PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
کیهان ورزشی-

بدون شک اثرگذارترین رسانه در عصر حاضر رادیو و تلویزیون است که البته تلویزیون به خاطر ویژگی دیداری بالاترین تاثیر را در بین مردم و مخاطبان دارد . اساتید و کارشناسان رشته ارتباطات سه رویکردِ خبررسانی، سرگرمی و آموزش را برای رسانه تعریف کرده‌اند.
در بین برنامه‌های رادیو و تلویزیون و یا به عبارت خودمان صدا و سیما جذاب‌ترین و اثرگذارترینِ آن برنامه‌های ورزشی است که عمده دلایل آن وجود هیجانات ، حساسیت‌ها و حاشیه‌های درون آن است.
بر این اساس یک برنامه ورزشی باید دارای ساختاری باشد که هر سه رویکرد در آن دیده شود تا بتواند مخاطب را پای گیرنده ها نگه دارد و به درستی مخاطب را هدایت کند. با عنایت به این مطالب دست اندرکاران یک برنامه ورزشی شامل تهیه‌کننده ،مجری، گزارشگر و دیگر عوامل باید دغدغه های ورزش و جامعه را داشته باشند تا بتوانند ضمن رعایت اصول حرفه‌ای، اهداف عالی و خوب و در یک کلام آینده مثبت را برای ورزش و مخاطبان بی شمار آن به ویژه جوانان رقم بزنند.
از دو سال پیش تغییراتی خوب در برخی برنامه‌های ورزشی سیما اتفاق افتاده و در هفته گذشته هم شاهد ادامه این تغییرات در یکی از شبکه‌های دیگر سیما و از برنامه های پرمخاطب ورزشی آن بودیم که این اقدام را به فال نیک می‌گیریم .
از آنجا که عوامل یک برنامه نباید وابستگی برون سازمانی داشته باشند، قطعاً این تغییراتِ محتوائی و شکلی  تاثیرات مثبت و خوبی در پی خواهد داشت چرا که خروجی برنامه را می توان تفکر، عقیده و هدف تهیه کننده ، مجری و دیگر عوامل دانست.
امید است مدیران شبکه های رسانه ملی به ویژه شورای هماهنگی ورزش صدا و سیما با نظارت بیشتر و دقیق تر بر برنامه‌های ورزشی، جلوی برخی اقداماتِ پشت پرده را گرفته تا رسانه ملی و برنامه های ورزشی آن اهداف بلند این رسانه فراگیر را در حوزه ورزش به سرانجام برسانند.

*حسن علیرضائی

برچسب ها: صدا و سیما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار