فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۶۱۱۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲

کیهان ورزشی-

روزنامه ایران ورزشی که متعلق به دولت است روز دوشنبه با نگارش مطلبی به تمجید از رفتار حرفه ای یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس پس از فینال لیگ قهرمانان آسیا پرداخت ولی در کمال ناباوری تیتر زد: "رفتار و گفتار غیرایرانی یحیی گل محمدی".
در قسمتی از این مطلب امده: "یحیی گل محمدی پس از شکست در دربی در اینستاگرام پستی گذاشت که خلاصه‌اش این بود: «نمی‌خواستند ما قهرمان شویم»، «داور علیه ما سوت زد»، «یک خبرنگار تمرکز ما را به هم زد» و ... دقایقی بعد البته آن را حذف کرد. این حرف‌ها حتی به کام هواداران پرسپولیس هم تلخ آمد و بسیاری از آنها گفتند و نوشتند که این ادبیات بازتولید همان ادبیات رقیبان بود که قهرمانی‌های سریالی پرسپولیس در لیگ را به حمایت وزیر و داوران و دست‌های پنهان ربط می‌دادند و حالا فرق ما با آنها چیست که به جای نقد عملکرد خود، همان بهانه‌ها را ردیف کنیم؟ 
آن شکست پل صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان شد. یک شوک دردناک که آنها را از تصور همیشه برنده بودن خارج کرد. جام‌ حذفی را از دست دادند اما تا فینال لیگ قهرمانان جانانه پیش رفتند و یحیی گل‌محمدی نه‌تنها از بعد فنی بلکه از لحاظ شخصیتی یک بار اعتبارش را به رخ همه کشید. او بعد از شکست در فینال لیگ‌ قهرمانان در حالی که می‌توانست به عادت ایرانی که به VAR لعنت بفرستد، یقه داور را بچسبد، AFC را متهم به توطئه کند و از کیفیت توپ و وزش باد ایراد بگیرد، آرام و فروتنانه از هواداران عذرخواهی کرد. بدون بهانه‌جویی، بدون متهم کردن سایه‌ها، بدون این که بخواهد بازیکنانی که با دو خطای ناشیانه تیم را به مهلکه بردند سرزنش کند. این همان چیزی بود که از او انتظار داشتیم."
روزنامه ایران ورزشی تلاش کرده در این مطلب به مخاطب خود القا کند که رفتار ایرانی ها معمولا آماتورگونه و غیرحرفه ای است و اگر هم یک مربی ایرانی مثل گل محمدی حرفه ای رفتار می کند، باید آن را رفتار غیرایرانی دانست!
عجیب تر آنکه تحقیر ایران و مربی ایرانی در روزنامه‌ای صورت گرفته که نام ایران را یدک می کشد. در خوش بینانه ترین حالت می توان گفت که نظارتی روی این نشریات صورت نمی گیرد که آنها به خود اجازه می دهند چنین مطالب سخیفی را به چاپ برسانند. متاسفانه جریانی واداده که سالهاست به برخی رسانه های ورزشی نفوذ کرده، تلاش دارد به هر دلیلی به ایران و ایرانی بی احترامی کند و در مقابل به هر رفتار یا کار خوبی که انجام می پذیرد پیشوند یا پسوند خارجی بدهد!
نکته تاسف برانگیز ماجرا جایی است که خبرگزاری ایسنا هم با آب و تاب این مطلب ایران ورزشی را بازنشر داده است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جهانبانی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
کار مطبوعاتی در کشورمان دست عده ای ناکاربلد با عادت های ضدایرانی افتاده و نوشتن مطالب ضدایرانی و ضدحکومتی به ویزا و اقامت اروپایی و آمریکایی ها برسند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار