PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۶۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:  

- مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه های کشور باحضور 28 تیم از روز 24 آذر در دوگروه چهارده تیمی آغاز خواهد شد. درمهمترین بازیهای هفته اول ، مس نوین کرمان با سپیدرود رشت ، ایران جوان با محتشم تبریز ، پاس همدان با عقاب تهران و نیروی زمینی با شهرداری ماهشهر مصاف خواهندداد.
- با اعلام رسمی کمیته مسابقات سازمان لیگ ، سه تیم ذوب آهن اردبیل ، آکادمی کیا و هیات فوتبال قروه کردستان به صورت رسمی به مرحله اول لیگ دسته سوم اضافه شدند. در همین راستا مرحله اول لیگ دسته سوم که پیش از این قرار بود با 59 تیم برگزار شود به 62 تیم افزایش یافت.
- تیم فوتبال دریای حربده محمودآباد جهت حضور در مرحله نخست ليگ دسته سوم باشگاه هاى كشور در دیداری دوستانه برابر تیم لیگ برتری نساجی مازندران با نتیجه یک بر یک متوقف شد.
- دادگاه عالی داوری ورزش ضمن ارسال نامه‌ای ، ثبت شکایت باشگاه النصر عربستان علیه کنفدراسیون فوتبال آسیا و پرسپولیس را در این دادگاه به اطلاع مسئولان باشگاه رساند. باشگاه پرسپولیس نیز با توجه به نتایج دو مرحله رسیدگی در کمیته انضباطی و کمیته استیناف AFC و بی‌پایه و اساس بودن ادعاهای باشگاه عربستانی مخالفت قاطع خود را با این شرایط اعلام داشته است.
- طبق توافقات باشگاه استقلال با هرویه میلیچ مدافع این تیم قرار بر این شد که استقلالی ها 30 در صد از مبلغ قرارداد میلیچ را به او پرداخت کنند تا این بازیکن برای فصل آینده قرارداد خود را تمدید کند.
- مراسم قرعه کشی مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های فوتبال اروپا اعلام شد و بازیها طبق این برنامه برگزار خواهد شد . 
15 مهر 1400 : ایتالیا - اسپانیا 16 مهر 1400: فرانسه - بلژیک ، 19 مهر : دیدار رده‌بندی 20 مهر : دیدار فینال
بازی‌ها در کشور ایتالیا و در شهرهای تورین و میلان برگزار خواهد شد.
- رافائل نادال عالی‌ترین نشان لیاقت ورزش اسپانیا را از سوی دولت این کشور دریافت کرد.
- سراجی، مدیرعامل باشگاه سایپا گفت : مراسم آتش‌بازی برای جشن تولد نویدکیا در حین بازی، یک اقدام غیراخلاقی و از پیش برنامه‌ریزی شده بود، هیچ تماشاگر و هواداری از سپاهان در ورزشگاه نبود، همزمان با اولین کرنر سپاهان، مواد محترقه و دودزایی که زیر عکس بزرگ نویدکیا وجود داشت، منفجر شد ، در شروع آتش‌بازی صدای وحشتناکی در استادیوم پیچید که ما فکر کردیم جنگ شده است ، اعتراض رسمی خود را برای این اتفاق ارائه کردیم ؛ فدراسیون صلابت و اقتدارش را نشان بدهد.
- با اعلام سید آرش ریاضی‌مند مالک باشگاه چوکا علی لطیفی به عنوان سرمربی و علی نیکبخت و علی چینی به عنوان کادرفنی به باشگاه چوکا تالش ملحق شدند.
- حقیقت، پزشک باشگاه پرسپولیس گفت : خوشبختانه پس از مشخص شدن جواب ام آر آی معلوم شد که کامیابی نیا مشکل خاصی ندارد. این بازیکن زیر نظر کادر پزشکی قرار داشت و به احتمال فراوان از دو سه روز آینده قادر است در تمرینات گروهی حضور پیدا کند.
- در پی شکایت النصر عربستان به دادگاه عالی ورزش، CAS در نامه‌ای به ای‌اف‌سی اعلام کرده برای بررسی این پرونده پیشنهاد می‌دهد برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا به تعویق بیفتد. هنوز ای‌اف‌سی در مورد این نامه پاسخی نداده است اما طبق برنامه فینال لیگ قهرمانان آسیا باید در تاریخ 29 آذر در قطر برگزار شود .
- در جریان تمرین ریکاوری استقلال، خبر خوبی میان آبی‌ها دهان به دهان می‌چرخید که پس از توقف تلخ مقابل پیکان و البته مصدومیت مسعود ریگی، اندکی باعث افزایش روحیه آن‌ها شده است و آن این که دیاباته مهاجم این تیم پس از رفع مصدومیت می تواند در دیدار هفته هشتم با پرسپولیس ، درترکیب استقلال قراربگیرد.
- گفته می‌شود چنانچه مسئولان تیم نساجی قائمشهر راضی به برگزاری بازی در ورزشگاهآزادی نشوند، این دیدار لغو شده و در تاریخ دیگری برگزار خواهد شد.
- تیم پرسپولیس روز شنبه - 29 آذر - فینال لیگ قهرمانان را در استادیوم الجنوب دوحه قطر ، برابرنماینده منطقه شرق آسیا برگزار خواهد کرد .پرسپولیس در رختکن الف قرار خواهد گرفت و طبق برنامه ساعت 13/45به وقت تهران وارد رختکن می‌شود.
- کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را در ماه ژوئن(خرداد) برگزار کند.
- یک زوج آرژانتینی برای ادای احترام به دیه گو مارادونا نام دوقلوی تازه به دنیا آمده خود را مارا و دونا گذاشتند.
- مسعود ریگی، هافبک استقلال که در بازی مقابل پیکان از ناحیه کتف دچار مصدومیت شده بود، 2 تا 3 هفته باید به استراحت بپردازد.
- کمیته انضباطی مسابقات لالیگای اسپانیا لیونل مسی رابه علت درآوردن پیراهن بارسلونا و نشان دادن پیراهن نیولز اولد بویز به احترام مارادونا ، 600 یورو جریمه کرد.
 تیم ملی فوتبال جوانان ایران تحت هدایت مهابادی در دیداری تدارکاتی مقابل سایپا به تساوی بدون گل دست یافت . 
- مايك شوماخر، پسر مایکل شوماخر برای سال آینده به تيم «هاس» پيوست و در رقابت های فرمول یک رانندگی خواهد کرد. مايك شوماخر در حال حاضر در فرمول 2 فعالیت دارد و صدرنشين جدول مسابقات است.
- توماس مولر، ستاره آلمانی تیم بایرن مونیخ با 47 گل زده به جمع 10 گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا پیوست.
- بشار رسن عراقی هافبک پرسپولیس با توجه به نامه‌ای که از سوی مهدی رسول‌پناه سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس با امضای هیات مدیره دارد بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند از جمع سرخپوشان جدا شود. گفته می‌شود که در باشگاه پرسپولیس سندی مبنی بر ارائه این نامه به رسن وجود ندارد اما این طور که به نظر می‌رسد این بازیکن بعد از فینال آسیا چمدان خود را برای جدایی از جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی بسته است.
- کارلوس ته وز آرژانتینی نیز به مانند مسی دربارسا ، به دنبال پیروزی بوکاجونیورز در مرحله یک‌هشتم نهایی کوپا لیبرتادورس، پس از گلزنی در دقیقه 63 ، با درآوردن پیراهن خود و نشان دادن پیراهن مارادونا در سال 1981، به یکی از چهره های شاخص جهان فوتبال ادای احترام کرد.
- چهارمین ورزشگاه جام جهانی قطر (2022) که در الریان واقع شده طی مراسمی در روز بازی فینال «امیرکاپ» قطر افتتاح می شود. 
- مسابقه تیم های شانگهای و چونبوک موتورز از گروه هشتم منطقه شرق از سری بازیهای لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی روز جمعه (14 آذرماه) ساعت 13/30 برگزار می شود که تیم داوری کشورمان ، موعود بنیادی فرد به عنوان داور و محمدرضا منصوری به همراه محمدرضا ابوالفضلی به عنوان کمک ، قضاوت این بازی را برعهده دارند.
- کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی باشگاه یوونتوس، با گلزنی در دیدار مقابل دینامو کی‌یف اوکراین در رقابت‌های لیگ قهرمانان، تعداد گل‌های خود در سطح ملی و باشگاهی را در مجموع به عدد 750 رساند.
- استفانی فراپارت، داور مشهور فرانسوی با قضاوت دیدار یوونتوس و دیناموکیف، به نخستین داور زن تبدیل شد که در لیگ قهرمانان اروپا سوت زده است. فراپارت در این دیدار 3 بار به بازیکنان دو تیم کارت زرد نشان داد.
- دو نشریه مادریدی مارکا و آاس ، مدعی شدند بازی برابر مونشن گلادباخ در لیگ قهرمانان اروپا آخرین فرصت زین الدین زیدان برای ماندن در مادرید خواهد بود و در صورت عدم صعود رئال به مرحله بعدی، سرمربی فرانسوی از هدایت کهکشانی‌ها برکنار خواهد شد.
- در تازه ترین رده بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی فوتبال، "فیفا" تیم ملی فوتسال کشورمان همچنان با کسب 1609 امتیاز بعد از تیم های اسپانیا، برزیل، آرژانتین، روسیه و پرتغال در جایگاه ششم جهان و اول آسیا قرار دارد.
- در دور پنجم لیگ فوتبال اروپا این نتایج رقم خورد : زوریا یک - لستر صفر (گل زوریا را صیادمنش زد) ، آ.ا.ک 2 - براگا 4 (انصاری فرد از دقیقه 60 برای آاک بازی کرد) ، میلان 4 - سلتیک 2 ، لیل 2 - اسپارتا پراک یک ، قره باغ یک - ماکابی یک ، سیوااسپور صفر - ویارئال یک ، لاسک 3 - تاتنهام 3 ، آنتورپ 3 - رازگراد یک ، زسکا مسکو صفر - وولفسبرگر یک ، فاینورد صفر - زاگرب 2 ، زوزدا صفر - هافن هایم صفر ، خنت یک - لیبرس 2 ، رم 3 - یونگ بویز یک ، کلوژ صفر - زسکا صوفیا صفر ، آرسنال 4 - راپید وین یک ، مولده 3 - دوندالک یک ، نیس 2 - له ورکوزن 3 ، اسلاویا پراگ 3 - هاپوئل صفر ، بنفیکا 4 - لخ پوزنان صفر ، رنجرز 3 - استاندارد لیژ 2 ، گرانادا صفر - آیندهوون یک ، نیکوزیا 2 - پائوک یک ، آلکمار یک - ناپولی یک ، سوسیه داد 2 - ریکا 2 

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار