PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۶۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۱
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- دربازیهای باقی مانده هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران ، دوتیم استقلال و صنعت نفت در تهران یک بر یک شدند ، پیکان دو بر یک بر گل گهر پیروز شد ، آلومینیوم 4 - 1 بر ماشین سازی فائق آمد ، تراکتور بافولاد و سایپا با مس رفسنجان صفر بر صفر به کارخود پایان دادند .
- پس از اعلام خبر حضور تماشاگران دربازی فینال لیگ قهرمانان آسیا ، باشگاه پرسپولیس طبق اطلاعیه ای توضیح داد که تنها ساکنان کشور قطر و افرادی که تست های مربوط به کرونا را با نتیجه منفی پشت سر گذاشته اند ، آن هم در شرایط خاص روز بازی ، مجوز ورود به ورزشگاه را دریافت خواهند کرد.
- تیم ملی فوتبال ایران در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر باید طی روزهای 5 و 10 فروردین ماه 1400 به مصاف تیم های ملی هنگ‌کنگ و همچنین کامبوج برود. تا برگزاری آن مسابقات ، دیگر بازی‌های فیفا دی نیست و به همین دلیل شاگردان اسکوچیچ بدون مسابقه تدارکاتی باید این دو دیدار رسمی را برپا کنند.دودیدار دیگرتیم ملی در روزهای 17 و 25 خرداد انجام خواهد شد. 
- به دنبال نمایش ضعیف چند تن از بازیکنان بارسا در مسابقه با تیم کادیز که شکست بارسلونی ها را در لالیگا بهمراه داشت ، رونالد کومان هلندی مربی بارسلونا قصد دارد در مسابقه تشریفاتی لیگ قهرمانان اروپا با یوونتوس از وجود چند توپچی جوان بهره ببرد.
- دمبله هافبک بارسلونا که در دیدار با کادیز دچار مصدومیت شد، 3 هفته از میادین دور خواهد بود.
- در دقایق پایانی دیدار تراکتور- فولاد که بازی به دلیل مصدومیت بازیکن تیم مهمان متوقف شده بود، اعتراضات شدید و معنادار نیمکت‌نشینان تیم فولاد باعث گردید تا نیمکت‌نشینان تراکتور هم واکنش نشان بدهند که در نهایت با دخالت مأموران انتظامی، بازی از سر گرفته شد. 
- حمیدرضا قلی‌پور کاپیتان سابق تیم ملی ووشو، قرارداد یک ساله‌ای را با سازمان TGFC افغانستان برای شرکت در مسابقات MMA امضا کرد. مطابق با برنامه ریزی انجام شده، نخستین مبارزه قلی پور در این سازمان، 23 بهمن امسال برگزارمی شود.
- حدود یک سال قبل کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال باشگاه سایپا را به پرداخت مبلغ 8 میلیارد و 500 میلیون ریال، همچنین 50 هزار درهم امارات بابت اصل خواسته به انضمام مبلغ 213 میلیون و 600 هزار، بابت هزینه دادرسی در حق علی دایی مربی اسبق خود در مهلت 30 روز محکوم کرد.اکنون کمیته استیناف فدراسیون فوتبال این رای را تایید کرده است و باشگاه سایپا ضمن پرداخت هزینه دادرسی باید این مبالغ را هم به سرمربی سابق خود پرداخت کند.
- فدراسیون جهانی شطرنج ضمن حمایت از فدراسیون ایران با انتشار متنی به تلاش‌های نایب رئیس انگلیسی خود برای تعلیق شطرنج ایران پاسخ منفی داد و خواستار رفع برخی ابهامات شد.
- مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال با ارائه گزارشی درباره تدوین نقشه راه و مراحل منتهی به تصویب اساسنامه جدید عنوان کرد: خوشبختانه مجمع اخیر که با حضور و همراهی تام و تمام اعضای مجمع به شکل برخط برگزار شد، بازتاب مثبت گسترده ای در میان اهالی فوتبال داشت و طی این فرآیند مهم با استقبال فراوان خانواده فوتبال روبرو شد. 
- سایت «اسپورت» عراق خبر داد هیاتی از عربستان به بغداد آمده تا زمین اختصاص داده شده برای ساخت ورزشگاه فوتبال را بررسی کند. پیش از این پادشاه عربستان به دولت عراق وعده داد تا یک ورزشگاه 100 هزار نفری مدرن بسازد.
- مسئول کمیته مسابقات لیگ برتر فوتبال گفت : بازیکنان ذوب‌آهن تست راستی‌‌آزمایی کرونا دارند و تکلیف بازی این تیم با پرسپولیس تا چهارشنبه مشخص می‌شود.
- امیرساعد وکیل، وکیل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد: ما هرگز از پیگیری پرونده آل کثیر ناامید نیستیم و هنوز هم امید داریم به‌زودی این پرونده در دیوان عدالت ورزش به جریان افتاده و با توجه به لوایحی که ارائه کردیم بتوانیم درنهایت حکم توقف این محرومیت را دریافت کنیم تا آل‌کثیر بتواند در فینال، پرسپولیس را همراهی کند. 
- نورشرق، رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال گفت : در فصل اخیر بازیهای لیگ تعداد فسخ‌های غیرموجه بیشتر از فصول گذشته بود که یکی از دلایل آن قانون منع جذب خارجی‌ها است ، دلیل عدم بازگشت استراماچونی به استقلال، قانون منع جذب خارجی‌ها نبود، رأی پرونده سعید واسعی هم ابلاغ شده و رأی پرونده بابک مرادی و محمود فکری نیز در آستانه صدور است ، رأیی که از سوی FIFA علیه فدراسیون فوتبال صادر شده ضعیف است و توجیه حقوقی ندارد.
- با توجه به حکم ابلاغی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، عیسی آل کثیر مهاجم محروم پرسپولیس حتی حق همراهی تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا را نیز نخواهد داشت .
- در دو بازی باقی مانده مرحله یک هشتم نهایی منطقه شرق لیگ قهرمانان آسیا ابتدا تیم ویسل کوبه ژاپن با دو گل بر تیم شانگهای چین غلبه کرد ودر دیگر مسابقه یوکوهامای ژاپن با نتیجه 3 - 2 تسلیم تیم کره‌ای سوان شد. بنابراین چهارتیم سووان کره ، ویسل کوبه ژاپن ، اولسان کره و بی چینگ چین دو دیدار مرحله بعد را برگزار خواهند کرد.
- مراسم قرعه کشی مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، انجام شد. تیم های ایتالیا، بلژیک، فرانسه و اسپانیا به دلیل صعود به نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا، در گروه های پنج تیمی قرارگرفتند.
- کفاشیان نایب فدراسیون فوتبال گفت : اگر دولت و مجلس با قواعد امروزی که منجر به تصویب اساسنامه شده است، هم نظر نباشند، در آن صورت فدراسیون فوتبال تعلیق می‌شود. با این دقتی که FIFA و AFC دارند و در جریان همه جزئیات هستند، در این صورت شک نکنید که تعلیق صورت می‌گیرد. به نظر من هیچ مشکلی وجود ندارد؛ به نفع فدراسیون، کشور و همه هست که مستقل شود.
 - شبکه ورزش ابوظبی مدعی شد برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم ملی فوتبال عمان در آستانه امضای قرارداد با باشگاه شباب الاهلی دبی قرار دارد.
- "فلوید می‌ ودر" ثروتمندترین ورزشکار دنیا با وجود اعلام بازنشستگی، مجددا به صحنه رینگ باز می گردد، قرار است در فوریه سال 2021 ، "می ودر" با رکورد استثنایی 50 مسابقه، 50 برد! در مقابل "لوگان پاول" بوکسور معروف آمریکایی بازگشتی دوباره به دنیای بوکس حرفه ای داشته باشد.
- با نهایت تاسف و اندوه، «جواد تقی‌پور»، پیشکسوت داوری فوتبال خراسان و دبیر کمیته داوران هیات فوتبال این استان به دلیل ابتلا به سرطان دار فانی را وداع گفت.
مصیبت وارده را به خانواده بزرگوار تقی پور و جامعه ورزش استان تسلیت می گوییم و برای آن مرحوم، رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت داریم.
- «بابک مرادی» خرید این فصل تیم استقلال به دلیل شکایت باشگاه ماشین‌سازی توسط مسؤولان فدراسیون با محرومیت 4 ماهه روبرو شده و محرومیت این بازیکن به باشگاه استقلال ابلاغ گردیده است . 
- با شکایت باشگاه پیکان، سعید واسعی به دلیل فسخ غیرقانونی با پیکان 4 ماه از میادین دور خواهد بود و طی این پرونده محکومیت پرداخت غرامت 2 میلیارد تومانی هم برای این بازیکن و تراکتور وضع شده است .
- مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت : دلیل لغو دیدار نساجی- پرسپولیس از جانب ما، کمک ملی و کاهش ریسک ابتلا به کرونا بود نه چمن مصنوعی ! استفاده از موبایل روی نیمکت‌ ممنوع است و درصورت شناسایی، با شخصی که فیلم‌ محمود فکری را گرفته و منتشر کرده برخورد خواهیم کرد.
- مراسم قرعه کشی دور گروهی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در قاره اروپاانجام شد : گروه اول : پرتغال، صربستان، ایرلند، لوکزامبورگ، آذربایجان گروه دوم : اسپانیا، سوئد، یونان، گرجستان، کوزوو گروه سوم : ایتالیا، سوئیس، ایرلند شمالی، بلغارستان، لیتوانی گروه چهارم : فرانسه، اوکراین، فنلاند، بوسنی، قزاقستان گروه پنجم : بلژیک، ولز، چک، بلاروس، استونی گروه ششم : دانمارک، اتریش، اسکاتلند، جزایر فارو، مولداوی گروه هفتم : هلند، ترکیه، نروژ، مونته نگرو، لتونی، جبل الطارق گروه هشتم : کرواسی، اسلواکی، روسیه، اسلوونی، قبرس، مالت گروه نهم : انگلیس، لهستان، مجارستان، آلبانی، آندورا، سن مارینو گروه دهم : آلمان، رومانی، ایسلند، مقدونیه شمالی، ارمنستان، لیختن اشتاین (مسابقات از 4 فروردین 1400 شروع و در 9 فروردین 1401 به پایان می‌رسد).

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار