PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۶۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
سرمربی تیم فوتبال مس می‌گوید حریف فردای تیمش می‌تواند در فینال لیگ قهرمانان آسیا به قهرمانی برسد.
کیهان ورزشی-

محمد ربیعی، سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان در نشست خبری پیش از دیدار با پرسپولیس اظهار کرد: پرسپولیس نیازی به تمجید من ندارد چون چهار دوره است که قهرمان لیگ می‌شود و دو بار هم نایب قهرمان آسیا شده است. الان هم در شرایط خوبی هستند. ما هم برنامه‌های خودمان را دنبال می‌کنیم. خودمان را برای بازی با پرسپولیس از لحاظ ذهنی و فنی آماده می‌کنیم. فکر می‌کنم بازیکنان در یک هارمونی قرار دارند تا بتوانیم مقداری از تدابیرمان را برای بازی فردا داشته باشیم. آقای گل‌محمدی و همکارانشان برای من بسیار قابل احترام هستند. حق‌شان بود که در لیگ قهرمانان آسیا مقام قهرمانی را به دست بیاورند. برای این کادر ایران، خوب و فهمیده آرزوی توفیق دارم.

او در پاسخ به این پرسش که تیمش برای برد به زمین می‌رود یا مساوی هم بیان کرد: قطع به یقین هدف ما این است که مدار برنامه‌هایمان را پیاده کنیم که در انتهای خروجی این برنامه، گرفتن امتیاز کامل مسابقه است. فکر می‌کنم هدف‌گذاری برای این بازی طوری باشد که بتوانیم دست پر از میدان خراج شویم. کسب سه امتیاز را هم دور از دسترس نمی‌بینم. مس فردا نه تنها تیم دست‌وپا بسته‌ای نیست بلکه امیدوارم بتوانیم در لحظاتی از بازی قسمت‌هایی که مدنظرمان هست را درست انجام دهیم تا بتوانیم با کسب پیروزی از زمین خارج شویم.

ربیعی درباره متحول شدن تیمش هم توضیح داد:‌ مدیریت مسابقه چندین بخش دارد. یک بخش آن می‌تواند تحلیل تیم حریف باشد اما آن چیزی که من دنبالش هستم این است که بتوانم فلسفه خودم را در این تیم جاری کنم. در پنج مسابقه اول، بازی بدی ارائه ندادیم. ما برابر تراکتور هفت موقعیت خوب را از دست دادیم و در دقیقه ۸۶ غافلگیر شدیم و گل خوردیم. تیم ما تازه به لیگ برتر آمده است. چندین بازیکن جدید داشتیم. تا بتوانیم خودمان را با برنامه‌ها هماهنگ کنیم زمان‌ می‌برد. جدای از مسائل فنی، برای اینکه بتوانم این تیم را تبدیل به یک خانواده کنم همراه با گروهم زحمات زیادی را کشیدیم. هنوز مس رفسنجان کار دارد. برنامه‌ریزی در این تیم‌ها کار دشواری است، مخصوصا در سال اول. تمام تلاشم این است که مس را در لیگ حفظ کنیم. هرچقدر هم جایگاه محترم‌تری داشته باشیم بهتر است. مهم‌ترین مساله برای تیم‌هایی که به لیگ می‌آیند این است که در لیگ باقی بمانند. تجربه در سال‌های گذشته نشان داده که این نوع تیم‌ها یا برای سقوط نکردن دست‌وپا می‌زنند یا سقوط می‌کنند. سعی می‌کنم تیمم را از این فضا و ذهنیت دور کنم. برای این کار باید شبانه‌روزی زحمت بکشیم. کار سختی داریم. به این بازیکنان ایمان دارم و مطمئنم از این میدان بزرگ لیگ برتر در سال اول سربلند بیرون می‌آیند. یکی از پروژه‌های کاری ما تحلیل و آنالیز تیم حریف است و خیلی روی این قضیه وقت می‌گذاریم. نقشه‌ و برنامه‌های خودمان را برای هر بازی داریم.

سرمربی مس در پاسخ به این پرسش که برای بازی فردا چند محروم و مصدوم دارد هم بیان کرد: یک لشگر. من در پروژه تیم‌سازی سعی کرده‌ام بازیکنان در محور تیم باشند و بحث فردی نداشته باشیم. برای بازی فردا سالاری را نداریم. محمد قاضی، حامد نورمحمدی، محمد آقاجانپور و سجاد عاشوری را در اختیار نداریم. رحیم زهیوی هم فعلا نیست.

ربیعی اضافه کرد: بخشی از تغییراتی که در ترکیب تیم ایجاد می‌کنیم مربوط به همین مصدومیت‌ها و محرومیت‌هاست. بخش دیگرش این است که باتوجه به هر مسابقه ترکیب را انتخاب می‌کنیم. یکی از دغدغه‌های تیم من رفت‌وآمد بین زمین چمن مصنوعی و طبیعی است. این موضوع تاثیر خودش را گذاشته است. تا الان شرایط را مدیریت کرده‌ایم و رو به بهبودی می‌رویم. ان‌شاءالله در نیم‌فصل دوم تلفات را کمتر کنیم. فردا از دو بازیکن جوان استفاده می‌کنیم و این بهترین فرصت است تا خودشان را نشان بدهند. ما کلمه تیم را معنی می‌کنیم. این دستاورد بزرگی است.

او در پایان بیان کرد: امیدوارم فردا بازی خوبی انجام شود و هواداران هر دو تیم از بازی لذت ببرند. امیدوارم با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی جامعه فوتبال غم نبیند. از نبود انصاریان و میناوند بسیار ناراحت هستیم. سعی می‌کنیم در بازی فردا یاد این دو عزیز را زنده نگه داریم. از صمیم قلبم به خانواده‌های این دو عزیز تسلیت می‌گویم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار