PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: بهترین تیم های دنیا هم اگر بازیکنی مثل نادر محمدی داشته باشند از ظرفیت وی استفاده می کنند .
کیهان ورزشی- 

به نقل از فارس، مهدی تارتار درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال پیکان در لیگ برتر پس از پیروزی مقابل گل گهر سیرجان و همچنین شرایط پرسپولیس پیش از از فینال لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد که متن آن را در ادامه می خوانید.

*پیکان در  هفته پنجم لیگ برتر پیروزی ارزشمندی در خانه گل گهر سیرجان به دست آورد. نظر شما درباره این بازی چیست؟

بازی سنگینی را پشت سر گذاشتیم. گل گهر تیم خوبی جمع و جور کرده و امیر قلعه‌نویی هم که از مربیان پرافتخار و باتجربه لیگ برتر است بالای سر این تیم قرار گرفته. گل گهر از لحاظ باشگاهی ساختاری بسیار قوی دارد و هزینه زیادی را هم انجام داده است. در حال حاضر صدرنشین جدول است و به همین دلیل می‌دانستیم بازی بسیار سختی پیش‌رو داریم.

با توجه به اینکه حریف ما برای ایجاد فاصله با تعقیب‌کنندگانش با هدف برد به زمین آمده بود، با علم به این قضیه به شکلی برنامه‌ریزی کردیم که در شروع کار گل بزنیم.به بچه‌های خود هم گفتیم که برای دوام آوردن در این مسابقه باید در دقایق ابتدایی گل بزنیم زیرا می‌دانستیم گل گهر در ادامه فشار زیادی روی دروازه ما وارد می‌کند. با فشار به حریف در شروع بازی و لطف خدا توانستیم روی یک ضربه ایستگاهی و پرتاب اوت  دو گل به ثمر برسانیم. در ادامه هم با وجود فشار زیادی که تحمل کردیم بچه‌های ما هوشمندانه عمل کردند تا سه امتیاز شیرین را کسب کنیم. 

*نادر محمدی این روزها به پدیده عجیب و غریبی در فوتبال ایران تبدیل شده و هر پرتاب اوت وی به یک موقعیت جدی برای پیکان تبدیل می‌شود. حتی در بازی با گل گهر از این راه به گل دوم خود رسیدید.

یک مربی با توجه به داشته‌های خود تاکتیک هایش را پیاده می‌کند. نمی‌توانیم از خصوصیت  مثبت نادر محمدی چشم‌پوشی کرده و باید از او استفاده کنیم. این بازیکن امسال و همچنین سال گذشته به تیم پیکان کمک زیادی کرده و فکر می‌کنم بهترین تیم‌های دنیا هم اگر چنین بازیکنی را در اختیار داشته باشند روی این پرتاب‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند و به نتیجه می‌رسند. هنر مربی و بازیکن استفاده از داشته هایش است. ما هم سعی کردیم بر همین اساس تاکتیک های خود را اجرا کنیم.

*فشردگی رقابت‌های لیگ برتر شرایط سختی را برای تیم‌ها ایجاد کرده است.  نظرتان درباره این موضوع چیست؟

واقعا کار سختی داریم. دو سه روز مانده به مسابقات به تیم پیکان اضافه شدم و خیلی برای انجام کارهای تاکتیکی در تمرین وقت نداشتیم به همین دلیل مجبور شدیم نتیجه‌گرا بازی کنیم. شاید برخی ها گلایه کنند اما در حال حاضر مهم نتیجه است و  همین موضوع برای آینده می‌ماند. به همین دلیل باید به شکلی بازی کنیم که در نتیجه گیری موفق باشیم و کمک کم تفکرات فنی خود را در پیکان جا اندازیم. بازی به بازی شرایط تیم پیکان بهتر می‌شود و فوتبالی که مقابل گل گهر انجام دادیم به مراتب بهتر از دیدارمان با استقلال بود.

*با این تفاسیر برنامه ریکاوری تیم‌تان هم خیلی سخت است. 

به هر حال باید کنار بیاییم و این موضوع برای تمام تیم‌ها است. ما تابع تصمیم سازمان لیگ هستیم.

*تیم شما باید در هفته آینده لیگ برتر به مصاف آلومینیوم اراک برود که پس از برتری مقابل ماشین‌سازی شرایط خوبی را سپری می کند.

به نظر من دیدار مقابل آلومینیوم از مصاف با گل گهر هم سخت‌تر است. پیش از بازی با تیم سیرجانی هم گفتم مقابل تیم‌هایی که باز بازی می‌کنند می‌توان راحت‌تر کار کرد. آلومینیوم هم با توجه به برد اخیرش مقابل ماشین‌سازی از لحاظ روحی شرایط خوبی دارد و تیم باانگیزه‌ای است. بازیکنانش هم خیلی خوب می‌دوند. کار سختی را پیش‌رو داریم و باید هوشمندانه بازی کنیم تا در مقابل آلومینیوم غافلگیر نشویم.

*ارزیابی‌تان از وضعیت آلومینیوم چگونه است؟

رسول خطیبی در تیم سال گذشته خود فعالیت می‌کند و با آگاهی کامل آلومینیوم را بسته است. کار ما به همین دلیل سخت‌تر می‌شود زیرا این مربی با توجه به اشراف روی تیم خود تاکتیک‌هایش را کاملا در آلومینیوم پیاده کرده و جا انداخته است. به هر حال در این بازی خانگی با هدف سه امتیاز به زمین برویم و باید باهوش هم باشیم.

*پیکان وضعیت کرونایی را چگونه پشت سر می‌گذارد؟

اینگونه مسائل برای تمام تیم‌هاست. با توجه به اینکه تمام تیم‌ها درگیر این موضوع هستند نمی‌توانیم گلایه داشته باشیم ولی باید پروتکل‌ها را خیلی دقیق و خوب رعایت کنیم.

*شما دیر به تیم پیکان اضافه شدید و در هفته های ابتدایی هم شناخت کافی از این تیم نداشتید اما پیکان اکنون در رتبه‌ چهارم جدول قرار گرفته است. چقدر امیدوارید روند فعلی تیم‌تان حفظ شود؟

باید تلاش خود را انجام دهیم زیرا تمام تیم‌ها خوب تجهیز شده‌اند و پیکان هم جزو تیم‌های ارزان لیگ برتر است. خیلی هزینه نکرده‌ایم و 8-7 بازیکن فصل گذشته ما از این تیم جدا شدند که واقعا هم باکیفیت بودند. اما خوشبختانه این باشگاه آکادمی دارد که بازیکنان خوبی را در آن پرورش می‌دهند. باید از مربیان پایه پیکان که برای پرورش این استعدادها تلاش می‌کنند تشکر کنم. همین الان 6-5 بازیکن اصلی تیم ما محصول آکادمی خودمان هستند. 

*می‌خواهیم از بحث باشگاه پیکان خارج شویم. یکی از معضلات اخیر فوتبال ایران که جو مسمومی هم برای آن ایجاد کرده فضای مجازی است. خودتان این فضا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

خیلی در فضای مجازی فعالیت ندارم و فعالیت من محدود است، اما باید این جو را کنترل کرد و ارگان یا سازمانی باید روی اقدام‌هایی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد نظارت داشته و آن را کنترل کند. هرچند این اقدام خیلی سخت است اما متأسفانه این فضا در فوتبال کشورمان هم تأثیرگذار است. با توجه به اینکه هواداران به ورزشگاه نمی‌آیند، این فضا برای افرادی که می‌خواهند نظرات خود را به تیم‌ها القا کنند به یک جولانگاه تبدیل شده است. واقعا جو مسمومی در این فضا وجود دارد و امیدوارم این کانالهای هواداری کنترل شوند تا در نهایت تیم ها و فوتبال مان آسیب نبیند.

*پرسپولیس در آستانه اعزام به قطر برای برگزاری دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد. چه صحبتی با بازیکنان و کادر فنی این تیم دارید. 

خدا را شکر پرسپولیس با استفاده از کادرفنی مجرب، با دانش و همچنین بازیکنان باکیفیتی که در این تیم هستند شرایط بسیار خوبی دارد. تنها مشکل پرسپولیس نفرات محرومی هستند که نمی‌توانند در فینال بازی کنند. البته هوشمندی یحیی گل‌محمدی به حدی بالاست که سعی کرده بازی‌های لیگ برتر را طبق داشته‌هایش در لیگ قهرمانان آسیا برگزار کند. این نشان می‌دهد گل‌محمدی مربی باتجربه‌ای است. خیلی به این تیم امیدوارم و دوست دارم دل کل مردم ایران با قهرمانی پرسپولیس در آسیا شاد شود. آخرین باری که یک تیم ایرانی در این قاره به قهرمانی رسید زمانی بود که خودم در تیم پاس بازی می‌کردم و پس از آن چنین موفقیتی حاصل نشده و امیدوارم این اتفاق امسال رخ بدهد. آرزوی قلبی‌ام این است که پرسپولیس قهرمان شود و دل تمام هواداران را شاد کند. از مسئولان و تمام تیم‌های لیگ هم می‌خواهم تمام و کمال همکاری لازم را با پرسپولیس داشته باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار