فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۳ - July 16 2024
کد خبر: ۶۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
رئیس فیفا در خصوص VAR در انگلیس،‌ اهمیت ویدیوچک در فوتبال، صحبت‌های نژادپرستانه کلارک و جام جهانی باشگاه‌ها صحبت کرد.
کیهان ورزشی- 

 در این فصل رقابت‌های لیگ برتر انگلیس موضوع ویدیوچک به یکی از موضوعات مهم فوتبال بدل شده است و به عقیده برخی VAR در انگلیس مفهوم فوتبال را گرفته است.

بازیکنان، مربیان و کارشناسان جزیره از ابتدای لیگ تاکنون بسیار از ویدیوچک در انگلیس انتقاد کردند که همین باعث شد تا واکنش ریاست فیفا را به همراه داشته باشد.

جیانی اینفانتینو در خصوص VAR  گفت: به نظرم ویدیوچک به فوتبال کمک می‌کند و مشخصا نابود نمی‌کند. ما باید یادمان باشد که سیستم VAR  دو سال گذشته معرفی شد نه 20 سال گذشته!

اینفانتینو اظهار داشت: ما باید حواسمان باشد که بین VAR  و یک سری تصمیمات اشتباهای که شاید در برخی اوقات رخ بدهد تفاوت قائل شویم. برخی از آن اشتباهات شاید به دلیل عدم استفاده درست از VAR  در جای مناسبش رقم خورده باشد که این هم به دلیل کم‌تجربی افراد در استفاده از .... است.

وی ادامه داد: فراموش نکینم کهVAR  یک نقطه تحول و یک واقعه برجسته برای داوران فوتبال است. آنهایی که با این سیستم بزرگ نشده‌اند و حالا باید از آن استفاده کنند.

اینفانتینو همچنین اظهار داشت که هیچ تعهدی برای هیچ لیگی وجود ندارد که از VAR  استفاده کند. در صورت تمایل هر لیگی می‌تواند از فناوری ویدیوچک استفاده نکند.

رئیس فیفا همچنین به خاطر استعفای «گِرِگ کلارک»، معاونش به دلیل استفاده از الفاظ نژادپرستانه اظهار ناراحتی کرد و مدعی شد که استعفای او باید اتفاق می‌افتاد و او بهترین کار را انجام داد.اینفانتینو مدعی شد که فیفا هیچ تحملی در خصوص تبعیض از هر نظر را ندارد.

رئیس فیفا در خصوص جام جهانی باشگاه‌ها نیز صحبت کرد و امیدوار است که بتواند این رقابت با حضور 24 تیم در سال آینده در چین برگزار کند. البته اینفانتینو اعلام کرد که به دلیل به تعویق افتادن یورو 2020 و کوپا آمریکا 2020 این رقابت به تاخیر می‌افتد و شاید در انتهای سال 2021 برگزار شود.
برچسب ها: اینفانتینو ، var ، فیفا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار