PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۶۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

مردی چنین میانه میدانم آرزوست ...

در اوسط هفته گذشته طی مراسمی از دستاورد بزرگ دانشمندان جهادگر ایرانی رونمایی و اولین تست های انسانی واکسن ایرانی کرونا انجام شد.تولید و آغاز تست انسانی واکسن کرونا در کشور عزیزمان که همگام و همپای چند کشور پیشرفته دنیا صورت می گیرد، در حالی است که ایران از سوی قدرت های ظالم و زورگوی جهانی تحت شدیدترین تحریم های وحشیانه است. و برای همین تست این واکسن علاوه بر اینکه موجب خوشحالی و غرور ملی مردم کشورمان شده، حیرت و تحسین جهانیان را هم له دنبال داشته است.برای مثال یک شبکه تلویزیونی چین اعلام کرد” ایران با ساخت واکسن کرونا، اهداف به ظاهر غیر ممکن را محقق ساخته است... این امری است که انسان را به شگفتی و تحسین وا می دارد...”.

آری، اگر ایمان باشد و اراده، میانداری کند ، بسیاری از به ظاهر غیر ممکن ها در برابر آن سرتسلیم فرود می آورد.اگر ایمان و اراده باشد آن وقت ملتی تنها و دست خالی قادر خواهد بود در برابر تهاجم وحشیانه و ناجوانمردانه متجاوزانی که به شدت مورد حمایت قدرت ها و تشکیلات جهانی بودند، هشت سال مقاومت و پایداری کند و در دفاع از عِرض و ناموس خود سربلند از میدان خارج شود و دشمن متجاوز و حامیان به ظاهر متمدن وپر مدعایش راسرکوب کند و سرجایشان بنشاند و...!

با این وصف این نتیجه حاصل می شود که رمز موفقیت و پیروزی در هر کار و اقدامی، " ایمان و اراده” است. وقتی این شرایط و اصول مهم فراهم آمد آن وقت به طور طبیعی بقیه عوامل پیروزی ساز و موفقیت آفرین هم پشت سر هم از راه خواهند رسید.

متاسفانه همانطور که بارها گفته و نوشته ایم در ورزش ما ونزد مدیران و کارگزاران آن بدون تعارف” ایمان و اراده” لازم وجود ندارد واینکه کار ورزش درست پیش نمی رود و دربسیاری از جاها حتی به بدیهیات هم عمل نمی شود دلیلی ندارد جز اینکه کسانی که به عنوان تصمیم گیرنده و مدیر در عرصه ورزش عمل می کنند دنبال کار وهدف خودشان هستند نه اینکه خالصانه و مدبرانه قصد اصلاح و روبراه کردن وضع ورزش را داشته باشند.

این روزها مصادف است با ایام سالگرد شهید سرفراز، الگوی تام و تمام جوانمردی، حاج قاسم سلیمانی. سرداری که به دست شقی ترین دشمنان بشریت و شرورترین قدرت های دنیا به شهادت رسید. همان طور که همه- حتی دشمنان و بدخواهان این ملک وملت- دیدند ، شهادت این سردارشجاع ، نه تنها ملت ایران را عزادار کرد بلکه احساسات پاک مسلمانان دنیا و همه آزادمردان جهان را جریحه دار ساخت.اینکه چرا چنین شد ومگر حاج قاسم که بود و چه کرد بحثی است که نه کار این مقاله ونه از قلم و توان نگارنده ساخته است، ما اینجا می خواهیم در ادامه بحث بالا عرض کنیم که چطور ممکن است ملت و کشوری در عرصه های علمی، پزشکی، دفاعی ونظامی و... چنان عمل کند که دنیا را به تحسین و شگفتی وادارد و چطور می شود در دامان این ملت قهرمانان بزرگی چون حاج قاسم پرورش یابند که چنین در میدان نبرد نیروهای آدمکش و وحشی ای مثل داعش را در هم بکوبند و شرشان را از سر مردم بیگناه وبی دفاع منطقه- بلکه جهان- کم کنند و... بعد، اینکشور نتواند ورزش خود را به درستی اداره کند و حتی از انجام بدیهیات عاجز باشد؟ آیا پاسخ جز این است که ورزش کشور علیرغم میلیون ها علاقمندی که در اقشار مختلف- حتی دانشمندان و سردارانجبهه ها و...- دارد به دست کسانی افتاده که اصلا و ابدا دنبال اصلاح اساسی و ساختن ساختاری ورزش نیستند و غالبا دنبال اهداف شخصی و استفاده بردن از مواهب مدیریتی به نفع خودشان وآقازاده هایشان و اعوان و انصارشان هستند؟

این مملکت چون روی پای خود ایستاده، و چون باج به گردن کلفت ها وچاقوکشان عالم نمی دهد دشمن دارد. دشمنانی که در همه حوزه ها و عرصه ها- حتی پزشکی ودارویی و غذایی و...- سعی دارند اینقدر به این مردم مقاوم وعزتمدار فشار وارد آورند تا آنها را به تسلیم و” غلط کردن” وادارند. داستان ورزش هم غیر از این نیست.بنابراین ما وخاصه کسانی که در حوزه های مختلف مسئولیت می پذیرند باید با ایمان و اراده و روحیه جهادی و” حاج قاسمی” به میدان بیایند و یکسره در فکر پیشرفت امور و بهبود وضع ورزش باشند. حاج قاسم " داعش” را در جبهه ها و عرصه نظامی زمین گیر ومغلوب کرد. اما ما با داعش در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... هم درگیر هستیم. این است که عرض می کنیم کسانی که اینجا و آنجا ، در میادین مختلف از جمله ورزش در مناصب مدیریتی قرار دارند باید به جای پرداختن به حواشی ، سلایق رنگی و باندی ، منافع شخصی و جناحی و... بی امان و در کمال اخلاص وتدبیر در جهت رضای خدا و خدمت به این مردم و کشوری که به جرم عزتخواهی و مستقل بودن مورد غضب و کینه قدرت های زیاده خواه و زورگویان عالم قرار گرفته اند، تلاش کنند.

ورزش ما نیز جز این راهی نداشته و برای اصلاح ساختاری و حرکت در مسیر پیشرفت به” مدیریت حاج قاسمی” احتیاج دارد و با مدیران خودکامه، عقل کل مآب و دارای افکار بچه گانه وکوچک و... راه به جایی نخواهد برد و نمی تواند به توقعات بحق مردم و انتظارات منطقی
علاقه مندان خود پاسخ بگوید.

*سیدمحمدسعید مدنی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار