PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:  

- در دیدار تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و سپاهان اصفهان در لیگ برتر، اتفاقاتی رخ داد تا این شائبه بیش از پیش قوت گیرد که در بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران از VAR مخفی استفاده می شود.
- سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت : بازی عقب افتاده نساجی با پرسپولیس قطعا روز جمعه برگزار می‌شود ، دیدار پرسپولیس - ذوب آهن را هم طبق برنامه برگزار خواهیم کرد مگر اینکه ارکان قضایی تصمیم دیگری بگیرند ازطرفی دیگر ، تا روز شنبه تاریخ برگزاری دربی را اعلام می‌کنیم.
- ازگوش و کنار شنیدیم که یکسری تخلفات در حوزه بهداشتی تیم لیگ برتری ذوب آهن اصفهان رخ داده که جای تحقیق و بررسی دارد .گویا ستاد مقابله با کرونا مستنداتی را آماده کرده که طی گزارشی به دبیر کل فدراسیون و سپس به کمیته انضباطی ارسال شده است. البته ستاد نمی‌تواند هیچ رای و حکمی بدهد و صرفاً مدارک و مستندات را ارائه می‌کنیم. آنها خودشان تصمیم گیری می‌کنند.
- در پیکار آلومینیوم اراک و شهرخودرو از سری بازیهای لیگ برتر ، حرکت عجیب و غیر اخلاقی یکی از اعضای کادر فنی تیم شهرخودرو در اعتراض به نحوه داوری ، مانع از حمله بازیکنان آلومینیوم شد و داور هم او را اخراج کرد.
- در دورتازه رقابتهای لیگ برتر فوتبال ایران ، مصاف شهرخودروی مشهد و آلومینیوم اراک 2 - 2 شد و بازی جنجالی دوتیم پیکان با سایپا درورزشگاه شهر قدس ، یک بر یک به پایان رسید.
- فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرد در تاریخ 19 ژانویه (30 دی ماه) قرعه کشی مسابقات جام باشگاه‌های جهان انجام می‌شود. تاکنون تیمهای بایرن مونیخ، الاهلی مصر، اوکلند سیتی نیوزلند، اولسان هیوندای کره جنوبی، تیگریس اونال مکزیک و الدحیل قطر مجوز حضور در این رقابت ها را کسب کردند. سه ورزشگاه المدینه التعلیمیه ، بین‎المللی خلیفه و الریان از تاریخ دوم فوریه 2021 (13 بهمن) میزبان این بازیها خواهندبود.
- علیرضا طوفانیان، مربی تیم فوتبال مس رفسنجان به دلیل حمله به سوی داور و بد رفتاری در قبال مقام رسمی مسابقه پس از پایان دیدار تیمهای مس رفسنجان و سپاهان اصفهان با صدور دستور موقت کمیته انضباطی تا اطلاع ثانوی از همراهی تیم خود محروم شد.
- تیم دسته چهارمی «اسن» آلمان پس از حذف آرمینیابیلفلد این بار تیم فورتونا دوسلدوف را کنارزد تا یکی از شگفتی سازان این جام لقب بگیرد.
- به دنبال شروع مسابقات لیگ های برتر ، دسته اول و دوم فوتبال باشگاه های ایران ، پیکارهای لیگ دسته سوم کشورمان نیز قرعه کشی شد. در مرحله اول این مسابقات ، 64 تیم درپنج گروه (4 گروه 13 تیمی و یک گروه 12تیمی) مصاف خواهند داد.
- در این فصل از مسابقات فوتبال لیگ دسته سوم ، استان تهران با 9 نماینده و استان های مازندران با 5، خوزستان و اصفهان با 4 نماینده بیشترین تیمها را دارند.
- چهاربازیکن به اسامی محمد احمدزاده ، حسن عبداللهی ، سینا رحمتی و موحد محمدپور از منطقه رودسر واقع در شرق گیلان به اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران دعوت شدند.
- با اعلام فدراسیون فوتبال، علی اصغر قربانعلی پور، مربی تیم فوتبال شهرخودرو به دلیل رفتار غیرورزشی در دیدار شهر خودرو مقابل آلومینیوم اراک با صدور دستور موقت کمیته انضباطی تا اطلاع ثانوی از همراهی تیم خود محروم شد.
- رئیس هیات فوتبال آذربایجان شرقی به مدیر شبکه سه در واکنش به اظهارات علیرضا منصوریان مربی سابق و اخراجی تراکتور در برنامه فوتبال ، نامه اعتراض آمیز ارسال کرد.
- رامین رضاییان در صورت قرار گرفتن در لیست مازاد الدحیل قطر به فوتبال ایران و پرسپولیس بازمی گردد. رامین رضاییان بعد از انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی و بعد از کارلوس کی‌روش دیگر به تیم ایران دعوت نشد! .
- سرمربی کروات و اسبق پرسپولیس که پیش از این به درخواست مترجم خود، کتابش را در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام قرار داده بود، اکنون با پاک کردن پست مربوط به آن مدعی شده که به هیچ عنوان این خاطرات مورد تایید وی نیست.
- در هفته دهم لیگ ستارگان قطر ؛ تیم القطر در حضور 90 دقیقه‌ای علی کریمی با نتیجه پُر گل چهار بر یک تیم الاهلی را شکست داد. امیدابراهیمی 90 دقیقه برای الاهلی توپ زد.
- کایرن تریپی‌یر، مدافع تیم‌ملی انگلستان و اتلتیکومادرید به دلیل نقض قوانین شرط‌بندی به مدت ده هفته از شرکت در مسابقات فوتبال محروم شد. اتحادیه فوتبال انگلستان همچنین تریپی‌یر 30 ساله را به پرداخت 70 هزار پوند جریمه محکوم کرد. 
- تیم استقلال روز دهم دی‌ماه در سیرجان به مصاف گل گهر خواهد رفت . با توجه به حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت گل گهر ، مربیان و بازیکنان پیشکسوت استقلال به سایر بازیکنان این تیم توصیه کرده‌اند طی روزهای باقیمانده تا زمان جدال با گل گهر حواسشان کاملاً به مصاحبه‌های احتمالی که انجام می هند یا فعالیتی که در فضای مجازی دارند، باشد چون امیر قلعه نویی یکی از چهره‌های قدیمی و با افتخار استقلال محسوب می‌شود و حرمت او اصلاً نباید توسط استقلالی‌ها شکسته شود.
- فلورین ویرتز پدیده جدید تیم بایرلورکوزن قرارداد خود با این باشگاه را تا سال 2023 تمدید کرد.
- اللهیار صیادمنش ، بازیکن سابق استقلال به عنوان بهترین بازیکن ماه دسامبر باشگاه زوریای اوکراین انتخاب شد.
- لیونل مسی مهاجم آرژانتینی ، با گلزنی برابر وایادولید در مسابقات لالیگا ، 644 امین گل خود را برای بارسلونا به ثمر رساند تا با عبور از پله برترین توپچی جهان در قرن بیستم از برزیل ، به تنهایی رکورددار بیشترین گل زده برای یک باشگاه در تاریخ فوتبال شد.
- مراسم تجلیل از امیر احتشام زاده (تنیس روی میز)، حمید جاسمیان (فوتبال) و محمد ابراهیم سیف پور (کشتی) ازجمله چهره‌های بزرگ ورزش ایران با حضور ابطحی مدیرعامل صندوق حمایت و جمعی زیادی از پیشکسوتان نام آور، روسای دو فدراسیون فوتبال و تنیس روی میز و همچنین نماینده فدراسیون پزشکی ورزشی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در هتل ورزش برگزار شد.
- شنیده شده علی دایی، علی کریمی و چند پیشکسوت مطرح فوتبال قصد دارند در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کنند!
- فدراسیون فوتبال ایران رسما نام 17 ورزشگاه کشورمان را برای میزبانی جام ملت‌های آسیا 2027 بدین شرح اعلام کرد : آزادی تهران، امام رضا مشهد، فولاد آرنا اهواز، نقش جهان اصفهان، یادگار امام تبریز، فولاد شهر اصفهان، مس رفسنجان، پارس شیراز، مس آرنا کرمان، انقلاب کرج، ثامن مشهد، المپیک کیش، تختی تهران، باهنر کرمان، غدیر اهواز، امام علی سیرجان و اختصاصی گل گهر
 - هری مگوایر کاپیتان تیم منچستریونایتد انگلیس با تهیه و ارسال بسته های غدایی به یاری از نیازمندان و بی خانمان برخاست . 
- وکیل علیرضا بیرانوند سنگربان سابق پرسپولیس خبر داد، این بازیکن برای دریافت مطالباتش احتمال دارد، از باشگاه پرسپولیس شکایت کند.
- دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ برتر والیبال ایران ، جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ، در روزهای 10 ، 12 ، 14 و 18 دی به صورت متمرکز و به میزبانی تهران پی گیری می‌شود.
- حسن یزدانی قهرمان کشتی جهان و المپیک به درخواست نوجوان معلول اهل روستای چاری بابل از مازندران پاسخ مثبت داد و با وی دیدار کرد.
- حامد لک ، دروازه بان پرسپولیس در هشتمین بازی‌اش با پیراهن این تیم در آسیا گرچه نتوانست کلین‌شیت کند اما سه سیو داشت و با ثبت پنج کلین‌شیت ، بهترین سنگر‌بان لیگ قهرمانان آسیا 2020 لقب گرفت.
- تيم فوتبال نوجوانان ايران در نخستين بازى تداركاتى، 10 نفره و با نتيجه قاطع چهار بر يك تیم گمنام تاجيكستان را شكست داد.
- 4 عضو تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کرونا گرفتند. در کشتی فرنگی حبیب‌الله اخلاقی مربی این تیم و در کشتی آزاد سجاد غلامی (86 کیلوگرم)، امیرمحمد یزدانی (65 کیلوگرم) و سجاد امیری ماساژور این تیم آزمایش کرونایشان مثبت و پیگیر روند درمانی خود هستند.
- محمد انصاری مدافع برای کمک به یک بیمار نیازمند، قرار است پیراهن خود در فینال لیگ قهرمانان آسیا را به فروش بگذارد .
- با شکست 3 - 0 یوونتوس مقابل فیورنتینا ، ، تیم میلان تنها تیم بدون شکست 5 لیگ برتر اروپایی باقی ماند.
- تیم تایگر مکزیک با پیروزی 2 بر یک مقابل لس آنجلس آمریکا فاتح رقابت های قهرمانی کونکاکاف شد. این تیم در فینال سه فصل گذشته این رقابت ها شکست خورده بود.
- علی دایی مهاجم و مربی سابق تیم ملی ، از پیشنهاد باشگاه اورتون انگلیس استقبال کرده و طرفین در حال تعیین یک روز برای مذاکره در لندن هستند. دایی قرار است در تعطیلات زانویه راهی انگلیس شود. اینکه او با چه عنوانی با این باشگاه همکاری کند، چیزی است که در مذاکرات مشخص خواهد شد.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار