PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۶۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- پس از اتفاقات شب گذشته که نیمه‌تمام ماندن دیدار پاری سن ژرمن- باشاک شهیر را به همراه داشت ، بنرهایی با محتوای ضد نژادپرستی و حمایت از پیِر وبو در استادیوم «پارک دو پرنس» نصب شد. 
- شیخ دیاباته مهاجم اهل مالی باشگاه استقلال که دوران مصدومیت را پشت سر می گذارد گفت : تمام تلاشم را می کنم تا به دربی برسم البته می دانم که تاریخ دربی هنوز اعلام نشده اما به هر حال من می خواهم در این بازی حضور داشته باشم.
- با اعلام یوفا ، کارت قرمز پیر ویبو دستیار سرمربی باشاک شهیر ترکیه لغو شد و وی می تواند تیمش را در دیدار چهارشنبه شب همراهی کند، هر چهار داور بازی نیمه تمام دوتیم هم کنار گذاشته شدند و قضاوت این دیدار به دنی ماکلی سپرده شد.
- سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال اعلام کرد : مسئولیت کنترل و قرنطینه کردن مبتلایان به کرونا تیم ها بر عهده باشگاه هاست و اگر بازیکنی با کرونا مثبت در لیگ برتر فوتبال به میدان برود بر اساس قانون با آن تیم برخورد می شود.
- وحید بیاتلو، جوان‌ترین سرمربی لیگ بیستم فوتبال پس از کسب نتایج ضعیف در پنج هفته ابتدایی لیگ برتر از هدایت ماشین سازی استعفا کرد. پس از جدایی علیرضا منصوریان از تراکتور، این دومین تغییر روی نیمکت تیم‌ها در لیگ بیستم بود.
- اعضای تیم فوتبال ذوب‌آهن برای دومین بار تست خواهند داد تا پس از مشخص شدن نتیجه تست‌شان در خصوص برگزاری بازی با پرسپولیس تصمیم‌گیری شود.
- مسعود سلطانی‌فر ، وزیر ورزش گفت : اجازه نمی‌دهیم دور باطل مشکلات استقلال و پرسپولیس تکرار شود. بعد از سالها انتظار، اصل ۴۴ قانون اساسی در فوتبال با خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس، سهم مردم در اداره فوتبال ایران به رسمیت شناخته می شود و از انحصار خارج شدن مالکیت این دو تیم،  حتما منجر به افزایش کمیت و کیفیت دو باشگاه خواهد شد.از روزی که مسئولیت ورزش را بر عهده گرفتم، برنامه مهم من و تیم مدیریتی همراهم، واگذاری استقلال و پرسپولیس و بهره وری مناسب از منابع مدیریتی و مالی کشور و مردم بود.
- فدراسیون فدراسیون فوتبال قطر خبر داد یوفا تیم ملی این کشور را برای حضور در مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 در اروپا دعوت کرده است. تیم ملی قطر قهرمان آسیا است و به صورت افتخاری و میهمان در گروه یک مقدماتی جام جهانی در اروپا شرکت می کند. پرتغال، صربستان، ایرلند، لوگزامبورگ و آذربایجان در گروه یک قرار دارند و قهرمان آسیا باید با این تیم ها بازی کند. البته دیدارهای قطر با این 4 تیم اروپایی تاثیری در جدول بازی ها نخواهد داشت و امتیازهای آن به شمار نمی آید.
- اتحادیه جهانی بسکتبال «فیبا» تازه‌ترین رنکینگ تیم‌های زنان جهان را اعلام کرد. در این جدول تیم‌های ایالات متحده، استرالیا و اسپانیا به ترتیب اول تا سوم هستند. تیم بانوان ایران با 8 پله سقوط با 76/2 امتیاز در رتبه 81 جهان و 14 آسیا قرار گرفت تا همراه سوریه، ضعیف‌ترین عملکرد را از این حیث داشته باشد. تیم زنان فنلاند با 8 پله صعود در رتبه 58 این جدول قرار گرفت .
- علیرضا منصوریان مربی برکنار شده تراکتور پس از جلسه با معاون باشگاه برای سفر یک روزه به سمت تهران حرکت کرد . او در تبریز وقتی سوار هواپیما شد سرمربی تراکتور بود ولی وقتی در تهران از هواپیما پیاده شد فهمید روی هوا و داخل هواپیما برکنار شده است!
- امیر ساعد وکیل، وکیل باشگاه پرسپولیس گفت : دیوان داوری ورزش تا یک هفته آینده رای عیسی آل‌کثیر را اعلام می‌کند.
- جعفر سمیعی، مدیرعامل پرسپولیس اعلام کرد : پس از تحویل باشگاه پرسپولیس دو اقدام مهم انجام شد؛ تعامل تیم مدیریتی و کادر فنی و رفع مسایل اقتصادی ، با تحقق درخواست النصر حیثیت فیفا و AFC خدشه دار می شود به پیروزی در پرونده مربوط به آل کثیر و حضور وی در مسابقه فینال جام آسیا امیدواریم.
- محمود فکری ، مربی استقلال در آخرین مصاحبه خود گفت : دوستانی که به عنوان مربی خارجی در این تیم کار کردند دو ماه فرصت داشتند اکنون که ما را با این مربیان مقایسه می‌کنند به این موضوع هم توجه نمایند.بحث مالی هم جالب است مربی خارجی 30 میلیارد پول می‌گیرد و ما برای حضور در استقلال باید 2 میلیارد جریمه بدهیم ، این مسائل را نباید نادیده بگیریم .
- ليگ قهرمانان فوتبال زنان اروپا شروع شد .مهمترين بازى بين ليون قهرمان دوره قبل اين مسابقات و يوونتوس قهرمان سرى آ است . اين مسابقات به صورت حذفى برگزار می شود.
- دیدار پاری‌سن ژرمن و باشاک شهیر به دلیل توهین نژاد پرستانه داور چهارم به کمک مربی باشاک که توسط داور از بازی اخراج شده بود، نیمه تمام ماند و بازیکنان باشاک به رختکن رفتند . رومانو مدعی شد داور چهارم این مسابقه مربی باشاک را ""مرد سياهپوست" خطاب کرده که باعث عصبانیت اوشد.
- طی حکمی ازسوی کمیته انضباطی ، رحمان رضایی مربی فعلی ذوب آهن تا اطلاع ثانوی از همراهی این تیم محروم شد.
- مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد : دادگاه عالی ورزش شکایت ما را اعلام وصول کرده و از AFC خواسته است که تا روز 24 آذرماه لایحه‌ای بدهد. درخواست ما این بود که محرومیت آل کثیر تعلیق شود و این بازیکن در فینال به میدان برود و بعد از آن هر حکمی بدهند می‌پذیریم.
- زوران مامیچ سرمربی پیشین باشگاه العین امارات در نهایت با مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور به توافق رسید و با امضای قراردادی 2 ساله به ارزش 2.5 میلیون دلار هدایت تیم ملی امارات را بر عهده می‌گیرد، البته یک میلیون دلار از مبلغ این قرارداد به دستیاران مامیچ اختصاص خواهد یافت که از سوی سرمربی معرفی می‌شوند.
- کریستیانو رونالدو مهاجم یوونتوس پس از بازی این تیم مقابل بارسلونا گفت : :وقتی 3 گل در نیوکمپ می‌زنید بدون شک لایق صعود به عنوان صدرنشین گروه هستید. بارسلونا تیم بزرگیست؛ تمام تیم‌ها لحظات بد هم دارند، اما آن‌ها برمی‌گردند. همیشه با مسی رابطه خوب و محترمانه‌ای داشتم و هیچوقت او را به چشم رقیب ندیدم، او مثل من سعی می‌کند بهترین عملکردش را برای تیمش ارائه دهد. 
- قرار است طبق قول جعفر سمیعی ، مدیر عامل ، بخشی از مطالبات بازیکنان پرسپولیس برای قرارداد فصل جدید آنها تا دو روز آینده و قبل از سفر به دوحه به حساب آنها واریز و البته بلافاصله پس از بازگشت تیم از قطر، قرارداد برخی بازیکنانی که مدنظر کادرفنی هستند تمدید می شود.
- هیات مدیره باشگاه استقلال طی اطلاعیه ای با تکذیب شایعات مطرح شده در خصوص مباحث مدیریتی اعلام کرد همکاری اعضای هیات مدیره با وزارت ورزش و جوانان صمیمانه است و اختلافی وجود ندارد. ضمن اینکه این هیات در حال بررسی گزینه‌های مدیرعاملی باشگاه است و به زودی مدیرعامل انتخاب خواهد شد.
- برانکو مربی اسبق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس نمی‌تواند برای تماشای فینال لیگ قهرمانان آسیا به قطر سفر کند. با توجه به قوانین سختگیرانه قطر، تمام مسافران خارجی پس از ورود به این کشور 14 روز قرنطینه می‌شوند و به همین دلیل امکان تماشای فینال آسیا برای خارجی‌ها امکان‌پذیر نیست.
- گاردین مدعی شد داور چهارم بازی شب گذشته پاری سن ژرمن و باشاک شهیر ، با 10 جلسه محرومیت روبرو شده و به زودی این رای از سوی یوفا اعلام خواهد شد.
- محمد صلاح مهاجم مصری لیورپول ، سریعترین گل تیمش را در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا در ثانیه 55 برابر باشگاه میتی لند به ثمر رساند. محمد صلاح در لیگ قهرمانان اروپا 22 گل زده و با عبور از رکورد 21 گل استیون جرارد، به برترین گلزن تاریخ این باشگاه در جام باشگاه های اروپا و لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد.
- با برپایی هشت دیدار باقی مانده پرونده مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با ین نتایج به بایگانی سپرده شد : آژاکس صفر - آتالانتا یک ، میتی لند یک - لیورپول یک ، پاری سن ژرمن 5 - باشاک شهیر یک ، بایرن مونیخ 2 - لوکوموتیو مسکو صفر ، سالزبورگ صفر - اتلتیکو مادرید 2 ، اینتر میلان صفر - شاختار صفر ، رئال 2 - مونشن گلاد باخ صفر ، منچستر سیتی 3 - مارسی صفر ، المپیاکو صفر - پورتو 2(مهدی طارمی بازی نکرد)
- پس از خاتمه دیدارهای باقی مانده ، از گروه های اول تا چهارم ، بایرن ، اتلتیکو ، رئال ، گلادباخ ، منچستر سیتی ، پورتو ، لیورپول و آتالانتا هم توانستند به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کنند ، سالزبورگ ، شاختار ، مارسی و آژاکس هم به عنوان تیمهای سوم چهار گروه باید به بازیهای خود در لیگ اروپا ادامه دهند. حذف اینتر میلان حادثه مهم بازیهای لیگ قهرمانان بود . 
- شب پنج شنبه با برپایی بازیهای دور ششم ، پرونده مرحله گروهی لیگ اروپا هم بسته خواهد شد . در مهمترین دیدارهای دور ششم ، زسکا با رم ، ناپولی با سوسیه داد ، سلتیک با لیل ، اسپارتا پراگ با میلان ،تاتنهام با آنتورپ ، داندالک با آرسنال مصاف خواهند داد.
- براساس تصمیم هیات مدیره باشگاه تا زمان انتخاب سرمربی جدید تیم فوتبال تراکتور، مسعود شجاعی هدایت تیم را بر عهده می‌گیرد. دور جدید تمرینات تیم فوتبال تراکتور از ظهر پنج‌شنبه (20 آذر) در استادیوم اختصاصی باشگاه پیگیری می‌شود.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار