PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۶۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
مربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید این تیم تفکرات تاکتیکی خود را به حریف دیکته می‌کند.
کیهان ورزشی-

حمید مطهری در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر ذوب‌آهن اظهار کرد: ابتدا می‌خواهم خدمت خانواده  خورشیدی تسلیت بگویم که جانشان را از دست دادند. غم بزرگی در تیم ما بود. هواداران بدانند برای خوشحالی آنها نهایت تلاش خودمان را انجام می‌دهیم.

وی افزود: درباره بازی با ذوب‌آهن باید بگویم برای ما هنوز مبهم است که چرا بازی قبلی ما برابر این تیم برگزار نشد چون اگر برگزار می‌شد با شرایط بهتری در فینال آسیا شرکت می‌کردیم. درباره این موضوع دو نامه ارسال کردیم و حداقل توقع ما از سازمان لیگ این بود که پاسخ باشگاه پرسپولیس را بدهد و احترام دو طرفه وجود داشته باشد. این توقع بی‌جایی نیست که جواب ما را بدهند.

او تصریح کرد: ذوب‌آهن خیلی خوب  توسط تیم فنی ما بررسی شده و کاملا می‌دانیم از بازی چه می‌خواهیم و طراحی ما برای بازی مشخص است. هر مربی‌ای سبک خودش را دارد. مربیان فقط اصول خودشان را دارند و فقط به تیم خود فکر می‌کنند و برخی دیگر از مربیان فقط به تیم حریف توجه می‌کنند. برخی از مربیان هم تیم حریف را به خوبی آنالیز می‌کنند و اصول و عقاید تاکتیکی خودشان را  دارند. گروه فنی ما جزو گروه سوم است. عقاید تاکتیکی ما برایمان مهم تر از هر چیزی است. اصول خودمان را داریم و تیم حریف را هم به خوبی آنالیز می‌کنیم و به دنبال این هستیم اصول تاکتیکی خودمان را به حریف دیکته کنیم.

مطهری ادامه داد: ذوب‌آهن تیم خوبی است و بازی‌اش از سرعت خوبی برخوردار است و در بخش انتقال دفاع به حمله تیم بسیار خوبی هستند که باید آنها را کنترل کنیم. می‌دانیم همه بازی‌های لیگ سخت است. ذوب‌آهن تیم قابل احترامی است اما پرسپولیس هم تیم بزرگی است که بازیکنانش ذهن برنده شدن دارند و مربیانی دارد که همه تلاششان را می‌کنند تا فوتبال قابل احترامی ارائه بدهند و  در نهایت هم سه امتیاز بازی برای ما خیلی مهم است و به دنبال سه امتیاز بازی هستیم.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: مهم این است که کار  گروهی ما در زمین خوب پیش برود  و رو به جلو باشد تا موقعیت گل ایجاد کنیم. در بازی فینال هم مهاجم جوان ما گل زد و مشکلی در این زمینه نداریم.

او در ادامه درباره اینکه آیا با جدایی بشار رسن، پرسپولیس در خلق موقعیت گل دچار مشکل خواهد شد، گفت: بازی‌های ما را اگر ببینید ما در خلق موقعیت خیلی خوب هستیم و در فینال آسیا هم در این زمینه هوشمندانه عمل کردیم. در بازی برابر نساجی هم که برخی گفتند پرسپولیس حرفی برای گفتن نداشت، در آن زمین تیمی که بتواند ۵۰۷ پاس بدهد و ۶۴ درصد مالکیت داشته باشد و ۸ کرنر بزند، نشان می‌دهد در خلق موقعیت مشکلی ندارد و تفکرات تاکتیکی خود را به حریف دیکته می‌کند.

مطهری درباره اینکه به پرسپولیس لقب «تیم خاص» داده‌اند هم گفت: آقای خاص شنیده بودم اما تیم خاص را نشنیده بودم. از دوستانی که این لقب را به ما دادند تشکر می‌کنم چون برازنده تیم ما است. تیمی که  چهار دوره پیاپی قهرمان لیگ بشود و دو دوره به فینال لیگ قهرمانان آسیا برود، تیم خاص است. کار بزرگی است که تیم به فینال آسیا برسد. بازیکنان ما با روحیه جنگجویی و غیرت و تعصب نشان دادند می‌توانند کارهای بزرگی انجام بدهند. بله ما تیم خاص هستیم. پرسپولیس فقط به اهدافش نگاه می‌کند و قدرتمند کارش را پیش می‌برد. دوستان درگیر توهمات خودشان هستند اما ما روی کار خودمان تمرکز می‌کنیم و تیم خاص می‌شویم.

وی درباره اظهارات محمود فکری مبنی بر اینکه تیمش با دو بازی بیشتر نسبت به پرسپولس در داربی حاضر می‌شود هم گفت: ما همیشه به نظرات دوستان و همکاران احترام گذاشتیم. ابتدا گفتند پرسپولیس باید بازی‌های عقب افتاده خود با برگزار کند و بعد داربی برگزار شود. ما همیشه تابع تصمیمات سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بودیم و همیشه احترام گذاشتیم. طبق تصمیم سازمان لیگ بازی‌های عقب افتاده را برگزار کرده و بعد به داربی می‌رسیم اما باز دوستان صحبت‌های دیگر را مطرح می‌کنند که دلایلش را خودشان را می‌دانند. این صحبت‌ها همخوانی ندارد. ما همیشه  احترام گذاشتیم و تابع تصمیم سازمان لیگ هستیم.

وی در ادامه  درباره شایعه بازگشت برخی بازیکنان مثل علی علیپور به پرسپولیس هم گفت: الان هفته ششم است و از الان تا نیم فصل حرفه‌ای نیست لیست بدهیم. بضاعت ما الان این است و همه بازیکنان در اختیار تیم هستند و صحبتی درباره این شایعات نشده است. روحیه جنگندگی در تیم ما فوران می‌کند. ما به تیم خودمان افتخار می‌کنیم و به بازیکن متکی نیستیم و ما یک تیم هستیم.

وی در پایان درباره اظهارات پیروز قربانی که گفته بود پرسپولیس فنی‌ترین تیم است، هم گفت: درود به شرف آقای قربانی. نه اینکه چون از تیم ما تعریف کردند این را بگویم. این پیشکسوت می‌تواند الگو باشد چون نگاه واقع‌گرایانه دارد. او به فوتبال نگاه فنی دارد و نظر می‌دهد و می‌تواند برای سایرین الگو باشد. من توقع دارم تیم به جای اینکه به دنبال یک سری توهم‌ها و اینکه ذهن مردم را به بی‌راهه ببرند، باشد مربیانش به فکر تیم خود باشند. ما باید از فوتبال لذت ببریم و داستان‌های تکراری را مطرح نکنیم. تمرکز ما روی مسائل تاکتیکی خودمان است اما دوستان تمرکزشان روی مسائل دیگری است. بازنده‌ها همیشه درباره برنده‌ها فکر می‌کنند و نظر می‌دهند اما برنده‌ها هیچوقت به بازنده‌ها فکر نمی‌کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار