PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۶۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- درآستانه برپایی مسابقه فینال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا بین پرسپولیس ایران با اولسان کره جنوبی ، نماینده کشورمان از مقامات «ای . اف . سی» خواست در زمین محل بازی فینال یعنی الجنوب دوحه دو جلسه تمرین کند امابا تقاضای پرسپولیس مخالفت شد.
-  باشگاه استقلال مبلغی به عنوان قسط اول غرامت محمود فکری به باشگاه نساجی را پرداخت کرد و مدارک آن را در اختیار کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قرار داد .استقلال این مبلغ را از قرارداد فکری کسر خواهد کرد تا با پرداخت غرامت این باشگاه به نساجی مربی استقلال مشکلی نداشته باشد.
- طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، تماشاگران با وجود کرونا می‌توانند فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و اولسان هیوندای را از نزدیک تماشا کنند. قرار است که AFC در دو روز آینده جزئیات بیشتری در این زمینه اعلام کند.
- امیر غفور ستاره ارزشمند تیم ملی والیبال ایران به تیم بورسا اسپور ترکیه پیوست.
- ادینسون کاوانی، مهاجم تیم منچستر یونایتد به دلیل بارگذاری پست حاوی مطالب نژادپرستی در شبکه های اجتماعی از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس جریمه شد. کاوانی تا 4 ژانویه 2021 فرصت دارد تا به رای صادر شده پاسخ دهد.
- فدراسیون فوتبال فرانسه تصمیم دارد فرمت مسابقات جام حذفی این کشور را تغییر دهد و با تغییر گروه بندی ، تیم های آماتور را در یک گروه و تیم های حرفه ای را در گروه دیگر قرار دهد تا در مرحله یک هشتم با هم تقابل کنند.
 - روبرت لواندوفسکی، ستاره لهستانی بایرن مونیخ با گلزنی در دیدار با وولفسبورگ به رکورد 250 گل زده در بوندس لیگا رسید.
- آس میلان ایتالیا اولین تیم تاریخ سری‌آ لقب گرفت که در 14 بازی پیاپی حداقل 2 گل به ثمر می رساند.
- یک هوادار ایرانی ساکن دوحه که سال‌هاست از تمام تیم‌های ایرانی (ملی و باشگاهی) در تمامی رشته‌های ورزشی که در قطر رقابت می‌کنند، حمایت کرده، صاحب اولین بلیت فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 شد. این بلیت پس از انجام تست کرونا و منفی بودن پاسخ آن به این هوادار ایرانی اهدا شد.
- درآغاز دور تازه بازیهای لیگ برتر فوتبال ایران ، در دو مسابقه برگزار شده ، نساجی مازندران و صنعت نفت آبادان با نتایج مشابه یک بر صفر به ترتیب مغلوب تیمهای مس رفسنجان و آلومینیوم اراک شدند. جمعه در ادامه این رقابتها ، سایپا با ماشین سازی ، گل گهر با شهرخودرو ، ذوب آهن با استقلال ، تراکتور با پیکان و نفت مسجد سلیمان با فولاد مصاف می دهند.
- تیم بازار بزرگ با پیروزی 7 - 3 مقابل استقلال قهرمان کشتی آزاد باشگاه های ایران شد.
- عبدالکریم حسن، مردسال 2018 ، مدافع السد و تیم ملی قطر گفت : باشگاه ایرانی پرسپولیس قدرتمندترین رقیب ما بود. بازیکنان آنها از نظر قدرت فیزیکی فوق‌العاده هستند. خط دفاعی مستحکمی دارند و گل زدن به آنها دشوار است. قدرت دوم الهلال است ، سطح الهلال به ما نزدیک است.
- از روز شنبه آینده (29 آذر) ، فصل تازه لیگ دسته دوم فوتبال ایران با برگزاری سه دیدار علم و ادب تبریز با ویستاتوربین ، ملی حفاری اهواز با امید گناوه و شهرداری بندرعباس با شهرداری همدان آغاز خواهدشد. درلیگ دو ، 28 تیم در 2 گروه 14 تیمی مبارزه خواهند کرد.
- آژانس مبارزه با دوپینگ ، کشور روسیه را برای چهارسال دیگر از شرکت در بازیهای جهانی ، المپیک و همچنین تمام مسابقات بین المللی محروم کرد ، روسیه نیز برای دفاع از ورزشکاران خود علیه آژانس ضد دوپینگ در دادگاه عالی ورزش شکایت ارائه داد.
- پیر لوئیجی گولینی ، سنگربان تیم آتالانتای ایتالیا به مانند علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش کشورمان که در جام جهانی 2018 روسیه موفق به مهار پنالتی رونالدو مهاجم پرتغال شد او نیز در بازی تیمش با یووه ، موفق شد پنالتی رونالدو با پیراهن یوونتوس را با عکس العمل خوب ازمسیر دروازه خارج کند.
- پس از 13 روز ، اردوی پورشیب ، گنج زاده ، عسگری ، مهدی زاده ، آسیابری و اباذری ملی پوشان تیم کاراته ایران در کیش به پایان رسید . این اردو 15 تا 27 آذر برای کسب آمادگی جهت حضور در مسابقات انتخابی المپیک توکیو به میزبانی جزیره کیش ، برگزارشد.
- جواد شهلایی باقری ، امیرغفرانی ، احسان میرزاده و عباس مادوانی ، چهار نامزد احراز کرسی ریاست فدراسیون اسکی هستند. مجمع انتخابات معرفی ریاست فدراسیون اسکی روز چهارشنبه ، 14 دی ، ساعت 10 صبح برگزار می شود.
- درادامه رقابت های رده انفرادی کشتی آزاد جام جهانی به میزبانی بلگراد ، رحمان عموزاده از کشورمان پس از سه برد ، جهت پرواز به فینال با حریف روسی اوگویف مصاف داد و درحالیکه 4-1 عقب بود ضربه فنی شد و حالا باید در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز تلاش کند.
- در سه بازی باقی مانده ازلیگ های ایتالیا و انگلیس ، رم سه بر یک تورینو را برد ، آستون ویلا و بارنلی بدون گل شدند و منچستر یونایتد در زمین شفیلد یونایتد 3 - 2 به برتری رسید.
- کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل تخلف ایران در پخش تصاویر مسابقات آسیایی که حق پخش آنها را خریداری نکرده بود، نه تنها حق پخش فینال روز شنبه را به ایران نفروخت از طرفی باعث شد محمدحسین میثاقی و مهدی هاشمی که می‌خواستند برای پوشش خبری فینال آسیا راهی قطر شوند از دریافت ویزای قطر باز بمانند . این در حالی است که هیچ نامی از آنها به عنوان خبرنگار برده نشده بود و نام این دو نفر در لیست 60 نفره پرسپولیس به ای‌ قرار داشت . ای‌اف‌سی تنها ویزای 50 نفر را صادر کرد که هیچ نام ونشانی از میثاقی و هاشمی دراین لیست نبود.
- رابرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی باشگاه بایرن مونیخ آلمان بالاتر از لیونل مسی آرژانتینی مهاجم بارسلونا و کریستین رونالدو مهاجم پرتغالی یوونتوس به عنوان برترین بازیکن سال 2020 فوتبال انتخاب شد. دراین انتخابات مانوئل نویر ازبایرن آلمان و یورگن کلوپ مربی آلمانی لیورپول انگلیس به عنوان بهترین دروازه بان و مربی لقب گرفتند .
- مارکوس راشفورد انگلیسی توپچی منچستر یونایتد جایزه بنیاد خیریه فیفا را در مراسم سال فوتبال دریافت کرد. ازطرفی ماتیا آگنس به علت نجات جان بازیکن تیم حریف جایزه فیرپلی سال 2020 را به دست آورد .
- پس از انتخاب مانوئل نویر به عنوان بهترین دروازه بان سال ، بوفون سنگربان کهنه کار ایتالیا و باشگاه یوونتوس به وی تبربک گفت .
- فیفا در نامه ای به باشگاه استقلال از بسته شدن دو پرونده خارجی دیگر این باشگاه خبر داد.
- تیم های حاضر در لیگ جزیره انگلیس مجددا با قانون 5 تعویض در هر بازی مخالفت کردند.
- گل سون هیونگ مین مهاجم تاتنهام انگلیس به عنوان بهترین گل سال انتخاب و برنده جایزه پوشکاش شد.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار