PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۶۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش گفت: اجازه بدهید ورزش‌های غیر فوتبال هم دیده بشوند، این به نفع ورزش ایران است.
کیهان ورزشی-

مهدی علی‌نژاد در خصوص حضور در ادروی تیم‌ملی کاراته اظهار داشت: خیلی خوشحالم که امروز در جمع ملی‌پوشان کاراته بودم. خوشبختانه کاراته ایران توانسته دو سهیمه آقایان و یک سهمیه بانوان را قطعی کند. البته شانس‌های متعدد دیگری هم دارد که ان‌شاالله در رویدادهای پیش رو بتواند آن‌ سهمیه‌ها را بگیرد.

معاون قهرمانی وزارت ورزش در ادامه گفت: با توجه به پتانسیل کاراته ایران، یکی از شانس‌های قطعی مدال ما در المپیک 2021 است و امیدوارم اگر بچه‌ها تمرینات منظمی داشته باشند و تدارک خوبی ببینند می توانند مدال های خوش رنگی به دست بیاورند. کاراته در تمام میادین جهانی و آسیایی موفق بوده و امیدواریم در اولین حضورش در المپیک هم این اتفاق بیفتد. در المپیک جوانان هم کاراته ما مدال‌های خوش رنگی گرفت.

وی در خصوص حذف کاراته در المپیک 2024 عنوان کرد: البته این خبر جدید نیست. سال پیش این تصمیم گرفته شد. کاراته به عنوان یک رشته دعوتی در المپیک توکیو حاضر است. جزو رشته‌های اصلی نبود. به واسطه میزبان آمده و پیش بینی می‌شد در المپیک 2024 نباشد. فدراسیون جهانی کاراته باید تلاش کند شاخص‌هایی که کمیته بین ‌المللی المپیک دارد را اجرا کند تا در المپیک 2028 شانس حضور داشته باشد. قطعا حضور کاراته در المپیک همیشه برای ایران مزیت خواهد بود.

علی‌نژاد در مورد به جریان افتادن این پرونده گفت: عرض کردم بستگی به شرایطی دارد که فدراسیون بین‌المللی کاراته می‌تواند فراهم کند. اگر شاخص‌های مدنظر IOC را داشته باشد می‌تواند باز هم مدنظر قراربگیرد. کمیته بین‌المللی المپیک انتقاداتی از این فدراسیون داشته که منجر به عدم حضور کاراته در 2024 شد. فرانسه کاراته بسیار قدرتمندی دارد. خیلی ها پیش‌بینی می‌کردند که به واسطه این قدرت حضور کاراته در المپیک تمدید شود که نهایتا این کار انجام نشد. اما چون یکبار وارد المپیک شده این شانس را دارد که مجددا وارد المپیک شود.

معاون وزیر ورزش در مورد اینکه قرار است روز پانزدهم قرعه‌کشی ووشو انجام شود و بسیار معتقدند برگزاری لیگ‌های رشته‌های وزنی در شرایط فعلی می‌تواند خطرناک باشد، اظهار داشت: لیگ کشتی به خوبی برگزار شد و مشکلی هم پیش نیامد. با توجه به پروتکل هایی که به فدراسیون‌ها ابلاغ شده که مصوبه وزارت بهداشت دارند، با رعایت آن‌ها مانعی برای برگزاری مسابقات نیست.

وی ادامه داد: ورزش را نمی توانیم تعطیل کنیم. کرونا حالاحالاها میهمان ما هست. در ورزش‌های قهرمانی که ما موفقیت داریم نیاز است بچه‌ها در کوران مسابقات قرار بگیرند. با توجه به اینکه بسیاری از رویدادهای خارجی لغو شدند و مدت‌هاست که بچه‌های ما با حریفان تنه به تنه نشده‌اند بهترین جایگزین برگزاری رویدادهای داخلی و به ویژه لیگ ها است که هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ معیشتی بتواند به ورزشکاران ما کمک کند.

علی‌نژاد در خصوص اینکه قرار بود 10 درصد سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در شهریور واگذار شود، گفت: فقط در مورد کاراته صحبت می‌کنم. همین تیتر می‌شود و کاراته در پوشش آن قرار می‌گیرد. قطعا موضوع این دو باشگاه برای شما (خبرنگاران) خیلی مهم‌تر است و من هم این را ظلم در حق کاراته می‌دانم. اجازه بدهید ورزش‌های غیر فوتبال هم دیده بشوند. این به نفع ورزش ایران است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار