PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۶۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
این هفته با امین قاسمی نژاد، مهاجم مازنی تنها نماینده لیگ برتری فوتبال خراسان
امین قاسمی نژاد مهاجمی از شهر بابل در استان مازندران است که در دو فصل گذشته جزو برترین فورواردهای لیگ برتر بوده است.او بهترین گلزن تیم ماشین سازی تبریز در لیگ دسته اول بود و با این تیم به لیگ برتر صعود کرد. اتفاقا قاسمی نژاد از ارکان صعود ماشین سازی به لیگ برتر بود.امین با جدایی از ماشین سازی به فوتبال مشهد رفت و به عضویت تیم پدیده درآمد که امروز این تیم با عنوان شهرخودرو در لیگ برتر حاضر است.به رغم این که خیلی دیر در سطح نخست فوتبال ایران شناخته شد ولی در دو فصل گذشته با پیراهن تیم شهرخودرو آمار قابل توجهی از خود برجا گذاشته است.گل های سه امتیازی او با وجود این که مربیان از او به عنوان مهاجم استفاده نمی کردند و او را به جناح چپ و راست می بردند از نکات مثبت این بازیکن در میدان فوتبال به شمار می آید.قاسمی نژاد اهل روستای رستم کلای بابل است و فوتبال را از زادگاهش شروع کرد و سالها در دسته های پایین به میدان رفته است.در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی امین قاسمی نژاد فوروارد تیم شهرخودرو مشهد طی سالهای گذشته می کنیم.

**آمار شهرخودرو امسال

تیم شهرخودرو مشهد در فصل کنونی لیگ برتر پرنوسان بوده است. اگر به نتایج تیم سید مهدی رحمتی بنگرید متوجه نوسان این تیم در نتیجه گیری می شوید. البته امین قاسمی نژاد مهاجم شهرخودرو چنین نظری ندارد و دراین باره می گوید:اگر به نتایج ما دقت کنید بعد از بازی با گل‌گهر سیرجان، مقابل آلومینیوم اراک 10 نفره مساوی کردیم، سایپا را بردیم، با تراکتورسازی هم در تبریز مساوی کردیم و تنها در مسجد سلیمان باختیم که به اشتباهات فردی عجیب ما برمی‌گشت اما ما در 5 بازی ، دو برد، دو مساوی و یک باخت داشتیم که آمار بدی نیست.

**پنج بازیکن ذوب آهن به اندازه هزینه شهرخودرو پول گرفته اند

بحث هزینه کردن در لیگ برتر فوتبال از حوصله این مطلب خارج است ولیکن کماکان بحث هزینه کردن برخی تیم ها در لیگ مطرح است.برخی تیم ها با وجود شرایط کرونایی و کاهش بودجه باشگاه ها در لیگ بیستم، به گفته اهالی فوتبال هزینه قابل توجهی کرده اند و دست شان در خرج کردن باز بوده و تیم های پرمهره ای بسته اند.مهاجم مازنی شهرخودرو عقیده دارد که تیمش در نقل و انتقالات نسبت به برخی تیم ها کمتر هزینه کرده و جایگاهش در جدول ،بهتر از همین تیم هاست.قاسمی نژاد می گوید: فشار زیادی روی کادرفنی ما وارد کردند در حالی که چندین تیم بالای سر ما و چند تیم هم پایین‌تر از ما در جدول هستند که با بودجه‌ای چند برابر ما تیمشان را بستند. همین تیم ذوب‌آهن که یک تیم باشخصیت و با احترام است 5 بازیکنش به اندازه کل بودجه تیم ما، پول گرفته‌اند.

**ترمیم نقاط ضعف شهرخودرو در نیم فصل

آمار فنی مهاجم بابلی تیم شهرخودرو در لیگ بیستم قابل توجه است.قاسمی‌نژاد در خصوص آمار خیره‌کننده خود که در 9 بازی 7 گل و یک پاس گل به ثبت رسانده ،می گوید: این لطف خدا و تلاش همه تیم بوده است. امسال آقای سید مهدی رحمتی سرمربی تیم از من خواست تا در خط حمله بازی کنم و خوشحالم که توانسته‌ام به تیم کمک کنم. البته همه چیز به شرایط مالی بستگی دارد . مطمئنا ما در نیم‌فصل، نقاط ضعف را ترمیم خواهیم کرد تا بتوانیم جایگاهی مناسب در جدول رده بندی بدست بیاوریم.

**سید مهدی،جور همه را می کشد

امین قاسمی نژاد در خصوص رابطه عاطفی بازیکنان شهرخودرو با سید مهدی رحمتی می گوید: سید ،خیلی تحت فشار بود و همه می‌بینیم که چقدر زحمت می‌کشد. او بیشتر از یک سرمربی برای تیمش دلسوزی می کند و جور همه را می‌کشد. بعد از بازی با نفت مسجد سلیمان که دیدم کنار زمین بی‌رمق نشسته واقعا ناراحت شدم به هر حال مهدی رحمتی سال اول مربیگری‌اش است.خوشحالم که با برد اخیر فشار از روی او برداشته شد.

**جواهر شهر خودرو

امین در آغاز لیگ امسال به خط حمله شهرخودرو اضافه شد. بجای بازی در جناح چپ و راست به نوک پیکان خط حمله رفت .رحمتی سرمربی شهرخودرو این تصمیم را عملی کرد و قاسمی نژاد در بازی های اخیر آمار خوبی از خود برجا گذاشته است.آمدن او به خط حمله و گلزنی هایش به این تعبیر است که درحال حاضر جواهر شهرخودرو محسوب می شود.فرصت طلبی او در میان مهاجمان کنونی لیگ امسال قابل توجه است.

**حمایت امین از هم پستی خودش

قاسمی نژاد مهاجم مازنی از احمد الجبوری هم پستی خود در شهرخودرو حمایت کرد و می گوید:احمد بازیکن سرعتی و باهوشی است که به خوبی در فضاهای خالی حریف قرار می گیرد و برای خودش موقعیت‌سازی می کند. حتما در بازی‌های آینده گلزنی خواهد کرد. در فوتبال هم یک روز اینگونه است که توپ‌های شما وارد دروازه نمی‌شود و متاسفانه این بدشانسی ها برای مهاجمان رخ می دهد.

**رقابت ناعادلانه

موضوع مبالغ قرارداد بازیکنان تیم ها در لیگ برتر کماکان قابل بحث است.امین دراین باره می گوید: باشگاه ما به‌عنوان بخش خصوصی وارد رقابتی ناعادلانه با تیم‌های متمول و دولتی لیگ شده و همه بازیکنان ،تمام تلاش خود را خواهند کرد تا مالک و مدیران باشگاه شهرخودرو سربلند شوند.

**بازی به بازی جلو می روم

قاسمی نژاد در لیگ امسال روند خوبی داشته و توانسته تا پایان هفته دوازدهم هفت گل برای شهرخودرو در لیگ بیستم به ثمر برساند.امین با این روند ،شانس آقای گلی دارد و دراین خصوص می گوید:هر مهاجمی دوست دارد آقای گل شود. ترجیح می دهم از حالا با این موضوع خودم را درگیر نکنم و بازی به بازی جلو بروم.

*10 گل زدم و 6پاس گل دادم اما کروش دعوتم نکرد!

امین قاسمی نژاد در دو فصل گذشته توانست جزو نفرات اثرگذار فاز حمله شهرخودرو باشد و امیدوار بود به تیم ملی دعوت شود ولی سرمربی وقت تیم ملی ،فرصتی به امین نداد.خودش معتقد است که برخی اتفاقات مانع دعوت شدنش به تیم ملی شد.وی دراین باره می گوید:سالی که با مربیگری یحیی گل‌محمدی سهمیه آسیا گرفتیم، 10 گل زدم و 6 پاس گل دادم و می‌توانستم به تیم ملی دعوت شوم ولی این اتفاق رخ نداد. آن برهه، سرمربی تیم ملی کارلوس کروش بود ولی من دعوت نشدم. تیم ما عالی بازی می‌کرد و نتایج بسیار خوبی گرفتیم ولی یک بازیکن هم از شهر خودرو به تیم ملی دعوت نمی‌شد. برخی اتفاقات رخ داد تا نتوانم بیشتر از این خودم را نشان دهم.

**توصیه امین به بازیکنان جوان

قاسمی نژاد ، خیلی دیر در سطح نخست فوتبال کشور مطرح شد.معمولا بازیکنی با توانایی او زودتر در فوتبال دیده می شود.امین دراین خصوص توضیح داد و می گوید:قبول دارم خیلی دیر کشف شدم اما بازیکنی مانند من که کسی را نداشت و باید از شهرستان، خودش را به فوتبال ایران می شناساند راه پر پیچ و خمی داشت که همین باعث می شد دیرتر شناخته شود. الان بازیکنان جوان را که می بینم به آنها می گویم قدر این روزهای خود را بدانید. به آنها می گویم که همسن شما بودم در لیگ دسته دوم بازی می کردم و حسرت می خوردم اما الان در تیم لیگ برتری هستید و باید از آن استفاده کنید.ضمنا این روزها به سن و سالم فکر نمی کنم. من فقط به این فکر می کنم که می خواستم به اینجا برسم و رسیدم. این برای من از هر چیزی مهمتر است که توانستم شرایط را جوری برای خود مهیا کنم که در نهایت به اینجا برسم.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار