PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۶۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
کیهان ورزشی-

فوتبال ایران در دهه شصت، ستاره های زیادی را رو کرد. یکی از آنها کریم باوی مهاجم سرزن تیمهای پرسپولیس و ملی ایران بود. در کتاب تاریخ فوتبال ایران، نام کریم باوی در کنار نام همایون بهزادی، غلامحسین مظلومی، علی دایی و ...به عنوان سرطلایی های فوتبال ایران به چشم می خورد. کریم باوی، روز 9 دی 1343 در شهر آبادان متولد شد. وقتی جنگ شروع شد، 16 ساله بود و به تهران آمد. بیشتر دوران بازیگری خود را در دو باشگاه تهرانی شاهین و پرسپولیس سپری کرد. او با وجود مدت کوتاه بازیگری برای تیم ملی فوتبال ایران، یکی از موفق‌ترین مهاجمان تیم ملی بوده‌ است. باوی با به ثمر رساندن 10 گل در 23 بازی ملی، آمار بسیاری خوبی را از خود بر جای گذاشته است. العربی قطر یکی دیگر از تجربه های فوتبالی باوی بود. کریم در دوران فوتبالش، دو بار به همراه شاهین تهران و تهران الف، آقای گل شد. خودش در این باره تعریف می کند:
يادم هست يك روز كيهان ورزشي من را به خاطر اینکه آقای گل تهران شدم، به دفتر روزنامه دعوت کرد و من با آقای عبداللهی به آن جا رفتيم كه به من گفتند به دليل اين كه آقای گل شده ای می خواهيم از طرف كيهان ورزشی به تو هدیه بدهيم. آن ها بليت رفت به مشهد مقدس را به من دادند كه 400 تومان بود و من به سردبير كيهان ورزشی گفتم برای برگشتن چه كار كنم كه به من گفت، برگشتن با خودت است و ما توانستيم فقط بليت رفت را برای تو تهيه كنيم. آن زمان در محله ما يك پيرزن مهاجر بود كه آرزوی رفتن به مشهد را داشت و من بليت برگشت را نیز تهيه كردم و آن پیرزن را برای چهار روز به مشهد فرستادم و...
آقا کریم از دوران دفاع مقدس، دو ترکش در بدنش به یادگار دارد! او این روزها با بیماری سرطان مبارزه می کند و از لحاظ جسمانی اوضاع خوبی ندارد و نیازمند احوالپرسی دوستان و همبازیان سابق و حمایت های مسئولان ورزش کشور است.
برای کریم سرطلایی، مرد باخلاق فوتبال کشورمان، آرزوی سلامتی و طول عمر داریم.
*سعید حاجی بابایی
برچسب ها: کریم باوی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار