور در اردوی تیم ملی به ویروس کرونا مبتلا شدند.
-  آندره‌آ، پسر فابیو کاناوارو با عقد قراردادی تازه به تیم پایتخت نشین لاتزیو پیوست.
- عیسی آل کثیر مهاجم پرسپولیس که با حکم کمیته انضباطی ای اف سی به مدت 6 ماه محروم شده بود در محل باشگاه حضور پیدا کرد تا قراردادش را فسخ کند اما در لحظات آخر او در فهرست تیم باقی ماند ، وقتی پرسپولیس ازجذب طاهرخانی مدافع استقلال ناکام ماند مجبور شد در آخرین لحظه از خارج کردن نام آل کثیر از لیست تیم صرف نظر کند.
- سعید جلالی دروازه‌بان فصل‌گذشته باشگاه دسته اولی فجرسپاسی شیراز  به تیم لیگ برتری شهرخودروی مشهد پیوست.
- تست کرونای میلینکوویچ ساویچ ستاره صربستانی خط هافبک تیم لاتزیوی ایتالیا مثبت اعلام شد.
-  امیر روستایی، مهاجم جوان پرسپولیس با قراردادی یک ساله به پیکان پیوست و در ترکیب این تیم مقابل شمس آذر قزوین حضور یافت و در برتری 4 بر 2 پیکان موفق به هت تریک شد.
- از روز چهارشنبه عصر ،  رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2020 در منطقه شرق آغاز شد و مسابقه تیمهای پرث گلوری استرالیا و شانگهای شینهوای چین، با نتیجه 2 بر 1، به سود نماینده چین پایان یافت .  
- سلطانی فر ، وزیر ورزش گفت :  ورود دو باشگاه به فرابورس ، بهترین اتفاق تاریخ سرخابی هاست. بعد از خصوصی‌سازی، به تدریج حمایت خود را از دو تیم کم خواهیم کرد.
- به نقل از سان؛ منچسترسیتی اولین تلاش خود را برای جذب مسی از ژانویه آغاز خواهد کرد، با توجه به قرارداد مسی، بارسلونا پیشنهاد بالای 50 میلیون پوند برای ستاره آرژانتینی خود را می پذیرد.
- به دنبال باخت سنگین و 6-1 کلمبیا مقابل اکوادور در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 سایت « التمپو» کلمبیا نوشت : چه بلایی به سر میراث پکرمن آمده؟ خوزه پکرمن ما را با همین نسل از بازیکنان دو بار متوالی به جام جهانی رساند ولی این میراث اکنون چه اتفاقی برایش افتاده که مقابل اکوادور تحقیر شده است . ک‌روش مربی سابق ایران و فعلی کلمبیا ، سنگین‌ترین شکست تاریخ این کشور حداقل در 43 سال گذشته را رقم زد. شکست تحقیر‌آمیز شش بر یک مقابل اکوادور قابل قبول نیست. وقت آن نرسیده که رئیس فدراسیون فوتبال تصمیم قاطعی در این زمینه بگیرد.
-  هیات رئیسه فدراسیون والیبال، مسعود آرمات را به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان انتخاب کرد.
- سومین نشست هیات رئیسه فدراسیون والیبال در سال 99 ،  به ریاست محمدرضا داورزنی برگزار شد که وی گزارشی از مذاکرات انجام شده با ولادیمیر آلکنو برای هدایت ملی‌پوشان والیبال ایران در سال 2021 را ارائه کرد. هیات رئیسه نیز برای عقد قرارداد با این مربی روس، موافقت خود را اعلام کرد تا عملا هدایت تیم ملی ایران در سال 2021 به این مربی سپرده شود.
- سیدمحمد موسوی سرعتی زن تیم ملی والیبال کشورمان ، به زودی راهی ایتالیا می شود. او وقتی با تیم های اروپایی برای فصل جدید به توافق نرسید، با سایپا قرارداد بست اما با رسیدن پیشنهاد جدی پیاچنزا، برای بازی در لیگ سری A ایتالیا ، ۲۰ روزی است دیگر در تمرینات سایپا شرکت نمی کند. روادید بهترین مدافع روی تور دنیا هم صادر شده و او به ایتالیا خواهد رفت .
- زکریا مرادی، بازیکن فصل گذشته استقلال تهران با عقد قراردادی دو ساله به ملوان پیوست. مرادی، که در استقلال تهران با مشکل رفتن به خدمت مقدس سربازی مواجه شده بود  به عنوان بازیکن؛ سرباز تا پایان خدمت سربازی در ملوان حضور خواهد داشت.
-  بعد از اعلام خبر تعطیلی دو هفته ای تهران و شهرهایی که وضعیت قرمز دارند نسبت به ادامه برگزاری بازی های لیگ برتر تردیدهایی وجود داشت اما در صحبت های صورت گرفته بین مدیران سازمان لیگ و ستاد مبارزه با کرونا مقرر شد بازی های لیگ برتر و دیگر لیگ ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود. هم چنین قرار است فصل جدید بازی های لیگ یک از دوم آذر و لیگ برتر بانوان از هفتم آذر آغاز شود.
- تیم ملی عراق در حضور بشار رسن در دیداری تدارکاتی به مصاف ازبکستان رفت و توانست با نتیجه دو بر یک به پیروزی دست یابد. هافبک پرسپولیس که در ترکیب عراق حضور داشت در دقیقه 44 به علت مصدومیت زمین مسابقه را ترک کرد. 
- به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال، در ادامه ثبت قراردادهای بازیکنان استقلال، قرارداد محمد نادری و  رشید مظاهری در هیات فوتبال ثبت شد و به این ترتیب این دو بازیکن می‌توانند استقلال را در فصل جاری همراهی کنند.
- با اعلام احمد مددی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال، علی جباری، نصرالله عبداللهی، جواد قراب، بهتاش فریبا، جواد زرینچه، محمد نوری و خسرو حیدری به عنوان اعضای کمیته فنی باشگاه استقلال منصوب شدند.
- با رای کمیته استیناف محرومیت سعید آذری مدیرعامل فولاد خوزستان بخشیده شد و او مشکلی برای انجام فعالیت‌های ورزشی ندارد.
- ازسوی داود مهابادی سرمربی جدید 25بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال جوانان دعوت شدند:  امیرحسین نیک پور،امیررضا رفیعی،امیر محمد بهره مند، شهاب دهقانیان ،امیرعلی صادقی، احمدرضا جلالی، حسین شاهوردی، علیرضا اسدآبادی، محمدرضا عسگری، محمدرضا محرمی، یاسین سلمانی، آریا برزگر، مهدی خوشبخت، حسین زواری، حسین نخودکار، مهدی هاشمی نژاد ، مهدی احمدی، سعید آهنی ، عرفان روحانى، علی سبحانی ، علی بابایی ،احمد جنادله، عليرضا منظمى، فردين رابط،  و عارف محمدعلیپور
- فیفا پاداش‌های میلیون دلاری برای جام باشگاه‌های جهان 2020 تعیین کرده که بدین شرح است :  قهرمان : 10 میلیون دلار   نایب قهرمان : 5 میلیون دلار تیم سوم : 4 میلیون دلار تیم چهارم : 3 میلیون دلار  ، تیم‌های حذف شده در مرحله اول: 2.5 میلیون دلار
- بعد از برکناری سعید مراغه چیان از مدیریت آکادمی آبی پوشان، ناصر فریادشیران به عنوان مدیر آکادمی این باشگاه انتخاب شد. فریاد شیران سابقه مربیگری در تیم های پایه و بزرگسالان نفت تهران را دارد اما هیچ سابقه ای در استقلال ندارد.
- مراغه چیان رئیس برکنار شده آکادمی باشگاه استقلال گفت : چون مربیان و بازیکنان احمد مددی سرپرست مدیرعاملی باشگاه را قبول نکردم ازسمتم برکنارشدم،  او آمده تا استقلال را ویران تر کند!
- براساس اعلام فیفا، «مهسا قربانی» (داور) و «انسیه خباز مافی‌نژاد» (کمک داور) کاندیدای قضاوت در جام جهانی 2023 فوتبال زنان شدند.
- کریستیانو رونالدو با عبور از ژاوی به سومین بازیکن دنیای فوتبال با بیشترین پیروزی در بازی‌های ملی تبدیل شد. سرخیو راموس با 130 پیروزی ، ایکر کاسیاس با 121 پیروزی و سپس کریستیانو رونالدو با 101 پیروزی.
- شکست 6 - 0  برابر اسپانیا، سنگین ترین باخت تاریخ تیم ملی آلمان در بازی های رسمی 89 سال گذشته و دومین شکست تلخ تاریخ فوتبال این کشور است. اسپانیا در گروه چهارم لیگ ملتهای اروپا در کورس صدرنشینی در ورزشگاه «ده لا کارتوخای» سویا آلمان را شش بر یک صفر به زانو در آورد.
- یوآخیم لو سرمربی تیم آلمان بعد از باخت تلخ برابر اسپانیا گفت : حرفی برای گفتن ندارم ، چون واقعا بد بازی کردیم ، نه در دفاع خوب بودیم و نه در حمله ، وقتی گل اول را خوردیم  کنترل بازی ازدست بازیکنان ما در رفت و حریف هم ازاین فرصت نهایت بهره را برد.
- در آخرین روز بازیهای مرحله گروهی لیگ ملت های فوتبال اروپا ، تکلیف تیمهای صعود کننده و سقوط کننده به دسته های بالاتر و پایین تر مشخص شد و از طرفی چهارتیم اسپانیا ، فرانسه ، ایتالیا و بلژیک به مرحله نیمه نهایی لیگ یک راه یافتند.
- در چهار دیدار باقی مانده از دور ششم لیگ ملتهای فوتبال اروپا ، ایتالیا و هلند با نتایج 2 - 0 و 2 - 1 به ترتیب از سد تیمهای بوسنی و لهستان گذشتند. در دوبازی گروه دوم این مسابقات نیز ، انگلیس 4 - 0 ایسلند را برد و بلژیک 4 - 2 خود را به دانمارک تحمیل کرد.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار