PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۶۱۱۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
کیهان ورزشی-

بر روی لوگوی باشگاه استقلال تهران، دو ستاره طلایی به چشم می خورد که هر کدام از این ستاره ها، یادآور یک قهرمانی این تیم در جام باشگاه های آسیا هستند. یک قهرمانی در 50 سال پیش و یک قهرمانی در 29 سال پیش. در روز اول دی 1370، استقلالی ها می توانستند به راحتی ستاره سوم را هم کسب کنند اما آنها در فینال به تیم الهلال عربستان باختند و دستشان به جام و البته ستاره سوم نرسید!
استقلال در آن دوره به عنوان مدافع عنوان قهرمانی وارد جدول بازبها شد. یک دور استراحت کرد. در دور دوم تیم الطلال یمن را حذف کرد. در دور نهایی با الهلال عربستان و پیونگ یانگ سیتی کره شمالی همگروه شد و به عنوان تیم دوم گروه، راهی مرحله نیمه نهایی شد. در نیمه نهایی گل کاشت و الریان، میزبان بازیها را شکست داد. استقلال در فینال اما به الهلال باخت. این باخت در حالی شکل گرفت که استقلال با گل دقیقه 58 امیر هاشمی مقدم از الهلال پیش افتاده بود اما با دریافت گل مساوی در دقیقه 73، بازی در 90 دقیقه مساوی تمام شد و در دو وقت اضافی هم گلی رد و بدل نشد تا سرنوشت فینال به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی، الهلال 4 و استقلال 2 ضربه را گل کردند. گل نشدن ضربات سرخاب و مرفاوی کار استقلال را خراب کرد. برای استقلال، احمدرضا عابدزاده، امیر موسوی نیا، شاهین بیانی (کاپیتان)، رضا حسن زاده، فرشاد فلاحت زاده، صادق ورمزیار، سیدمهدی ابطحی، مهدی فنونی زاده، امیر هاشمی مقدم (عبدالعلی چنگیز)، عباس سرخاب و صمد مرفاوی به مربیگری منصور پورحیدری در برابر الهلال به میدان رفتند. شاهرخ بیانی به علت محرومیت، مجید نامجومطلق و امیر قلعه نویی به علت مصدومیت غایبان بزرگ استقلال بودند.
*سعید حاجی بابایی
برچسب ها: استقلال
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
0
0
حیف شد که فینال مسابقات رو تبردیم اگه میبردیم اینجوری میشد چرا نشد؟ شتید بخاطر جوی ورزشگاه ورزشگاه عربستان بود که نشد واقعا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار