PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۶۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
کیهان ورزشی-

امروز نهم آذرماه است، گرچه 5 سال است که رضا احدی مسافر آسمان شده و جهان خاکی را ترک کرده اما به بهانه سالگرد تولد این فوتبالیست تکنیکی و خوش اخلاق دهه شصت، از وی یادی می کنیم.
رضا احدی روز 9  آذر 1341 در تهران متولد شد. وی از چپ پاهای تکنیکی فوتبال ایران بود که در کل دهه شصت در سطح اول فوتبال بازی کرد و در اوایل دهه هفتاد نیز از بازیکنان خوب و با تجربه محسوب می شد. وی که در تیم استقلال به اوج رسید، اولین لژیونر مطرح دهه شصت ایران نیز بود و در تیم دسته دومی، "روت وایت اسن" آلمان بازی کرد. احدی به سبب شباهت ظاهری به رودی فولر ستاره فوتبال آلمان -  که هم عصرش بود - در ایران به احدی رودی فولر معروف شد - وی در تیمهای استقلال اهواز، ابومسلم مشهد، شهرداری زنجان، کوثر لرستان،  پیام مشهد، جوانان و امید استقلال تهران، مربیگری کرد. احدی در مدتی که مسئول تیم جوانان استقلال بود فوتبالیست‌هایی مانند وحید طالب لو، خسرو حیدری، آندرانیک تیموریان و مجتبی جباری را به فوتبال ایران معرفی کرد و...
احدی پس از چندین روز بستری بودن در بیمارستان ایرانمهر، به دلیل شدت گرفتن بیماری‌اش که ناشی از عفونت داخلی و سرطان کبد بود، در روز دوشنبه 28 دی ماه 1394 درگذشت. پیکر وی پس از تشییع و مراسم وداع در میان خیل دوستاران واهالی ورزش در ورزشگاه شیرودی، در قطعه نام آوران بهشت زهرا(س) در تاریخ 30 دی ماه 1394 به خانه ابدی سپرده شد. احدی از محبوب‌ترین بازیکنان استقلال در دهه 60 محسوب می‌شد و در کنار عبدالعلی چنگیز، ناصر حجازی، برادران بیانی، بهتاش فریبا، سعید مراغه چیان، جعفر مختاری فر و...از استقلال، یک تیم دوست داشتنی ساخته بودند. احدی، خوش اخلاق، تکنیکی و دوست داشتنی در 53 سالگی رفت.
روحش شاد.
*سعید حاجی بابایی
برچسب ها: استقلال ، رضا احدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار