PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۶۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
تالین طهماسیان، مسئول کمیته مسابقات بانوان به کیهان ورزشی گفت: بسیاری از مشکلات پدید آمده به دلیل رفتارهای غیرحرفه ای باشگاه ها است چرا که اگر واقعا شرایط حضور ندارند، بهتر است امتیازشان را واگذار کنند.
کیهان ورزشی-
بسیاری از مسابقات سوپرلیگ بسکتبال بانوان با کیفیت پایین برگزار می‌شود و این موضوع، نگرانی هایی را از سوی  کارشناسان در پی داشته است. 
تالین طهماسیان، مسئول کمیته مسابقات زنان در این خصوص به کیهان ورزشی گفت: شک نداشته باشید که ما هم از کیفیت پایین برخی مسابقات و نتایج یکطرفه آن ها ناراضی هستیم اما اگر بخواهیم در این زمینه آسیب شناسی کنیم، ابعاد مختلفی را باید مورد بررسی قرار دهیم. لیگ بسکتبال بانوان با آقایان تفاوت های بسیاری دارد. یکی از تمایزها این است که در لیگ مردان ، تیم ها مطرح هستند اما در بخش زنان، تیم ها با سرمربیانشان شناخته می شوند و این به نظرم ضعف بزرگی است .
مربیان زحمتکشی که بسکتبالیست ها را از دوران نوجوانی رشد داده اند و حالا به هر نحوی است ، می خواهند آن ها را حفظ کنند. من شاهد هستم که از جیبشان خرج می کنند ، حتی در اردوها برای شاگردانشان غذا هم درست می کنند . پس ببینید شرایط لیگ خانم ها کاملا منحصر به خودشان است  اما به اعتقاد بنده مربیان و افرادی که به اصطلاح تیمداری می کنند باید به سمت حرفه ای شدن (یارگیری استاندارد ، جذب اسپانسر ، فعالیت در بخش های پایه و ...) گام برداشته و فقط به فکر حضور در سوپر لیگ نباشند چرا که باتوجه به بودجه ای که دارند ، می توانند در لیگ های پایین تر حاضر شوند. متاسفانه باید بگویم بسیاری از این مشکلات پدید آمده به دلیل رفتارهای غیرحرفه ای باشگاه ها است چرا که اگر واقعا شرایط حضور ندارند، بهتر است امتیازشان را واگذار کنند.
طهماسیان در خصوص پرسشی مبنی بر این که آیا بهتر نیست فدراسیون و کمیته برگزاری مسابقات ، ساز و کار حرفه ای تری را برای ورود تیم ها به سوپر لیگ در نظر بگیرند؟ادامه داد : زمانی که من به فدراسیون آمدم ، یکی از اولین پیشنهاداتی را که مطرح کردم ، سهمیه بندی ملی پوشان بود که با مخالفت تیم ها روبرو شد. هرچند که بسیاری از باشگاه ها به دلیل عدم حمایت مالی، اصلا توانایی جذب بسکتبالیست های تیم ملی را ندارند.
همه چیز دست فدراسیون نیست؛همین الان تیم هایی هستند که عنوان می کنند ما ورودیه را پرداخت کرده ایم و با بسکتبالیست ها هم به توافق رسیده ایم و به طور مودبانه اظهار می کنند که به فدراسیون ربطی ندارد تا دراین باره دخالت کند. بعضی تیم ها هنوز مبلغ ورودیه سال های گذشته(۱۲میلیون تومان) را نداده اند که همین موضوع باعث تنش و اختلافات زیادی می شود .
دردهای بسیاری وجود دارد که نمی شود بازگو کرد،جلسه هماهنگی برگزاری سوپرلیگ امسال یک نمونه اش است.فدراسیون بارها به تیم ها ابلاغ کرده که در صورت کمبود بودجه و مشکلات مالی در لیگ های پایین تر شرکت کنند اما دوستان زیر بار نمی روند و می گویند چون ما پول نداریم ، فدراسیون می خواهد سر ما را ببرد !می گوییم با توجه به کسری بودجه توانایی جذب بازیکن حرفه ای در حد لیگ حرفه ای را ندارید و این به اعتبار سوپر لیگ(که ویترین مسابقات بسکتبال بانوان است)خدشه وارد می کند و... اما متاسفانه گوش شنوایی نیست و ما «آدم بد داستان » می شویم . در صورتی که تیم ها می توانند کمک زیادی به ما کنند. لیگ حرفه ای ،نگاه حرفه ای و رفتار حرفه ای می طلبد.هر دوطرف یعنی فدراسیون و باشگاه ها باید با هم تعامل داشته باشند.خدای ناکرده ما قصد تحقیر یا حمایت از تیمی را نداریم و فقط به آبروی بسکتبال بانوان فکر می کنیم.
مسئول کمیته مسابقات بانوان درباره میزان قراردادها در سوپر لیگ گفت:اجازه گفتن مبالغ را ندارم اما می توانم در همین حد بگویم که بازیکنان با قرارداد بالای ۱۰۰ میلیون تومان داریم و در مقابل بسکتبالیست هایی هم هستند که دریافتی شان به یک میلیون تومان هم نمی رسد!
طهماسیان در پایان در خصوص شرایط برگزاری سوپرلیگ بانوان اظهار کرد: منع قانونی در خصوص برگزاری نداریم و می خواهیم دیدارهای معوقه را نیز برگزار کنیم. با جرات می گویم که بالای هشتاد درصد تیم ها در رعایت پروتکل ها بسیار مقید بوده و هر هفته تست های PCR را انجام می دهند. در تیم ها ناظران بهداشتی هستند که با گذراندن دوره های آموزشی ، همه چیز را زیر نظر گرفته اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار