PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۶۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
کیهان ورزشی-
در دهه شصت و اوایل دهه هفتاد، دو بازیکن تنومند و بلند قامت در فوتبال کشورمان داشتیم که یکی از آنها استقلالی بود و دیگری پرسپولیس، البته هر دو برادر در تیم ملی هم عضو بودند. 
مرتضی فنونی‌زاده که برادر بزرگتر بود، روز دوم بهمن 1339 در شهر تهران متولد شد. وی سابقه بازی در تیم‌های راه‌آهن، سرباز، شاهین تهران، پرسپولیس تهران و پورا تهران را دارد. مرتضی فنونی‌زاده وی سابقه 17 بازی ملی نیز در کارنامه دارد.
او جزو 14 نفری بود که در سال 1365 و هنگام بازی‌های آسیایی 1986 در اعتراض به کادر فنی تیم ملی، از این تیم استعفا داد. او در تیر ماه 1367 استعفای خود را پس گرفت. مرتضی فنونی زاده در پست دفاع جلوزن بازی می کرد و مدافعی سرزن و یارکوب بود. وی در بازیهای آسیایی 1986 و جام صلح و دوستی کویت، مدافع ثابت تیم ملی بود و در کنار محمد پنجعلی، زوج خوبی در دفاع میانی تشکیل داده بودند. مرتضی فنونی زاده که به فنونی معروف شده بود در پرسپولیس به افتخارات زیادی از جمله 5 قهرمانی پیاپی در جام باشگاه های تهران، قهرمانی در جام حذفی ایران و قهرمانی در جام در جام آسیا دست پیدا کرد و ...برادر کوچکترش (مهدی) که در پست های دفاع و هافبک میانی بازی می کرد نیز عضو تیم ملی بود. با حضور مرتضی در پرسپولیس و مهدی در استقلال، شهرآوردهای سالهای 1369 تا 1371 خاص تر و حساس تر شد. این دو برادر به شدت با یکدیگر کری داشتتد. مهدی 5 سال از مرتضی کوچکتر است. *سعید حاجی بابایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار