PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: کل دنیا فوتبال ایران را می‌بینند و اتفا‌ق‌های بازی دیروز سبب شرمندگی مان می‌شود.
کیهان ورزشی- 

مهدی تارتار در یک برنامه رادیویی درباره عملکرد تیم فوتبال پیکان تا هفته سیزدهم لیگ برتر اظهار داشت: سال گذشته پیکان در هفته آخر لیگ برتر ماندنی شد و از آن تیم که بازیکنان بسیار شاخصی هم در اختیار داشت نزدیک به 70-60 درصد نفرات جدا شدند. شهریار مغانلو، سعید واسعی، مهران موسوی، فراز امام علی و علی حمودی جزو این بازیکنان بودند. پیکان بازیکنان تأثیرگذاری را از دست داد و تیم بسیار ارزانی را بستیم.

وی افزود: 70 درصد این تیم را هم کادر فنی قبلی بست و من فقط 30 درصد بازیکنان جدید را جذب کردم. مقابل فولاد 7 بازیکن که محصول آکادمی پیکان هستند، بازی دادیم. این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد. مقابل تیم بزرگ فولاد یک جوان 19 ساله را بازی دادیم که دستاورد بزرگی برای ما محسوب می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال پیکان خاطرنشان کرد: بازیکنان ما خیلی جوان هستند و تا اینجای کار طبق نظر کارشناسان عملکرد خوبی داشتند. با این موجودی نتایج خوبی گرفته‌ایم اما توقع خود من از بچه‌ها و کادر فنی بیشتر است. باید بیشتر تلاش کنیم تا جایگاه بهتری را به دست بیاوریم.

تارتار در باره این که 2 تا 28 اسفند را برای نقل و انتقالات در نظر گرفته‌اند توضیح داد: در باره این موضوع صحبت‌هایی با من مطرح شد و می‌توان به مسؤولان سازمان لیگ حق داد، اما دوست داشتم نقل و انتقالات در نیم فصل انجام شود تا بتوانیم نقاط ضعف خود را با جذب بازیکن پوشش دهیم. با این وجود با توجه به بازی‌های تیم ملی چاره‌ای نداریم.

وی ادامه داد: نمی‌گویم تیم پیکان بد بسته شده اما در برخی پست‌ها از نظر کمیت دچار مشکل هستیم. در هر پست 3-2 بازیکن نداریم و باید خیلی از بچه‌هایمان مراقبت کنیم تا محروم و مصدوم نشوند. کار واقعا سختی داریم و ان‌شاءالله در نیم فصل جذب نفرات مدنظر پیکان تقویت شود. البته این کار هم بسیار سخت است زیرا باشگاه با بازیکن خود قرارداد دارد و یک بازیکن برای جدایی از تیم خود کار سختی دارد.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در باره این که آیا لیست نفرات مدنظر خود را به مدیرعامل باشگاه پیکان تحویل داده، پاسخ داد: صحبت‌هایی انجام شده اما تا اتمام نیم فصل دو بازی باقی مانده است. باید به شکلی رفتار کنیم تا بازیکنان فعلی ما به خاطر نقل و انتقالات از لحاظ روحی بهم نریزند. البته حرف زدن با بازیکنان مدنظر هم از لحاظ اخلاقی درست نیست. باید صبورتر باشیم تا نیم فصل تمام شود.

تارتار اضافه کرد: متأسفانه برخی بازیکنان پیکان با من صحبت کرده و می‌گویند باشگاه‌های مختلف با آنها تماس گرفته‌اند. این موضوع از لحاظ اخلاقی و رحفه‌ای درست نیست زیرا بازیکن با باشگاه قرارداد دارد. خودم با برخی بازیکنان برای جذب بازیکن‌شان دوستانه صحبت کردم و این اجازه را هم گرفتم که با خود بازیکن حرف بزنم، اما این کار را انجام ندادم. به باشگاه هم گفتم تا اتمام نیم فصل صبر کنید، بهتر است یا با مربی یا با باشگاه بازیکن مدنظر صحبت شود. تا به هر بازیکنی نیاز ندارند بتوانیم وی را جذب کنیم. مستقیم وارد مذاکره شدن با خود بازیکن صحیح نیست.

وی در باره اتفاق‌های بازی روز گذشته پیکان مقابل فولاد و افزایش عرض زمین عنوان کرد: همگان دیدند چه اتفاقی رخ داد. با این اتفاق فوتبال مان 50 سال به عقب بازگشت. امروزه مسائلی از این دست سبب ننگ و آبروریزی فوتبال کشورمان خواهد شد. تمام شبکه‌های خارجی فوتبال ایران را مطالعه و بررسی کرده و این تصاویر را نشان می‌دهند. تاکنون چنین چیزی ندیده بودم و این موضوع قدرت پیکان را نشان می‌دهد.

سرمربی تیم فوتبال پیکان اظهار داشت: چرا افرادی که از تاکتیک اوت دستی پیکان انتقاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، ترسیدند؟ نمی‌دانید چه باتلاقی کنار خط طولی زمین درست کرده بودند. مجبور شدیم در آن منطقه سنگ بگذاریم تا کفش‌هایمان در گل نرود. اصلاً نمی‌توانستیم لب خط برویم. واقعا تاسف می‌خورم و نمی‌دانم چه بگویم زیرا فوتبال ایران با این حرکت در دنیا شرمنده شد.

تارتار ادامه داد: فولاد باشگاه باسابقه‌ای است که قهرمانی لیگ برتر را در کارنامه دارد. در آسیا بازی کرده و این اقدام زیبنده باشگاه فولاد و فوتبال ایران نبود. هر چند سعید آذری عذرخواهی کرد و شجاعت خود را نشان داد، می‌دانیم شخصیت و کلاس کاری وی این گونه نیست و حتماً از این اتفاق خبر نداشته است. بزرگی خودش را نشان داد اما انتظار داشتیم افرادی که چنین کاری کردند عذرخواهی کنند و از تاکتیک تیم مقابل ایراد نگیرند. اگر تاکتیک پیکان ایراد داشت این کارها چه بود؟

وی افزود: به عنوان یک ایرانی از این اتفاق خیلی ناراحت هستم. وقتی وارد ورزشگاه می‌شوم، با قدم‌های خود طول زمین را اندازه‌گیری می‌کنم و معیاری هم دارم. بلافاصله پس از ورود به ورزشگاه فولاد همین کار را هم انجام دادم اما با اندازه گیری زمین این ورزشگاه متوجه شدم وحشتناک زمین را عریض کرده‌اند. دقت کردم که خط عرضی حدود 2 متر بزرگ‌تر شده است ایرادی هم نداشت اما درست کردن باتلاق خیلی بد بود. نایلون‌هایی را در کنار زمین قرار داده بودند تا بازیکنان ما نتوانند دورخیز و پرتاب کنند.

سرمربی تیم فوتبال پیکان اضافه‌ کرد: بلافاصله سراغ ناظر بازی رفتیم. باید از حسین شمس و همراهانش تشکر کنیم. به آنها گفتیم با این شرایط برگزاری بازی قانونی نیست و تمام باشگاه‌ها استاندارد مشخصی برای طول و عرض زمین ابلاغ شده و عرض زمین باید 68 متر باشد ولی عرض زمین ورزشگاه فولاد در بازی گذشته حدود 75 متر بود. به دلیل استاندارد نبودن زمین به ناظر بازی گفتیم نمی‌توانیم به زمین برویم. بلافاصله هم کارها انجام و عرض زمین کم شد.

تارتار درباره این که باشگاه فولاد مدعی شده به دلیل وفق دادن زمین با شرایط مسابقات اسیایی چنین کاری انجام داده، توضیح داد: این هم توجیهی مضحک و خنده‌دار است. چرا این کار را مقابل تیمی که اوت‌های خوبی می‌اندازند انجام دادند؟ اصلاً این کار را به سازمان لیگ هم اطلاع ندادند. باتلاق‌ و نایلون‌های کنار زمین چه بود. فقط می‌خواستند اجازه پرتاب اوت را از بازیکنان پیکان بگیرند. باز هم می‌گویم اگر از این موضوع ترس داشتید چرا از آن ایراد گرفتید؟ آدم چه موضوعی را قبول کند؟ همگان دیدند و قضاوت را به عهده کارشناسان می‌سپاریم.

وی توضیح داد: از همه مهم‌تر از کمیته اخلاق انضباطی و سازمان لیگ انتظار داریم به این ماجرا ورود کنند. نمی‌شود هر کسی هر کاری دلش خواست در این فوتبال انجام بدهد. منتظر هستیم تا ببینیم کمیته اخلاق چه تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد. فوتبال باید جوانمردانه باشد و نتیجه‌اش درون زمین رقم بخورد. این اقدام‌ها درست نیست.

سرمربی تیم فوتبال پیکان با اشاره به نشست‌های خبری قبل و بعدت از بازی‌های لیگ برتر توضیح داد: به نظر من باید برای این نشست‌ها قانونی مصوب شود تا هر کسی به عنوان مربی در این نشست‌ها صحبت نکند. برخی از این دوستان نقش چمدان ببر سرمربی را دارند و هیچ بار فنی در آن تیم ندارند. وظیفه‌شان فقط جابجایی چمدان سرمربی است. زیرا معمولا سرمربی چنین کاری انجام نمی‌دهد. دوستانی که فقط بلد هستند این کار را انجام دهند به نشست خبری می‌آیند. فردی که سواد صحبت کردن دارد باید در نشست شرکت کند. باید کلاس نشست خبری را حفظ کرد.

تارتار ادامه داد: نباید هر آدم چیپی که هرچه از دهنش بیرون می‌آید در نشست خبری شرکت کند. زبان باید حرمت خیلی‌ها را حفظ کند. کاری به شخص خاصی ندارم، اما باید احترام‌ها حفظ شود، ضمن این که مربی باید صداقت کلام در صحبت‌هایش داشته باشد. کمیته اخلاق باید به نشر اکاذیب ورود کند.

وی اضافه کرد: فردی را به نشست خبری می‌آورند که هرچه دلش می‌خواهد می‌گوید. کمیته اخلاق باید به صحت حرف‌های وی ورود کند. خود ما هم شخصا این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا هر کس هر چه دوست دارد در نشست نگوید. تریبون حرمت دارد و باید احترام را حفظ کرد. اگر نشست‌های خبری را کنار هم بگذاریم مشخص می‌شود چه افرادی چمدان ببر هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار