PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۶۱۵۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
کیهان ورزشی-

19 دی، سالروز درگذشت کاظم سیدعلیخانی بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس تهران است. کاظم سیدعلیخانی روز 22 تیر 1333 متولد شد. وی بازیکن سابق فوتبال ایران بود و سابقه بازی در تیم‌های ماشین‌سازی تبریز، پرسپولیس تهران، گسترش تهران و پورا تهران را در کارنامه داشت. سیدعلیخانی سابقه 2 بازی ملی نیز داشت. او در اواخر دهه پنجاه به فوتبال ایران معرفی شد و در دهه 60 همواره از بازیکنان ثابت و تاثیرگذار تیم پرسپولیس بود و به همراه این تیم به افتخارات زیادی دست پیدا کرد. سیدعلیخانی در دفاع میانی بازی می کرد و مدتی کاپیتان سرخپوشان تهرانی بود. سال 73 زمانی که عضو باشگاه پورا بود، از فوتبال خداحافظی کرد.
او در کنار محمد پنجعلی و مرتضی فنونی زاده(مدافعان میانی)، مجتبی محرمی و سعید نعیم آبادی (مدافعان کناری)، خط مستحکمی را برای تیم پرسپولیس با هدایت علی پروین درست کرده بودند. کاظم سیدعلیخانی در اواخر عمرش، از شرایط خودش و پیشکسوتان گلایه داشت و به سختی زندگی می گذراند. کاپیتان مستحکم سرخپوشان، پس از چند سال درگیری با بیماری، روز 19 دی ماه 1395 درگذشت. روحش قرین رحمت اللهی.
*سعید حاجی بابایی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بلوچی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
مرحوم سید علیخانی این همه عکس با پیراهن پرسپولیس داره اونوقت شما این عکس رو براش گذاشتید بدسلیقگیه یا دشمنی با پرسپولیس؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار